Egipt. Kairskie życie polskiej muzułmanki. Egipt nie jest taki sam dla wszystkich. Nasz osąd zależy od okoliczności i środowiska, w jakim się znajdujemy. Autorka, mimo że opowiada o Egipcie jako osoba uprzywilejowana, uświadamia nam, że życie w tym kraju wygląda zupełnie inaczej dla różnych warstw egipskiego społeczeństwa. Jej wiarygodna i przekonująca narracja odkrywa nowe oblicza fascynującego Egiptu. Kamil Zachert, autor bloga Polski Egipcjanin, promotor kultury egipskiej. Egipt. Kairskie życie polskiej muzułmanki to opowieść kobiety, która z odwagą i pełną świadomością bierze życie w swoje dłonie i udaje się w pogoń za marzeniami. W wielomilionowej metropolii Polka odnajduje miłość swojego życia i niedługo potem staje się częścią egipskiej rodziny. To opowieść o kobietach i mężczyznach, którzy skrywają swe pragnienia i potajemnie spotykają się, by pobyć ze sobą sam na sam. O miłości, która nie ma prawa istnieć między osobami pochodzącymi z różnych warstw społecznych. Jest to wreszcie reportaż o społeczności, dla której rodzina stanowi najwyższą wartość, a celebrowanie życia w gronie najbliższych i przy wtórze skocznej arabskiej muzyki jest najlepszą formą spędzania wolnego czasu. ODKRYJ TAJEMNICE I PIĘKNO EGIPTU, JAKIEGO NIE ZOBACZYSZ W WAKACYJNYM FOLDERZE!
UWAGI:
Na okładce: Żona Egipcjanina. Codzienność w kraju faraonhów przedstawia na instablogu @aleksandra_heiail. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 001868 od dnia:2024-05-08 Wypożyczona, do dnia: 2024-07-07
"Elementarz dobrych manier Pana Szopa" to pełna humoru książka o zasadach dobrego wychowania. Charyzmatyczny i zabawny zwierzak - Pan Szop, krok po kroku, rym po rymie przeprowadza najmłodszych przez kolejne zasady jak należy się zachowywać.
Opis pochodzi od wydawcy
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Lektura książki Adama Jarczyńskiego prowadzi do konstatacji oczywistej jedynie dla wąskiej grupy socjologów i historyków obyczaju, a zadziwiająco nieznanej szerszemu gronu czytelników: dobre maniery służą celom praktycznym, wygodzie i zdrowiu — zawsze pozostają też w zgodzie ze zdrowym rozsądkiem i dobrym sercem. Książka okazuje się przyjemna w czytaniu i bez wątpienia pouczająca. Ze spokojnym sumieniem można polecić ją do porannego przeglądania nad tostem i filiżanką kawy, ale też potraktować jako wstęp do bardziej systematycznych studiów, prowadzonych samodzielnie lub w ramach jednego z kursów savoir-vivre’u. Rzecz niezwykle wartościowa i całkowicie unikalna na gruncie polskiej literatury przedmiotu. Krzysztof Kruszewski, Prezes Millward Brown SMG/KRC, Dyrektor Badań Jakościowych Millward Brown, odpowiedzialny za region Europy Kontynentalnej i Wielkiej Brytanii.
Niemal w każdej branży sprzedaż jest nieodzownym elementem rozwoju organizacji. Niezależnie od tego, czy mówimy o poważnych kontraktach poprzedzonych negocjacjami na wysokim szczeblu czy o sprzedaży detalicznej na linii sprzedawca-klient, to od organizacji i jej pracowników zależy, jak będzie ona postrzegana podczas tych działań. Dzięki zasadom etykiety biznesowej wiemy, jak należy okazywać szacunek naszym dotychczasowym i potencjalnym klientom w każdej sytuacji. Bez znajomości dobrych manier, o których interesująco pisze Adam Jarczyński, trudno prowadzić rozmowy z klientem. Nawet najlepsza oferta może wypaść kiepsko, gdy prezentując ją, popełnimy faux pas. Mimo iż nie jest to książka o sprzedaży, polecam ją każdemu menedżerowi.
