Kamil rozpoczyna pierwszy rok studiów w wielkim mieście i jedyne, na czym chce się skupić, to nauka i dobra zabawa. Nie szuka związków i nie myśli o przyszłości. Maja po wyrwaniu się spod kurateli apodyktycznej matki pragnie spełniać swoje marzenia o podróżach. W jej świecie nie ma miejsca na miłości i głębsze relacje, ponieważ zajmuje je głęboko skrywana tajemnica. Kiedy tych dwoje wpada na siebie pewnego jesiennego wieczoru, nic już nie będzie takie samo. Złożone obietnice stają się brzemieniem, a sekrety murem, którego nie da się przeskoczyć. Mieli być tylko przyjaciółmi. Kumplami z akademika. Friends with benefits. Jak to się stało, że tak szybko stali się dla siebie wszystkim?
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 001596 od dnia:2024-04-29 Przetrzymana, termin minął: 2024-05-29
Błyskotliwy i wnikliwy przewodnik po mocno niedocenianej umiejętności wycofania się we właściwym czasie. Zwycięzcy nigdy nie rezygnują, a ten, kto rezygnuje, nigdy nie wygrywa! Wielu z nas to stwierdzenie tak głęboko zakorzenione w naszej kulturze wzięło za pewnik. I wszyscy za to płacimy. Często zbyt długo trzymamy się złego kursu - nie rezygnujemy ze złej pracy, nie umiemy sprzedać słabych akcji lub zerwać toksycznej relacji. Psychologicznie mamy skłonność do robienia różnych rzeczy za wszelką cenę - szczególnie wtedy, gdy mocno się w to zaangażowaliśmy lub sporo poświęciliśmy. Jednak pozostawanie na niewłaściwym kursie to po prostu strata czasu, energii i pieniędzy, które można spożytkować lepiej. Podjęcie mądrej decyzji o tym, kiedy zrezygnować, jest jedną z podstawowych umiejętności, która odróżnia ludzi odnoszących sukcesy od tych, którym się to nie udaje. To dlatego zwycięzcy często rezygnują.
UWAGI:
Bibliografia na stronach 371-387.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Życie rzadko toczy się zgodnie z planem czy naszymi życzeniami. Napotykamy wiele nieoczekiwanych rzeczy, niespodzianek i niepowodzeń, przez co często wydaje się nam, że jedyne rozsądne wyjście to wybrać bezpieczną drogę, czyli dostosować do oczekiwań, które świat formułuje wobec nas.Jeff Goins proponuje lepsze rozwiązanie. Zaprasza w podróż i obiecuje, że doprowadzi ona do odnalezienia pracy, która pozwoli pochwycić sens naszego życia, gdyż powołanie nie jest domeną nielicznej grupy szczęśliwców. Każdy z nas może wykonywać pracę, która wypełni jego życie sensem. Trzeba tylko znaleźć w sobie odwagę, aby to powołanie odkryć, by ruszyć w drogę pełną niebezpieczeństw, trudności i wyzwań.Książka opiera się na przekonaniu, że powinniśmy wrócić do starożytnej koncepcji powołania i spojrzeć na pracę jako na coś więcej niż tylko zbiór obowiązków zawodowych czy sposób zarobkowania na życie.Powinniśmy szukać pracy, którą można wykonywać z pasją i dzięki której każdy kolejny dzień jest nową, fascynującą przygodą. Jeff Goins sam jest przykładem takiego twórczego poszukiwania własnej drogi i powołania - muzyk, blogger i autor kilku książek. Jego strona internetowa, Goinswriter.com, odnotowała już ponad cztery miliony odwiedzin użytkowników z różnych zakątków świata.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Nie narzekaj! : pozytywne sposoby pozbycia się negatywnej energii w pracy Tytuł oryginału: "No complaining rule : positive ways to deal with negativity at work".
Prawdziwa historia o tym, jak dzięki pozytywnemu nastawieniu można obrócić niezadowolenie w skuteczne działanie, innowacje i sukces. Każda skarga jest okazją, by przekuć coś negatywnego w coś pozytywnego!
