Feerična fignâ! : visoke mistectvo skepsisu u sviti povnoi maâčni "Visoke mistectvo skepsisu u sviti povnoi maâčni " Tytuł okładkowy: "Феєрична фігня! Високе мистецтво скепсису у світі повної маячні ".
Przedmiotem dociekań naukowych w monografii były rodzaje inteligencji składające się na inteligencję ekonomiczną w działalności usługowej z podziałem na branże. Poruszono tematykę piętnastu czynników mogących wpływać na rozwój inteligencji ludzkiej. Ponadto przeanalizowano oddziaływanie sztucznej inteligencji w branżach usługowych z uwzględnieniem szans i zagrożeń. Ekonomiczne podejście do usług rozszerzono, korzystając z innych dyscyplin naukowych, sygnalizując subdyscypliny ekonomii w kontekście prowadzonej działalności. Podjęcie problemu inteligencji ekonomicznej w usługowej działalności gospodarczej oparto na realizacji założonych celów i zadań - utworzono koncepcję inteligencji ekonomicznej z uwzględnieniem specyfiki usług. Opracowano wskaźnik usługowej inteligencji ekonomicznej i zaprezentowano modele ewolucyjno-inwestycyjny oraz powiązań inteligencji ekonomicznej z działalnością usługową. Zgodnie z wynikami badań zdecydowana większość (powyżej 75%) badanych poparła posiadanie specjalnych zdolności ważnych dla prowadzenia działalności gospodarczej i bycia przedsiębiorcą. Oznacza to, że pracownicy są przekonani o konieczności rozwijania rodzajów inteligencji w celu prowadzenia działalności gospodarczej i przyjmowania ról właściciela czy kierownika organizacji, w tym usługowej.
UWAGI:
Bibliografia, netografia na stronach 119-124. Streszczenie w języku angielskim.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Historia nauki dowodzi, że wiek XIX był czasem chemii, XX fizyki, a XXI prawdopodobnie będzie wiekiem biologii. Nauki biologiczne należą do tych, które w coraz szybszym tempie spektakularnie wyjaśniają skomplikowane mechanizmy rządzące między innymi światem roślin.W świetle dzisiejszej wiedzy śmiało możemy mówić o inteligentnych zachowaniach roślin.Lektura książki Maurice’a Maeterlincka - belgijskiego dramaturga i poety, laureata nagrody Nobla, a również znakomitego przyrodnika - pozwoli czytelnikom tej książki z zachwytem podziwiać świat roślin, opisany z głęboką wiedzą wyjątkowo pięknym językiem.
WYKONAWCY:
Czyta: Adrian Chimiak.
WYMAGANIA SYSTEMOWE:
Nagranie w formacie mp3.
UWAGI:
Miejsce i rok wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Podtytuł: Ucz się od dziesięciu największych umysłów w dziejach: Darwin, Platon, Gandhi, Kolumb, Einstein, Szekspir, Kopernik, Elżbieta I, Jefferson, Brunelleschi .
UWAGI:
Na okładce.: Darwin, Platon, Gandhi, Kolumb, Einstein, Szekspir, Kopernik, Elżbieta I, Jefferson, Brunelleschi.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Książkę można traktować jako poradnik, którego Leonardo da Vinci nie zdążył napisać. Dzięki niej poznasz rewolucyjne podejście do uczenia się i rozwijania kreatywności, pozwalające zrozumieć, iż nie musimy uważać się za geniuszy, by rozumować jak na geniuszy przystało.
UWAGI:
Bibliogr. s. 326-331.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 021383 od dnia:2024-06-24 Wypożyczona, do dnia: 2024-08-23
Rusz głową! : gimnastyka mózgu dla dzieci : zabawne i mądre łamigłówki dla ciekawskich dzieciaków Tytuł oryginału: "Skikkelig goyale hjernetrimboken : frydefulle, larirke og lure oppgaver for nysgjerrige, sma hoder,".
Czy kiedykolwiek myślałeś o tym, że mózg ludzki rozwija się najbardziej intensywniew pierwszych latach życia? Dzieci uwielbiają się uczyć i rozwijać swój umysł! W chwili narodzin są kłębkiem możliwości wypełnionym jeszcze nieznanymi umiejętnościami. A rodzic jest pierwszym nauczycielem swojego dziecka. Zadaniem dorosłego jest dostrzeżenie i rozpoznanie tego potencjału u dzieci oraz zrobienie wszystkiego, by mogły one rozwinąć swoje możliwości. Nie zawsze łatwo jest zdobyć wiedzę o tym, co pomoże naszemu dziecku w rozwoju. Ale pomoc w uczeniu się, inspirowanie do rozwijania umiejętności myślenia jest z pewnością ważną cegiełką.W aktywnym dokonywaniu wyborów, które sprawią, że rozwiniemy się intelektualnie, nie chodzi o to, by zrobić z siebie samych i swoich dzieci małych Einsteinów czy postawić sobie za cel zdobycie Nagrody Nobla. Wcale nie. Chodzi o to, że zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by nasze ciała i głowy funkcjonowały jak najlepiej, by rozwinęły się zgodnie z naszą naturą i potencjałem. Staniemy się wówczas pełnymi, świadomymi siebie ludźmi. Pragniemy, by nasze dzieci były ciepłe, kochane, szczere, dobre, pozytywne, odpowiednio przystosowane i radosne. Chcemy, by miały dobry charakter, by potrafiły otaczać innych ciepłem i troską, były moralne, empatyczne, rozwinęły szczerość i poczucie sprawiedliwości, żeby były hojne i oddane. Pomagając dziecku w odnalezieniu jego mocnych stron i własnych wartości, pomagamy mu stać się mądrym i harmonijnym dorosłym, który będzie wnosił do świata coś dobrego.
UWAGI:
Tytuł oryginału: Den skikkelig goyale hjernetrimboken : frydefulle, larirke og lure oppgaver for nysgjerrige, sma hoder. Na stronie tytułowej i okładce: [>>] Strefa bez telefonu. Bibliografia na stronach 166-168.