Sławomir Pięta, Wiceprezes zarządu Kolportera, odpowiedzialny za Departament Dystrybucji FMCG.
Przed przeczytaniem książki Adama Jarczyńskiego zastanawiałam się, czy będę miała do czynienia z kolejną publikacją, która traktuje o ciekawej materii, ale ma niewiele wspólnego z praktyką, ze współczesnością. Okazało się, że Etykieta w biznesie porusza sprawy jak najbardziej na czasie, a przy tym jest praktycznym, tak rzadko spotykanym przewodnikiem po dobrych manierach w życiu zawodowym. Autor, będący pasjonatem savoir-vivre’u, dzieli się doświadczeniem i cennymi spostrzeżeniami dotyczącymi sytuacji, które jako praktyk ma możliwość codziennie obserwować i aktywnie w nich uczestniczyć. Lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą poznać dokładnie zasady zawodowego bon tonu. Polecam. Małgorzata Barska, Prezes Zarządu ING IM (Polska) S.A.
Adam Jarczyński. Współzałożyciel Polskiej Akademii Protokołu i Etykiety, od lat związany zawodowo z public relations i brandingiem. Praktyk i pasjonat protokołu dyplomatycznego, etykiety biznesowej i savoir-vivre’u. Doświadczenie zdobywał w Polsce i za granicą pod czujnym okiem wybitnych dyplomatów. Częsty gość publicznych, a także komercyjnych mediów. Autor analiz i artykułów z zakresu bon tonu, prowadzi rubrykę "Savoir Vivre" w miesięczniku LOGO. Doradza korporacjom, administracji, małym firmom i pojedynczym klientom. Miał przyjemność szkolić menedżerów, kelnerów, handlowców, wojskowych, przyszłych pracowników służby zagranicznej, badaczy, lekarzy i wielu innych. Wykładowca m.in. Europejskiej Akademii Dyplomacji. Twórca bezpłatnej poradni internetowej z zakresu dobrych manier. Prowadzi bloga www.sv24h.pl. Szczęśliwy mąż i ojciec, były zawodnik tenisa ziemnego, miłośnik teatru, książek, win i gotowania. Uważa, że świat bez Monty Pythona byłby o wiele uboższy. Po godzinach pełni obowiązki lokaja dwóch kotek — Anarchii i Sparty.
UWAGI:
Bibliogr. s. 262-263.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Dlaczego sok pomidorowy stanowi aż 27% napojów kupowanych na pokładach samolotów? Jaki wpływ na serwowane jedzenie ma to, czy talerz jest mały, czerwony, czy okrągły? Dlaczego jemy o 35% więcej w towarzystwie jednej osoby i o 75% więcej w towarzystwie trzech osób?
Gastrofizyka to nowa dziedzina wiedzy zapoczątkowana przez profesora Charlesa Spence’a, łącząca psychologię, neuronaukę i projektowanie. Opierając się na dwóch dekadach badań poświęconych niezwykłym związkom łączącym nasze zmysły, Spence pokazuje, jak doświadczyć nowych doznań kulinarnych. Jak najpełniej wykorzystać każdy posiłek, skupiając się nie na tym, co jemy, ale przede wszystkim na tym, o czym wtedy myślimy.
W swojej książce Spence opisuje każdy zmysł i posiłek, aby przedstawić dziesiątki czynników "spoza talerza" wpływających na doznania towarzyszące jedzeniu: ciężar sztućców, umieszczenie talerza, muzyka w tle i wiele innych. Pokazuje również, jak firmy spożywcze i najlepsze restauracje na świecie wykorzystują nowoczesne technologie i jak to prawdopodobnie wpłynie na nasze jedzenie w przyszłości.
UWAGI:
Na okładce: Nowa wiedza o jedzeniu. Przystępna, wciągająca i pouczająca. Pobudzi cię do myślenia i poszerzy twoje horyzonty. Heston Blumenthal. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni