KATALOG KSIĘGOZBIORU WYPOŻYCZALNI DLA DOROSŁYCH I MŁODZIEŻY
Znaleziono 1 pozycję której Autorem jest: Karbowiak, Katarzyna
AUTOR:
Karbowiak, Katarzyna
POZ/ODP:
Katarzyna Karbowiak, Barbara Wyrzykowska.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydawnictwo SGGW, 2009.
HASŁA:
Organizacja - teoria Zarządzanie - teoria Podręczniki akademickie OPIS FIZYCZNY:
257 s. : il. ; 24 cm.
SYGNATURA:
005
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
800001065424
106542
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Podstawowym zadaniem podręcznika Podstawy teorii organizacji i zarządzania jest wprowadzenie Czytelnika w tematykę z zakresu istoty i funkcjonowania organizacji oraz procesu zarządzania. Przekrojowe ujęcie zagadnień umieszczonych w publikacji pozwoli na zapoznanie się z nimi oraz wybór dalszych obszarów wymagających pogłębienia analizy.
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> 1. EWOLUCJA TEORII ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA 1.1. Przegląd podstawowych pojęć z zakresu zarządzania 1.2. Funkcje procesu zarządzania 1.3. Miękkie i twarde podejście do zarządzania 1.4. Szkoły zarządzania i twórcy teorii organizacji i zarządzania 1.4.1. Szkoła klasyczna 1.4.2. Nurt behawioralny 1.4.3. Nurt neoklasyczny 1.4.4. Szkoła ilościowa 1.4.5. Współczesne podejście integrujące 1.4.6. Teoria chaosu 1.4.7. Wyzwania współczesnego zarządzania 2. ORGANIZACJA I JEJ OTOCZENIE 2.1. Organizacja - istota, uwarunkowania jej działania 2.2. Cechy organizacji 2.3. Typologie organizacji 2.4. Przedsiębiorca- przedsiębiorstwo 2.5. Otoczenie organizacji 2.6. Nowoczesne formy organizacji 2.6.1. Organizacja w ruchu 2.6.2. Organizacja wirtualna 2.6.3. Organizacja sieciowa 2.6.4. Organizacja ucząca się 2.6.5. Organizacja fraktalna 3. PLANOWANIE W ORGANIZACJI 3.1. Istota planowania w organizacji 3.2. Zarządzanie przez cele (Management by Objectives) 3.3. Rodzaje planów 3.4. Funkcje planowania 3.5. Charakterystyka i cechy planu 3.6. Bariery w procesie planowania 3.7. Podstawowe techniki planowania 3.7.1. Ilościowe metody prognozowania 3.7.2. Jakościowe techniki prognozowania 4. ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE 4.1. Istota i rozwój zarządzania strategicznego 4.2. Strategia, jej rodzaje, etapy i funkcje 4.3. Metody analizy strategicznej 5. PRZEPROWADZANIE ZMIAN W ORGANIZACJI 5.1. Cykl życia organizacji i jej zmian 5.2. Istota, cel i przyczyny zmian organizacyjnych 5.3. Rodzaje zmian organizacyjnych 5.4. Sposoby przygotowania i wprowadzania zmian 6. ORGANIZOWANIE W ZARZĄDZANIU 6.1. Organizowanie - istota 6.2. Czynniki kształtujące strukturę organizacyjną 6.3. Cechy struktury organizacyjnej 6.4. Zasady dotyczące procesu organizowania i projektowania 6.5. Rodzaje struktur organizacyjnychze względu na rozpiętość kierowania 6.6. Rodzaje struktur organizacyjnych ze względu na podział uprawnień do podejmowania decyzji 6.7. Klasyfikacja struktur organizacyjnych ze względu na kryterium podziału pracy 6.8. Struktury systemów organizacyjnych 6.9. Metodyka projektowania organizacji 6.9.1. Metody projektowania organizacyjnego 6.9.2. Cykl projektowania organizacji 6.9.3. Formułowanie i podział celu instytucji 6.9.4. Projektowanie podziału pracy i hierarchii organizacyjnej 6.9.5. Projektowanie komórek organizacyjnych i szczebli zarządzania 6.9.6. Błędy i ich skutki w projektowaniu organizacji 6.10. Formalizacja organizacji 6.11. Uprawnienia decyzyjne 6.12. Kompleksowy model struktury organizacji według Mintzberga 6.13. Wybór struktury organizacyjnej 7. KONTROLA I CONTROLLING W ORGANIZACJI 7.1. Istota, cel oraz etapy procesu kontroli 7.2. Rodzaje i formy kontroli 7.3. Zarządzanie procesami kontroli 7.4. Rola controllingu w organizacji 8. ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ 8.1. Jakość -jej istota i znaczenie 8.2. Zarządzanie jakością - istota, wskazania i metody 8.3. Kompleksowe zarządzanie przez jakość (TQM) 8.4. Systemy zapewnienia jakości 9. ZARZĄDZANIE SYSTEMAMI INFORMACYJNYMI 9.1. Informacja - jej istota i zapotrzebowanie na nią w firmie 9.2. System informacyjny a system informatyczny 9.3. Wykorzystanie Internetu w zarządzaniu przedsiębiorstwem 9.4. Rola i znaczenie hurtowni danych 9.5. Eksploracja danych w hurtowniach danych 10. NOWOCZESNE KONCEPCJE ZARZĄDZANIA 10.1. Wyzwania w aspekcie zarządzania 10.2. Benchmarking - istota 10.3. Reengineering 10.4. Outsourcing 10.5. Zarządzanie wyszczuplone - Lean Management (LM) 10.6. Zarządzanie czasem - Time Based Management UWAGI:
Bibliogr. s. 253-257.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
DZIAŁANIE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
WYDRUK KATALOGÓW