Książka przeznaczona zarówno dla tych, którzy są obeznani z technikami rysowania, a pragną tylko zaznajomić się ze stylem, jak i dla całkowicie początkujących. Czytelnik znajdzie tu opisy podstawowych materiałów i narzędzi niezbędnych do rysowania rozmaitymi technikami (gwasz, akwarele, kredki, pastele, pisaki.) oraz sposoby przedstawiania postaci charakterystyczne dla mangi. Poradnik zawiera precyzyjne opisy - krok po kroku, od szkicu do wykończenia rysunku - tworzenia postaci charakterystycznych mangi shojo - stylu przeznaczonego dla dziewcząt, delikatnego, romantycznego, ale i dynamicznego. Dzięki temu narysowanie postaci z mangi stanie się proste. Spis postaci: Dziewczynka z misiem, Aniołek, Sportsmenka, Kocica, Demon, Księżniczka, Łuczniczka, Uczennica, Średniowieczna wojowniczka, Wróżka i czarownica, Piosenkarka, Cyber Girl, Modelka, Panna młoda, Pilotka, Pokojówka.
UWAGI:
Tyt. oryg.: Dessine les mangas : shojo, 2005. - Na okł. i s. tyt.: Fude sabaki - manga.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
[aut. wyd. oryg. Luciano Berti, Marco Rosci ; aut. tekstów pol. Przemysław Trzeciak ; rozdz. Sandro Botticelli [>>] oraz Leonardo da Vinci z niem przeł. Barbara Ostrowska ; wyd. pol. przygot. zespół. Anna Lewicka-Morawska et al.].
Postać Tamary Łempickiej i jej malarstwo od dawna żywo interesowały autorkę. Ta książka jest barwną podróżą do prywatnego świata słynnej malarki, wyprawą jej śladami po Paryżu szalonych lat dwudziestych XX wieku, która pozwoli na nowo odkryć jej sztukę . Oprócz dzieł Łempickiej w książce znalazły się piękne stylizowane fotografie Charlotte, córki autorki, które przybliżają czytelnikom postać niekwestionowanej królowej art déco. Ta książka to wspólny projekt matki i córki opowiadający historię tej wyjątkowej kobiety, której barwne życie wciąż budzi zainteresowanie i nie przestaje inspirować.
UWAGI:
Bibliografia na stronie 222.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 037308 od dnia:2024-07-01 Wypożyczona, do dnia: 2024-08-30
Wybitne i podziwiane, ale też nieodkryte i zapomniane. Artystki, których życiorysy i twórczość opowiadają historię polskiej sztuki na nowo. Dzieła kobiet - również w Polsce - stanowią zaledwie ułamek zbiorów najważniejszych muzeów, tymczasem kobiety, tak jak mężczyźni, zajmują się sztuką co najmniej od antyku. Jednak dostęp do edukacji artystycznej wywalczyły dopiero pod koniec XIX wieku. Ile talentów i dzieł zostało pominiętych! Sylwia Zientek odważyła się na eksperyment: odsunęła na chwilę mężczyzn, malarzy i rzeźbiarzy, żeby odkryć przed nami zaskakującą kobiecą linię w polskiej sztuce. Okazało się, że więcej w niej czułych obserwacji, emocji, życia niż martyrologii, patosu i sumiastych wąsów. "Tylko one" nie są próbą stworzenia nowego kanonu, ale opisem barwnych życiorysów twórczyń, ich wrażliwości i niebanalnego dorobku. To również książka pionierska - pisarka na nowo opowiada losy kobiecych gwiazd polskiej sztuki: Magdaleny Abakanowicz, Zofii Stryjeńskiej czy Aliny Szapocznikow, ale też przybliża sylwetki arystek nieznanych i niesłusznie zapomnianych: Anny Rajeckiej, Estery Karp, Zofii Piramowicz czy Zofii Szymanowskiej (jako malarki). Zawiera też nigdzie wcześniej niepokazywane reprodukcje obrazów z prywatnych kolekcji.
UWAGI:
Bibliografia na stronach [600]-623.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 001506 od dnia:2024-05-14 Wypożyczona, do dnia: 2024-07-15
Już za życia nazwano go "królem malarzy, którego subtelne i doskonałe dzieła nie pogrążą się nigdy w niepamięci". Jan van Eyck, autor jednego z arcydzieł wszech czasów, gandawskiego ołtarza Adoracji Baranka Mistycznego, stoi u początku nowożytnego malarstwa północnej Europy. Jego sztuka przetwarzająca i przekraczająca doświadczenia gotyku międzynarodowego, tworzy zarazem cenne klejnoty, o których posiadanie ubiegali się władcy, jak i pełne nieskończonej różnorodności szczegółów miniatury widzialnego światła, a wreszcie wielopiętrowe, natchnione wykłady teologii katolickiej. Pojmując swą rolę jako pośrednictwo między Bogiem, człowiekiem a naturą, oddawszy tej idei właściwy sobie geniusz obserwacji i finezję wynalezionego właśnie malarstwa olejnego, Jan von Eyck unieśmiertelnił XV wieczną Flandrię jako ucieleśnienie złotej "jesieni średniowiecza".