Państwa zachodnie zaczynają wykazywać nadzwyczajną, nieraz graniczącą z nadwrażliwością, troskę o sprawy bezpieczeństwa. Mamy do czynienia z przyspieszoną ewolucją i rozbudową instytucji, a także instrumentów zapewniania bezpieczeństwa międzynarodowego. Państwa szybko zmieniają swe doktryny, stale tworząc nowe rodzaje sił zbrojnych i służb specjalnych, których zadaniem jest reagowanie na zmieniające się i coraz bardziej złożone zagrożenia ich bezpieczeństwa. Po zimnej wojnie ze szczególną siłą zaznacza się w tej sferze - nie zawsze pozytywna - rola biznesu, mediów i think tanków. Pojawia się też nowe, niepokojące zjawisko prywatyzacji bezpieczeństwa. To wszystko znajduje odzwierciedlenie w bogatej literaturze, niezliczonych monografiach, raportach, policy papers, często wartościowych, niekiedy jednak bałamutnych.
W prezentowanej publikacji studenci politologii i stosunków międzynarodowych oraz eksperci i komentatorzy otrzymują po raz pierwszy w naszym kraju, syntetyczny podręcznik akademicki do studiowania bezpieczeństwa międzynarodowego, spełniający rygory gatunku. Książka została przygotowana przez pracowników Zakładu Studiów Strategicznych Instytutu Stosunków Międzynarodowych WDiNP Uniwersytetu Warszawskiego. Zespół składa się z autorów mających za sobą bogatą praktykę w siłach zbrojnych, organach administracji państwowej odpowiedzialnych za bezpieczeństwo oraz świetnych, a przy tym młodych badaczy akademickich.
Książka ma charakter podręcznika akademickiego i jest przeznaczona dla studentów stosunków międzynarodowych, bezpieczństwa, politologii i europeistyki.
Książka ma charakter podręcznika akademickiego i jest przeznaczona dla studentów stosunków międzynarodowych, politologii oraz europeistyki.Składa się z trzech części.W pierwszej zostały przedstawione palące problemy o zasięgu światowym, takie jak terroryzm, bezpieczeństwo teleinformatyczne (cyberbezpieczeństwo) i energetyczne.Druga część prezentuje koncepcje bezpieczeństwa najważniejszych uczestników (krajów i regionów) współczesnych stosunków międzynarodowych.Z kolei część trzecia omawia praktykę bezpieczeństwa międzynarodowego w ujęciu globalnym i regionalnym.Taki układ treści książki pozwala ukazać całościowo bezpieczeństwo międzynarodowe w XXI wieku.Poza studentami zawarta w książce duża dawka wiedzy może być przydatna badaczom problematyki bezpieczeństwa międzynarodowego, dziennikarzom, pracownikom administracji rządowej oraz dyplomatom i politykom.Książka stanowi kontynuację opublikowanego dziesięć lat wcześniej, popularnego i wysoko ocenianego, podręcznika "Bezpieczeństwo międzynarodowe po zimnej wojnie".Autorami poszczególnych rozdziałów są głównie młodzi uczeni ze znaczącym dorobkiem z polskich szkół wyższych: Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Uniwersytetu w Białymstoku, Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, a także Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych, Ośrodka Studiów Wschodnich oraz Polskiej Agencji Inwestycji Zagranicznych.
UWAGI:
Literatura uzupełniająca przy rozdziałach. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Książka składa się z trzech części zatytułowanych: 1. Biblioteki w ujęciu współczesnym: fakty, liczby, koncepcje, 2. Kultura czytelnicza nastolatków w świetle badań oraz 3. Zachęcić do czytania: o sposobach na rozbudzenie zainteresowań czytelniczych nastolatków. Zamieszczono w niej artykuły zarówno przedstawicieli świata nauki jak i praktyków, autorów polskich i zagranicznych. Publikacja jest adresowana do badaczy kultury poświęcających uwagę czytelnictwu nastolatków i instytucjom, które mają na nie wpływ, a ponadto do: bibliotekarzy, nauczycieli, socjologów, psychologów, pedagogów, studentów kierunków humanistycznych oraz tych, których zainteresowania oscylują wokół kultury czytelniczej dzieci i młodzieży. (z okładki)
UWAGI:
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej. Tekst częściowo w języku angielskim. Streszczenie [>>] angielskie i polskie przy niektórych pracach.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni Wymagane wcześniejsze uzgodnienie terminu wypożyczenia.
Vademecum obejmuje cały zakres materiału realizowanego na lekcjach biologii oraz treści określone w informatorze maturalnym jako wymagania egzaminacyjne. Składa się z 10 rozdziałów tematycznych podzielonych na podrozdziały. Najpierw omówiono komórkę jako podstawową formę życia, następnie systematykę, budowę i funkcjonowanie organizmu człowieka, najważniejsze zagadnienia z genetyki, ekologii i ochrony środowiska, i na koniec ewolucjonizm.Do publikacji dołączona jest płyta CD z dodatkowymi arkuszami maturalnymi! Zacznij przygotowania do matury już dziś!
UWAGI:
Na okł.: Nowość - zadania maturalne z rozwiązaniami krok po kroku, maturalne arkusze Operonu na płycie CD. Na wyklejkach i skrzydełkach materiały pomocnicze. Bibliogr. s. 442. Indeksy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
pod redakcją Waldemara Kuczyńskiego ; koncepcja Małgorzata Niezabitowska ; autorzy tekstów Elżbieta Adamowicz [>>] i inni ; fotografie Łukasz Banasik i inni ; graficy Tomasz Bogusławski i inni.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Fundacja Księgi Dziesięciolecia Polski Niepodległej : United Publishers & Productions, 2001.
Cyfryzacja przyspiesza i nie ma od tego odwrotu. W takim świecie żyjemy i robimy biznes. I w takim świecie firmy kwitną albo umierają w zależności od tego, czy już stosują e-marketing czy nadal tylko jego tradycyjną postać. Jak zawsze, gdy pojawiają się nowe techniki i metody, a dotyczy to także e-marketingu, trzeba się ich nauczyć i właściwie wdrożyć w praktyce.Książka pod redakcją prof. Grzegorza Mazurka z Akademii Leona Koźmińskiego stanowi znakomite i całościowe wprowadzenie w tematykę e-marketingu, ponieważ jest narzędziowa, praktyczna, zawiera wiele ćwiczeń i studiów przypadków oraz zagadnień do wykorzystania na szkoleniach i warsztatach z e-marketingu.Bogata tematyka książki obejmuje m.in. marketing w XXI wieku, strategie i taktyki e-marketingu, usługi interaktywne, badania marketingowe on-line, marketing mobilny, pozycjonowanie w wyszukiwarkach, social media marketing, wideo marketing na YouTube, InternetPR oraz budowanie marki osobistej on-line.Autorzy to wybitni praktycy, a niektórzy z nich dodatkowo wykładają w uczelniach biznesowych. W efekcie czytelnik otrzymuje na 400 stronach w kolorze znakomicie przygotowane, zwarte i bogate merytorycznie wprowadzenie w eksplodujący na naszych oczach świat e-marketingu.
UWAGI:
Wydanie w nowej szacie graficznej. Bibliografia, netografia przy pracach.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni