Poradnik "Jak założyć i prowadzić własną firmę" (stan prawny na 1 stycznia 2020 r.) pełni rolę doradcy dla osób zainteresowanych uruchomieniem działalności gospodarczej, a następnie jej prowadzeniem. Omówiono w nim krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do rejestracji firmy. Każdy etap procedury rejestracyjnej został zaprezentowany zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem i obowiązującymi normami. Autorzy publikacji szczególną uwagę poświęcili zmianom w zakresie prawa dotyczącego Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeksu cywilnego, Kodeksu spółek handlowych, Kodeksu pracy. W poradniku odnaleźć można także wartościowe porady eksperta z dziedziny księgowości, który wyjaśnia najważniejsze kwestie z zakresu rozliczeń zarówno z urzędem skarbowym, jak i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
UWAGI:
Bibliografia, netografia na stronach 169-171.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Książka niniejsza napisana została z myślą o tych, którzy muszą sprawdzić mniej lub bardziej złożone problemy menedżerskie, w tym założenie lub rozĘwój własnego przedsiębiorstwa, do podstawowego pytania: CZY TO SIĘ OPŁACI? Pokazano tu, na praktycznych przykładach konkretnych przedsiębiorstw, jak stosować metody planowania biznesowego w różnych sytuacjach i dla różnych celów.
Rozdział 1. Na co komu potrzebny biznes plan, czyli kto to jest przedsiębiorca i czego może oczekiwać
Rozdział 2. Definicja i funkcja biznes planu oraz podstawowe pojęcia związane z jego konstruowaniem
Rozdział 3. Analiza otoczenia na potrzeby biznes planu
3.1. Prognozowanie sprzedaży na podstawie analizy rynku i konkurencji
3.2. Analiza i prognoza cen na potrzeby biznes planu
3.3. Krótki przewodnik po badaniach rynku
Rozdział 4. Analiza ryzyka na potrzeby biznes planu. Konstruowanie scenariuszy wydarzeń
4.1. Asy Przestworzy sp. z o.o. - prezentacja przypadku
4.2. Identyfikacja obszarów ryzyka biznesowego na przykładzie firmy Asy Przestworzy
4.3. Wariantowe scenariusze w obszarach ryzyka
4.4. Ryzyko finansowe związane z kapitałem obrotowym
Rozdział 5. Określanie wartości firmy i poszczególnych jej składników na podstawie biznes planu
5.1. Zdyskontowana wartość strumienia gotówki jako kryterium wyceny wartości firmy oraz czynniki kształtujące tę wartość. Analiza przypadku firmy Barwy Orientu
5.2. Zdyskontowana wartość strumienia wypłat jako uniwersalna metoda oceny rozwiązań biznesowych - analiza przypadku Supra Computers
Rozdział 6. Biznes plan jako instrument decyzji menedżerskich
Rozdział 7. Horeca Machines sp. z o.o. - pełna analiza przypadku planowania biznesowego
7.1. Punkt wyjścia, czyli: co zamierzamy robić?
7.2. Otoczenie rynkowe i jego analiza
7.3. Plan sprzedaży i jego konsekwencje
7.4. "Dopinanie" rachunku wyników i bilansu
UWAGI:
Bibliografia strony 157-158.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Podręcznik w kompetentny i przystępny sposób przedstawia trudne zagadnienia rachunkowości finansowej. Atutami opracowania są: • klarowna struktura treści, • mnogość przykładów oraz • uwzględnienie aktualnych uwarunkowań prawnych. Adresatami książki opracowania są wszyscy ci, którzy postrzegają znajomość zasad rachunkowości jako zasób wiedzy nieodzowny we współczesnym świecie. Książka polecana jest: • studentom kierunków menadżerskich, • pracownikom działów finansowo-księgowych, • osobom pragnącym uzyskać kompetencje zawodowe w zakresie rachunkowości. Autorami książki "Rachunkowość finansowa. Ewidencje i sprawozdawczość" są pracownicy naukowi Wydziału Zarządzania AGH Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, posiadający szeroką wiedzę teoretyczną i doświadczenie zawodowe zarówno w obszarze nauczania, jak też prowadzenia i nadzoru nad księgami rachunkowymi.
UWAGI:
Bibliografia na stronach 367-368.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Dla studentów i uczniów szkół ekonomicznych, uczących się w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym, a także dla osób chcących poznać podstawowe zagadnienia z zakresu rachunkowości zarządczej.
Książka Rachunkowość zarządcza. Klucz do sukcesu jest dla każdego, kto chce w przystępny sposób poznać tajniki z zakresu rachunkowości zarządczej. Jej szczególną zaletą jest to, że poza częścią teoretyczną znajdują się w niej zadania wraz z rozwiązaniami i komentarzami.
UWAGI:
Bibliografia strony 299-302.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Publikacja ta może być wykorzystana jako materiał szkoleniowy dla wszystkich, którzy zamierzają samodzielnie w sposób prawidłowy opracować biznesplan, tj. studentów szkół wyższych wszystkich typów kierunków oraz słuchaczy i uczestników kursów w zakresie pozyskiwania dotacji w ramach funduszy strukturalnych na działalność rozwojową bądź rozpoczęcie działalności gospodarczej. Pokazano w niej, na praktycznych przykładach, jak stosować metody planowania biznesowego w różnych sytuacjach i dla różnych celów.Opracowanie ma charakter praktycznego przewodnika, którego kolejne części przedstawiają wykorzystanie biznesplanu w ocenie zdolności kredytowej, w ocenie "specyficznego" podmiotu jakim jest gospodarstwo rolne, a także w możliwości poŞzyskania środków unijnych w realizacji zakładanych celów działalności.W publikacji zrezygnowano z szerszych rozważań teoretycznych i szczegółowego przeglądu literatury na rzecz praktycznych wskazówek związanych z prawidłowym opracowaniem biznesplanu.W książce zamieszczono schematy i tablice oraz zestawy pytań sprawdzających wiedzę. W opracowaniu zawarto również problemy do dyskusji i zadania do rozwiązania, co powinno ułatwić przyswajanie i ugruntowywanie wiedzy.