Przywołując ducha swojego międzynarodowego bestsellera Autobus energii, Jon Gordon opowiada kolejną inspirującą i pouczającą historię walki z największą bolączką biznesu i życia w ogóle - z negatywnym nastawieniem, które pochłania miliardy dolarów, obniża morale, zmniejsza produktywność i osłabia kondycję nie tylko jednostek, ale i całych zespołów.
Czerpiąc z doświadczeń prawdziwej firmy, która opracowała i wdrożyła program zakazujący narzekania, Gordon snuje pasjonującą opowieść, naszpikowaną nowatorskimi pomysłami i praktycznymi strategiami, które kształtują pozytywnie nastawionych liderów, a co za tym idzie - pozytywnie nastawione zespoły i organizacje.
Wszystkim osobom, które chcą przekształcić negatywną energię w pozytywne rozwiązania, Nie narzekaj! oferuje zestaw niezawodnych reguł oraz praktyczny plan działania, pozwalający stoczyć zwycięską walkę z szeroko pojętą negatywnością w organizacji. Kiedy ludzie przestają narzekać, poświęcają mniej czasu i energii na roztrząsanie problemów, a zdecydowanie więcej na znalezienie rozwiązań.
Malkontenctwo jest jednym z najpoważniejszych problemów współczesnego świata biznesu. Osłabia efektywność zespołów i całych organizacji, rodząc pogardę oraz niezdolność do adaptacji i zmiany zachowań. Nie narzekaj! Jona Gordona stanowi skuteczne antidotum. KEN FISHER, dyrektor generalny w Fisher Investments, felietonista magazynu Forbes, autor książki The Only Three Questions That Count
UWAGI:
Na okładce: Jon Gordon autor międzynarodowego bestsellera Autobus energii. Przestań jęczeć i przeczytaj tę książkę! Ken Blanchard, współautor Nowego jednominutowego menedżera.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Zostałeś mianowany pierwszoliniowym kierownikiem, team leaderem lub mistrzem zmianowym?Dostałaś awans na kolejny szczebel w organizacyjnej hierarchii?W ocenie pracowniczej niezbyt dobrze wypadły twoje kompetencje przywódcze?Wylądowałaś na szczycie i rozmyślasz o tym, co sama masz dalej robić?Albo jak rozwijać kadrę zarządzającą twojej organizacji?A może sam jesteś konsultantem specjalizującym się w rozwoju kompetencji liderskich?Być może po prostu zastanawiasz się: o co chodzi z tym przywództwem - modnym tematem, o którym powstają książkii którym zajmują się rozmaici doradcy zarządzania?A być może masz po prostu dosyć wyidealizowanego, różowiutkiego obrazka malowanego przez guru rozwoju osobistego? Na takim obrazku jedynie prawdziwy lider kocha kwiatki, sadzi drzewa i wyraża pochwałę wobec każdego podwładnego co najmniej raz na tydzień. Autorzy prostych reguł każą liderom siadać do jedzenia po swoim zespole, okazywać poświęcenie, służyć lub wygłaszać płomienne, porywające przemowy. Naśladować Iaccocę, Welcha, Gatesa, Jobsa, Muska lub Lachowskiego. Podglądać firmę Google. Masz dość prostych recept tego typu?
