CENTRALNY KATALOG KSIĘGOZBIORU
Znaleziono 1 pozycję o tematyce: Internet - a polityka
AUTOR:
Nowak, Jakub
POZ/ODP:
Jakub Nowak.
ADRES WYDAWNICZY:
Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie- Skłodowskiej, 2011.
HASŁA:
Internet - a polityka Społeczeństwo informacyjne Społeczeństwo obywatelskie Społeczności internetowe OPIS FIZYCZNY:
269 s. : il. ; 24 cm.
SYGNATURA:
004
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
800000894162
89416
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Autor analizuje kierunki i zakres oddziaływania nowych mediów na poszczególne wymiary aktywności obywatelskiej. Udowadnia, że istnieją w tym obszarze zmiany zarówno ilościowe, jak i jakościowe. Wskazuje, że proces rozwoju i upowszechnienia nowych mediów skutkuje aktywną, innowacyjną adaptacją nowych technologii jako narzędzi aktywności obywatelskiej. [...] Książka wnosi wiele nowego do dotychczasowego stanu wiedzy o roli Internetu w życiu obywateli, zwłaszcza w kontekście ich aktywności społeczno-politycznej. Praca ma charakter politologiczno-medioznawczy, w związku z czym powinna zainteresować zarówno naukowców, jak i studentów obydwu dyscyplin. [Fragment recenzji prof. dr. hab. Stanisława MichaIczyka]
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Wprowadzenie Rozdział 1 ZAGADNIENIA TEORETYCZNE 1.1. Nowe media jako przedmiot badań naukowych 1.1.1. Nowe media - definicje 1.1.2. Wybrane społeczne i komunikacyjne aspekty nowych mediów 1.2. Komunikowanie medialne i polityczne na przełomie tysiącleci 1.2.1. Systemy komunikowania masowego u progu XXI wieku 1.2.2. Nowe komunikowanie polityczne 1.3. Aktywność obywateli w społeczeństwie informacyjnym 1.3.1. Aktywność obywateli - aspekty teoretyczne 1.3.2. Teorie społeczeństwa informacyjnego Rozdział 2 DEBATA PUBLICZNA. 2.1. Debata i sfera publiczna - perspektywa teoretyczna 2.1.1. Definicje 2.1.2. Nowe media w teorii sfery publicznej - wprowadzenie 2.2. Charakterystyka nowych mediów jako przestrzeni obywatelskiej debaty 2.2.1. Racjonalność 2.2.2. Refleksyjność 2.2.3. Nastawienie na dialog 2.2.4. Szczerość 2.3. Nowe media jako poszerzenie sfery publicznej 2.3.1. Pola poszerzenia 2.3.2. Nowy medialny ekosystem 2.4. Nowa sfera publiczna: ograniczenia 2.4.1. Dostęp 2.4.2. Brak równości uczestników debaty. 2.4.3. Komercjalizacja 2.4.4. Dezinformacja Rozdział 3 MOBILIZACJA POLITYCZNA 3.1. E-mobilizacja - perspektywa teoretyczna 3.1.1. Definicje i klasyfikacje 3.1.2. Cechy e-mobilizacji 3.2. Podmioty e-mobilizacji 3.2.1. Organizacje społeczne i polityczne 3.2.2. Nowe ruchy społeczne 3.3. Przejawy e-mobilizacji 33.1. Transnarodowe usieciowienie aktywizmu 3.3.2. Glokalna e-mobilizacja 3.3.3. Haktywizm Rozdział 4 WYBORY 4.1. Nowe media w demokratycznych wyborach 4.1.1. Perspektywa e-demokratyczna 4.1.2. Perspektywa marketingowa 4.2. E-kampanie 4.2.1. Rozwój e-kampanii 4.2.2. Kampania przełomu - amerykańska kampania 2004 roku 4.3. Kampania wyborcza 2008 roku w USA 4.3.1. "Pierwsza prawdziwa e-kampania" 4.3.2. Zmiany wzorców komunikacji politycznej w kampanii 2008 roku Zakończenie UWAGI:
Bibliogr. s. 241-262. Indeksy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
WYDRUK KATALOGÓW