5.3. Biznesplan - Gospodarstwo rolne ABC - plan inwestycyjnego
przedsięwzięcia rolniczego - Andrzej Tokarski, Jacek Wójcik. . .
5.4. Wniosek o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej dla bezrobotnego ze środków Funduszu Pracy - pożyczka z biura pracy - Maciej Tokarski
Zakończenie
Przypisy
Bibliografia *
UWAGI:
U góry okł. : Praktyczny poradnik z przykładami. Bibliogr. s. 303-305.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Kryzys jest pojęciem, które kojarzy się zarówno z problemami osobistymi, jak i organizacyjnymi, państwowymi, czy nawet globalnymi. Współczesna rzeczywistość sprzyja powstawaniu kryzysów, a zagrożenie nimi dotyczy wszystkich. Zasadniczym celem publikacji jest analiza zarządzania w warunkach, jakie wywołane są przez sytuacje kryzysowe, zarówno w skali makro, jak i mikro. Zakres opracowania obejmuje zagadnienia, z którymi można spotkać się w różnych sferach życia: w sytuacjach prywatnych, w organizacji, w społeczeństwie, w państwie, dlatego też znajomość tej problematyki wydaje się być niezbędna w funkcjonowaniu we współczesnym świecie.
Niniejsza książka jest podzielona na dwie zasadnicze części. Pierwsza ogranicza się do możliwych zagrożeń, rodzajów kryzysów i zarządzania w sytuacjach kryzysowych, natomiast druga pozwala poznać wybrane problemy psychologii, z punktu widzenia człowieka narażonego na kryzysy. Z jednej strony - praca systematyzuje i wyjaśnia pojęcia związane z kryzysem, ukazuje jakie mogą być jego źródła oraz jak prawidłowo zarządzać w takich sytuacjach. Z drugiej strony - przedstawiony jest człowiek i mechanizmy jego działania w sytuacjach zagrożenia, uwarunkowane wcześniejszymi doświadczeniami emocjonalnymi, nabytymi umiejętnościami i potencjałem kompetencyjnym.
Proponowane interdyscyplinarne spojrzenie pozwala lepiej zrozumieć istotę działań kryzysowych oraz uwarunkowań zachowania się ludzi w sytuacji zagrożenia i wystąpienia kryzysu.
Rozdział 4. Psychologiczne uwarunkowania reakcji na kryzys
4.1. Rola czynników osobowościowych i poznawczych
4.1.1. Wybrane zagadnienia osobowości w koncepcji psychoanalitycznej a zagadnienie kryzysu
4.1.2. Wybrane zagadnienia osobowości w teorii cech i czynników a zachowania w sytuacji kryzysu
4.2. Psychologiczne uwarunkowania reakcji na kryzys - rola wcześniejszych doświadczeń, kompetencji społecznych oraz dojrzałości emocjonalnej i społecznej
4.2.1. Problem percepcji czasu
4.2.2. Problem poczucia umiejscowienia kontroli
4.2.3. Znaczenie wcześniejszych doświadczeń
4.2.4. Znaczenie kompetencji społecznych
4.2.5. Rola inteligencji emocjonalnej
Rozdział 5. Problem przetwarzania informacji i funkcjonowanie jednostki w sytuacji stresu i kryzysu
5.1. Funkcjonowanie człowieka w warunkach stresu
5.2. Znaczenie relacji interpersonalnych w działaniach zapobiegających sytuacjom kryzysowym
UWAGI:
Bibliogr. s. 257-270.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Książka Krzysztofa Zięby jest pierwszą w Polsce, skierowaną do szerokiego grona odbiorców publikacją poświęconą preprzedsiębiorczości. Preprzedsiębiorcę definiuje się jako kogoś, kto jest aktywnie zaangażowany w proces zakładania własnej, jeszcze nienarodzonej firmy. Ich liczba w Polsce jest szacowana na około milion osób. Publikacja przedstawia problematykę preprzedsiębiorczości na szeroko zakreślonym tle, obejmującym współczesny paradygmat badań nad przedsiębiorczością, związki między przedsiębiorczością (i preprzedsiębiorczością) a wzrostem gospodarczym oraz sposoby badania procesów założycielskich nowych firm.
W kolejnych rozdziałach zaprezentowano: • stan współczesnych badań nad przedsiębiorczością w trzech głównych ujęciach: ekonomicznym, psychologicznym oraz socjologiczno-kulturowym; • analizę związku między poziomem przedsiębiorczości i jej rozwojem a wzrostem gospodarczym kraju; • pojęcie okazji przedsiębiorczej jako czynnika, który uruchamia procesy założycielskie nowych firm; • analizę procesów założycielskich i czynników, które wpływają na ich powodzenie; • omówienie koncepcji preprzedsiębiorczości i jej znaczenia dla rozwoju badań nad przedsiębiorczością właściwą; • przegląd czynników, które prowadzą do podjęcia działań zmierzających do założenia własnej firmy wraz z autorskim, czynnikowo-wynikowym modelem preprzedsiębiorczości; • wyniki pierwszych w Polsce, szeroko zakrojonych badań empirycznych nad determinantami preprzedsiębiorczości.
UWAGI:
Bibliogr. s. 223-239.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni