Japonia to kraj, gdzie nowoczesność przeplata się z tradycją, a zabytki i współczesna architektura są równie godne uwagi jak urzekająca przyroda i egzotyczna kuchnia. W tym fascynującym tyglu mieszają się szklane wieżowce Tokio i tysiącletnie świątynie, superszybkie shinkanseny i urokliwe dzielnice gejsz, ośnieżone szczyty Alp Japońskich i tropikalne plaże Okinawy... Każdy znajdzie tu coś dla siebie: widoki zapierające dech w piersiach, gwarne kurorty, szlaki turystyczne, nowoczesne muzea czy parki rozrywki. Jeśli dodać do tego atrakcje kulinarne, wysoką technologię i niezwykłą kulturę, okaże się, że podróż do tego wyspiarskiego kraju jest przeżyciem jedynym w swoim rodzaju.
UWAGI:
Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 003498 od dnia:2024-05-29 Wypożyczona, do dnia: 2024-07-29
Japonia - domy o papierowych ścianach i pociągi bez maszynistów. Zielona herbata i sushi. Gejsze i samuraje. Taką Japonię znają ludzie Zachodu, którzy przeglądają kolorowe magazyny wyłożone w poczekalni.
Jeśli jednak ktoś pojedzie do Japonii na dłużej, pomieszka wśród tubylców, poobserwuje ich życie codzienne, zobaczy zupełnie inny kraj - Japonię w której wciąż dyskryminuje się ludzi innych narodowości, w której firma staje się domem, a szef i współpracownicy zastępują członków rodziny. W której nie liczy się jednostka, lecz społeczność. W której coraz więcej ludzi nie nadąża za stadem w wyścigu szczurów.
Ta książka jest o tym, co spotkało Autorkę podczas rocznego pobytu na kontrakcie tłumacza. O tym, co ciekawe, dziwne, szokujące i zabawne. Twarz Japonii z bliska: widać piękne oczy, ale widać też grubą warstwę pudru na policzkach. A także to, co jest pod pudrem. (Wojciech Cejrowski)
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Japonia, Chiny i Korea : o ludziach skłóconych na śmierć i życie Tytuł oryginału: "Three tigers, one mountain : a journey through the bitter history and current conflicts of China, Korea, and Japan,".
Japończycy, Koreańczycy i Chińczycy nie tylko ze sobą sąsiadują, ale też należą do jednej wielkiej konfucjańskiej rodziny. W sferze kulturowej łączy ich bardzo wiele, a przyjazne stosunki mogą im przynieść mnóstwo korzyści. Dlaczego więc pałają do siebie taką nienawiścią?
Michael Booth, dziennikarz i autor wielu bestsellerów, rusza w podróż po Azji Wschodniej, by zbadać przyczyny wzajemnej wrogości trzech azjatyckich tygrysów. Okazuje się, że wszystko może być źródłem konfliktu: przynależność terytorialna wysp, wojenna historia, kontrowersyjne pomniki, eskalacja zbrojeń, a nawet. zła dekoracja deseru.
Japonia, Chiny i Korea. to barwna, sugestywna i niezwykle zabawna książka, będąca połączeniem relacji z podróży z zarysem historii i polityki tamtego regionu. "Dwa tygrysy nie mogą mieszkać na tej samej górze" - mówi wschodnie przysłowie. I okazuje się, że jest w nim sporo prawdy.
"Polityka historyczna jest w Azji Wschodniej najsilniejszą bronią masowego rażenia. Nie trzeba nowoczesnych rakiet, żeby trzymać się w szachu. Nienawiść do sąsiadów można włączać i wyłączać, jeżeli rządy tego potrzebują. Booth rzuca światło na ten skomplikowany, zerojedynkowy świat". [Rafał Tomański, autor kanału "Środek od środka" (TikTok/YouTube/podcast), były korespondent Polskiej Agencji Prasowej w Pekinie]
UWAGI:
Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Dziesięć lat temu trafiłam do kraju, o którym nigdy nie marzyłam i o którym nie wiedziałam wiele. Tamta podróż wydawała się być jednorazową przygodą, piękną, ale nieznaczącą, którą los ofiarował mi na życiowym rozdrożu w jednym z niewiarygodnych zbiegów szczęśliwych okoliczności. Wiem, że z różnych powodów podobna wyprawa już mi się nie przydarzy, dlatego wspominam ją z czułością i nostalgią. Jej zapisem jest Japoński wachlarz, którego nową wersję oddaję Czytelnikom do rąk. Japoński wachlarz. Powroty, przewodnik osobisty i subiektywny, pozostaje tym, czym był od początku: kolekcją obrazków z podróży kreślonych wzorem zuihitsu, czyli "tak, jak pędzel prowadzi". Joanna Bator (ze wstępu)
Autorka nie cofała się przed żadnym doświadczeniem: ugotowała się na raka w ukropie japońskiej sauny, skosztowała trującej ryby fugu, nawet pracowała jako hostessa. Japońskich biznesmenów rozbawiła do łez, wprowadzając polski egzotyczny zwyczaj całowania pań po rękach. Otwartość, ciekawość, a też wytrwałość autorki są tym bardziej godne podziwu, że przyjeżdżając do Japonii, nie znała języka. Uczyła się go dopiero w trakcie pobytu. Jednak nawet bez japońskiego Bator potrafiła nawiązać japońskie przyjaźnie, m.in. z byłą prostytutką. (Maria Kruczkowska, "Gazeta Wyborcza")
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Rok 1868. W japońskiej dzielnicy rozkoszy, gdzie seks jest na sprzedaż, a jedynym zakazanym owocem miłość, waleczny żołnierz spotyka piękną gejszę.