UWAGI:
Bibliografia strony 335-340.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Wbrew temu, co twierdzą ludzie, którzy osiągają słabe wyniki, sukces w sprzedaży nie jest wynikiem pomyślnych okoliczności. Można go osiągnąć bez względu na rynek, produkt, firmę czy konkurencję. Wszystko zależy od człowieka - od sprzedawcy.Niniejsza książka nie przypomina żadnego innego podręcznika sprzedaży.NIE jest oparta na wynikach szeroko zakrojonych, kosztownych badań przeprowadzonych przez globalną firmę doradczą.NIE jest poświęcona procedurom i metodologiom sprzedaży, mimo że pozycje zawierające informacje o nich są niezwykle przydatne.NIE opisuje też doświadczeń i przygód autora w świecie sprzedaży (choć znajdziesz na jej kartach kilka krótkich anegdot).Jest w niej jednak mowa o TOBIE - o sposobie myślenia i zestawie umiejętności, których potrzebujesz, żeby odnieść sukces.Anthony Iannarino zamiast mówić to, co chcemy usłyszeć, i wciskać nam kolejny poradnik typu "jak szybko się wzbogacić" albo "jak zrzucić wagę bez ćwiczeń, podwajając spożycie węglowodanów", skupia się na tym, co łączy wszystkich skutecznych sprzedawców na świecie, bez względu na branżę i organizację, w której pracują:na ich cechach osobowości oraz posiadanych umiejętnościach.Opisuje szczegółowo dziewiętnaście takich cech i umiejętności najwybitniejszych sprzedawców, w tym:samodyscyplinę, czyli dotrzymywanie zobowiązań podejmowanych wobec siebie i innych;odpowiedzialność, czyli przyznawanie się do osiąganych wyników;konkurencyjność, czyli otwartość na rywalizację zamiast strachu przed nią;pomysłowość, czyli umiejętność tworzenia wyjątkowego rozwiązania na bazie wyobraźni, doświadczenia i wiedzy;opowiadanie historii, czyli budowanie mocnych relacji poprzez prezentowanie opowieści, w których klient jest bohaterem a sprzedawca jego przewodnikiem;diagnozowanie, czyli zaglądanie pod podszewkę rzeczywistości w celu zrozumienia prawdziwych wyzwań i potrzeb klienta.Kiedy już poznasz najważniejsze strategie zaprezentowane przez Iannarino, będzie ci znacznie łatwiej wybrać konkretne taktyki sprzedaży twojego produktu swoim klientom.Bez względu na to, czy obsługujesz wielkie korporacje, małe firmy, czy klientów indywidualnych, będziesz raz po raz wracał do tej książki po sprawdzoną wiedzę, wypróbowane strategie i naprawdę użyteczne wskazówki.
UWAGI:
Bibliografia.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Cytując ponad dwieście wypowiedzi zmarłego 5 października 2011 roku Steve’a Jobsa, książka oddaje hołd wielkiemu wizjonerowi, inicjatorowi rewolucji technologicznej, twórcy jednej z najbardziej oryginalnych firm świata. Gromadzi wnikliwe, zachęcające do refleksji uwagi i spostrzeżenia człowieka, który pozostawił po sobie wyraźny ślad w wielu branżach, przyczyniając się do przeobrażenia świata komputerów, urządzeń przenośnych i telekomunikacyjnych, animacji filmowych, książek oraz muzyki.Ten zbiór doskonale nadaje się na prezent i z pewnością zainteresuje każdego, kto chciałby lepiej poznać jedną z najważniejszych postaci współczesnej Ameryki.
UWAGI:
Opis wg okł. Bibliogr. s. 103-126.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 022317 od dnia:2024-06-22 Wypożyczona, do dnia: 2024-08-21
Co łączy takie przewlekłe i niebezpieczne schorzenia, jak depresja, choroby serca, alergie, nadwaga, choroby autoimmunologiczne i inne, z. jelitem? Wszystko - uważa doktor Junger - ponieważ to właśnie od stanu jelit zależy nasze zdrowie.Układ pokarmowy i jelita to skomplikowany i ważny system, mający stale odżywiać i chronić nasz organizm. Jednak przy współczesnym trybie życia system ten u większości ludzi znajduje się w ruinie, za co odpowiadają śmieciowe jedzenie, skażenie środowiska, pośpiech i codzienny stres. Prowadzi to do wielu zagrażających życiu i zdrowiu chorób. Farmaceutyki tylko łagodzą objawy, zamiast dotrzeć do przyczyny problemu i raz na zawsze pozbyć się uciążliwych dolegliwości. I tu z pomocą przychodzi dieta Clean Gut - trzytygodniowy program oczyszczania jelita - specjalna dieta eliminacyjna, którą w kilku prostych krokach może przeprowadzić każdy, a jej efekty są zadziwiająco skuteczne - pomaga wrócić do zdrowia i pełni sił.Doktor Alejandro Junger, autor bestsellera Clean, lekarz medycyny funkcjonalnej, kardiolog i internista, łączy w swojej diecie Clean Gut mądrość medycyny Wschodu z naukowymi metodami Zachodu, tworząc kompleksowy program odnowy organizmu.
UWAGI:
Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni