CENTRALNY KATALOG KSIĘGOZBIORU
Znaleziono 1 pozycję której Autorem jest: Stankiewicz, Marek
AUTOR:
Godziszewski, Bohdan
POZ/ODP:
Bohdan Godziszewski, Mirosław Haffer, Marek Jacek Stankiewicz, Stanisław Sudoł.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2011.
HASŁA:
Przedsiębiorstwo - organizacja Zarządzanie Podręczniki akademickie OPIS FIZYCZNY:
496 s. : il. ; 24 cm.
SYGNATURA:
65/69
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
800001062874
106287
ODBIORCY:
Dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, uczestników kursów doskonalających umiejętności menedżerskie, przedsiębiorców i menedżerów.
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Rozdział 1. Geneza przedsiębiorstwa Rozdział 2. Przedsiębiorca i przedsiębiorczość 2.1. Przedsiębiorca 2.2. Przedsiębiorczość Rozdział 3. Przedsiębiorstwo jako główny podmiot życia gospodarczego 3.1. Zróżnicowanie definicji przedsiębiorstwa 3.2. Cechy odróżniające przedsiębiorstwo od innych podmiotów Rozdział 4. Formy, rodzaje i typy przedsiębiorstw 4.1. Uwagi wstępne 4.2. Klasyfikacja przedsiębiorstw według kryterium własności 4.3. Prawne formy przedsiębiorstw 4.4. Przedsiębiorstwa giełdowe i pozagiełdowe 4.5. Klasyfikacja przedsiębiorstw według rodzaju i zakresu działalności 4.6. Klasyfikacja przedsiębiorstw z punktu widzenia terytorialnego rozczłonkowania 4.7. Klasyfikacja przedsiębiorstw z punktu widzenia zakresu internacjonalizacji 4.8. Przedsiębiorstwa działające z siecią innych przedsiębiorstw 4.9. Przedsiębiorstwa wielopodmiotowe: koncerny i holdingi Rozdział 5. Otoczenie przedsiębiorstwa 5.1. Pojęcie i klasyfikacja otoczenia przedsiębiorstwa 5.2. Przyrodnicze otoczenie przedsiębiorstwa 5.3. Ekonomiczne otoczenie przedsiębiorstwa 5.4. Turbulencja otoczenia 5.5. Granice przedsiębiorstwa w otoczeniu Rozdział 6. Cele i misja przedsiębiorstwa 6.1. Teorie głównego celu przedsiębiorstwa 6.2. Ustalanie wspólnego celu przedsiębiorstwa 6.3. Cel przedsiębiorstwa a strony zainteresowane 6.4. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa 6.5. Szczegółowe cele przedsiębiorstwa 6.6. Misja przedsiębiorstwa Rozdział 7. Konkurencyjność przedsiębiorstwa 7.1. Istota i struktura konkurencyjności przedsiębiorstwa 7.2. Potencjał konkurencyjności i jego elementy 7.3. Przewaga konkurencyjna 7.4. Instrumenty konkurowania 7.5. Pozycja konkurencyjna Rozdział 8. Niepewność i ryzyko ekonomiczne przedsiębiorstwa 8.1. Istota niepewności i ryzyka 8.2. Zarządzanie ryzykiem Rozdział 9. Zasoby przedsiębiorstwa 9.1. Różne podejścia do zasobów przedsiębiorstwa w naukach ekonomicznych 9.2. Struktura zasobów i ich znaczenie dla przewagi konkurencyjnej 9.3. Wiedza jako specyficzny zasób przedsiębiorstwa Rozdział 10. Wielkość przedsiębiorstwa 10.1. Kryteria optymalnej wielkości przedsiębiorstwa 10.2. Powiększanie wielkości przedsiębiorstwa przez fuzje i przejęcia 10.3. Zmniejszanie się przedsiębiorstw Rozdział 11. Zarządzanie przedsiębiorstwem - istota i funkcja 11.1. Pojęcie zarządzania 11.2. Procesy decyzyjne jako kluczowe ogniwo zarządzania 11.3. Funkcje zarządzania Rozdział 12. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa 12.1. Istota i uwarunkowania struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa 12.2. Typy struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa 12.3. Struktura organizacyjna a wielkość przedsiębiorstwa Rozdział 13. Kadra kierownicza w przedsiębiorstwie 13.1. Rola kadry kierowniczej, umiejętności kierowników i ich rekrutacja 13.2. Style zarządzania przez kierowników i ich przywództwo 13.3. Ocena kierowników, ich wynagrodzenie i odpowiedzialność 13.4. Profesjonalizacja i internacjonalizacja kadry kierowniczej Rozdział 14. Nadzór nad przedsiębiorstwem 14.1. Istota nadzoru i jego cele 14.2. Formy nadzoru Rozdział 15. Strategiczne zarządzanie przedsiębiorstwem 15.1. Zarządzanie strategiczne jako paradygmat współczesnego przedsiębiorstwa 15.2. Istota i rodzaje strategii 15.3. Elementy procesu zarządzania strategicznego Rozdział 16. Operacyjne zarządzanie przedsiębiorstwem Rozdział 17. Informatyzacja i wykorzystywanie internetu w zarządzaniu przedsiębiorstwem 17.1. Rewolucyjny wpływ informatyzacji i˙internetu na działalność przedsiębiorstwa 17.2. Projektowanie informatycznych systemów zarządzania przedsiębiorstwem 17.3. Informatyczna harmonizacja działalności przedsiębiorstwa 17.4. Główne obszary zastosowania internetu w przedsiębiorstwie Rozdział 18. Zarządzanie małym przedsiębiorstwem 18.1. Cechy małych przedsiębiorstw 18.2. Specyficzne zasady zarządzania małym przedsiębiorstwem Rozdział 19. Zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym 19.1. Pojęcie, cechy i rodzaje przedsiębiorstw międzynarodowych 19.2. Rodzaje strategii konkurowania przedsiębiorstwa międzynarodowego 19.3. Struktury organizacyjne przedsiębiorstw międzynarodowych 19.4. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne przedsiębiorstw międzynarodowych 19.5. Międzykulturowe zarządzanie przedsiębiorstwem Rozdział 20. Kultura i etyka przedsiębiorstwa 20.1. Kultura przedsiębiorstwa 20.2. Etyka przedsiębiorstwa Rozdział 21. Zarządzanie przedsiębiorstwem w sytuacjach kryzysowych 21.1. Istota i źródła kryzysu w przedsiębiorstwie 21.2. Zasady zarządzania w sytuacji kryzysowej 21.3. Sytuacje kryzysowe w przedsiębiorstwach w okresie transformacji polskiej gospodarki 21.4. Sytuacje kryzysowe w przedsiębiorstwie wobec wejścia Polski do Unii Europejskiej 21.5. Sytuacje kryzysowe wywołane przyczynami nieekonomicznymi Rozdział 22. Koniec życia przedsiębiorstwa 22.1. Przyczyny i objawy ekonomicznego upadku przedsiębiorstw 22.2. Postępowanie naprawcze, układowe i upadłościowe UWAGI:
Poprz. wyd. pod hasłem aut.: Stanisław Sudół. Poprz. wyd. pt.: Przedsiębiorstwo : podstawy nauki o przedsiębiorstwie : zarządzanie przedsiębiorstwem. Bibliogr. 462-487. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
WYDRUK KATALOGÓW