Egzotyczne plenery, życie targane przeciwnościami losui zapierający dech w piersiach romans - zainspirowana prawdziwymi wydarzeniami powieść o miłości na tle krwawej wojny, pożądania i niebezpiecznych tajemnic.
Hana ma zaledwie siedemnaście lat, kiedy jej mąż jedzie na wojnę. Gdy jej dom zostaje zaatakowany przez wrogów, dziewczyna musi ukryć się w dzielnicy Yoshiwara, gdzie królują gejsze i konkubiny. Tu zaś zostaje zmuszona do zostania jedną z nich.
Yozo spędził cztery lata w wiktoriańskiej Anglii. Po powrocie do Japonii bierze udział w wojnie domowej po stronie swoich przyjaciół, ale kiedy ponoszą klęskę, chroni się w Yoshiwarze. Tylko tu mogą się czuć bezpieczni ludzie wyjęci spod prawa. Wkrótce poznaje Hanę i oboje zakochują się w sobie bez pamięci. Jednak czeka ich wiele przeciwności, oboje też ukrywają straszliwe sekrety zagrażające ich życiu.
UWAGI:
U góry okładki: W japońskiej dzielnicy rozkoszy waleczny żołnierz spotyka piękną gejszę. Bibliografia strony 301-[303].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Opowieść o wrażliwej kobiecie walczącej o swoje miejsce w kulturze mężczyzn.
Tsuru, córka lekarza, wchodzi w dorosłość w przededniu wojny domowej (1867-1868), która przemieni hierarchię społeczną w feudalnej Japonii. Dziewczyna, zamiast podążać śladami siostry i poślubić mężczyznę wybranego przez rodziców, wiąże się z ukochanym i, tak jak ojciec, poświęca się medycynie. Jej decyzja o wyzwoleniu się z tradycyjnej roli kobiecej spowoduje mnóstwo komplikacji. Tsuru stanie wobec prawdziwie tragicznych wyborów, związanych z lojalnością wobec bliskich i obroną własnej tożsamości.Miłosne i egzystencjalne dylematy w burzliwych czasach, przedstawione z perspektywy bezwzględnie szczerej wobec siebie bohaterki, tworzą piękny literacki obraz, od którego nie sposób się oderwać.
UWAGI:
Na książce pseud. aut., nazwa: Gillian Rubinstein.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Rok 1948. Zniszczona Japonia przeżywa czas gruntownych przewartościowań. Z ruin powstaje nowy świat i porządek rzeczy. Emerytowany malarz Masuji Ono, który całe dnie poświęca prozaicznym czynnościom - pielęgnacji ogrodu, naprawie domu, opiece nad wnukami - nie potrafi uwolnić się od przeszłości. Kierowany wewnętrzną potrzebą wytacza sobie proces, w którym jest jednocześnie oskarżycielem, oskarżonym i sędzią. Porządek, który niegdyś współtworzył i wspierał, został wzburzony. Japoński imperializm poniósł druzgocącą klęskę. Masuji musi na nowo określić samego siebie i relacje z dwoma córkami, Setsuko i Noriko, dokonać moralnego rozrachunku z dotychczasowym życiem.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Nowożytna historia Japonii obfitowała w niezwykłe przemiany polityczne, społeczne i kulturowe. Po upadku Tokugawów (1868) i sprawnej modernizacji kraju w XIX wieku Japonia przekształcia się z półkolonii w mocarstwo. Imperialna epoka Meiji (1868-1912) skończyła się jednak druzgocącym doświadczeniem drugiej wojny światowej i jej następstw. Andrew Gordon przedstawia fascynującą historię tego kraju od czasu kryzysu politycznego z początku XIX wieku aż do współczesności. Wydarzenia i procesy kształtujące Japonię pokazuje na tle przemian całego świata, podkreślając zarówno odrębność, jak i współzależność wielu krajów. Wskazuje na takie cechy wyróżniające kształtowanie się nowoczesnej Japonii, jak szczególny wpływ samurajów na mordernizację w drugiej połowie XIX wieku czy przemożna rola państwa.