Książka Josepha Portera, pedagoga specjalnego, stanowi narzędzie pracy, dzięki któremu nauka czytania ze zrozumieniem staje się łatwiejsza zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Autor opracował dziewięćdziesiąt, podzielonych na dziewięć poziomów, niezwykłych lekcji o zwierzętach i aż osiemnaście arkuszy pracy. Arkusze występują w czterech wariantach, a każdemu z nich towarzyszy scenariusz zajęć. Na poszczególnych poziomach znajdują się po dwa ćwiczenia budowania zdań, które służą rozwijaniu umiejętności obserwacyjnych oraz pomagają przekładać je na język mówiony i pisany. Oprócz gotowych scenariuszy lekcji w każdej jednostce tematycznej przedstawiono liczne propozycje ćwiczeń dodatkowych wzbogacających zajęcia o projekty plastyczne, muzykę, literaturę i filmy. Autor przekazał również cenne rady dotyczące zorganizowania sali lekcyjnej w taki sposób, aby panowała w niej atmosfera wspierająca efektywne nauczanie. Załączona do książki płyta CD zawiera wszystkie arkusze pracy, scenariusze lekcji, pomoce wizualne i formularze oceny w wersji do druku.
UWAGI:
Bibliografia na stronie 359.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Publikacja zawiera najnowsze odkrycia neurobiologii i ich praktyczne zastosowanie w pracy coacha. Autorka oprócz przedstawienia teorii, podstawowych zasad i technik coachingowych, uwzględnia także praktyczne zagadnienia: budowanie zaufania pomiędzy coachem a klientem, ustalanie celów, stawianie wyzwań, a także praca z klientem przeżywającym traumę. Porusza takie kwestie jak etyka pracy, coaching przez telefon czy udzielanie informacji i rad na sposób coachingowy.To książka dla praktyków, zawierająca cenne wskazówki poparte licznymi studiami przypadków i przykładami rozwiązywania różnych, nierzadko trudnych i skomplikowanych, problemów. Podsuwa liczne scenariusze i wytyczne, pomocne w codziennej pracy coacha.Napisana w przystępny sposób jest znakomitym przewodnikiem po praktyce coachingowej - nieocenionym źródłem wiedzy i inspiracji, tak dla początkującego coacha, jak i doświadczonego, chcącego udoskonalić swój warsztat. To najbardziej obszerne i wyczerpujące wprowadzenie do tematyki coachingu.
UWAGI:
Na okładce: Nowa, rozszerzona edycja bestsellera! Bibliografia strony 352-357. Indeksy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 010406 od dnia:2024-06-11 Wypożyczona, do dnia: 2024-08-10
Rosnące zainteresowanie nowymi formami edukacji, wykorzystującymi do przekazywania i pozyskiwania wiedzy nowoczesne, elektroniczne środki techniczne, skłoniło nas do wydania niniejszej publikacji napisanej przez Alana Clarke`a, doświadczonego specjalistę z brytyjskiego Narodowego Instytutu NIACE. Autor, prowadząc badania i wdrożenia wielu systemów, pełni jednocześnie funkcję nauczyciela (tutora) w Open University, wzbogacającą jego wiedzę w bezpośrednich kontaktach z uczestnikami tej formy kształcenia. Jest autorem licznych opracowań dotyczących edukacji online, dzieląc się z Czytelnikami praktycznymi doświadczeniami, ułatwiającymi podjęcie i kontynuację nauki w tej formie.
UWAGI:
Bibliogr. s. [187].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Kryzys szkoły : co możemy zrobić dla uczniów, nauczycieli i rodziców? Tyt. oryg.: "Schulinfarkt : was wir tun können, damit es Kindern, Eltern und Lehrern besser geht?,".
Czy szkoła może sprawiać uczniom radość? Czy może dawać satysfakcję nauczycielom? Jak wspierać dziecko w obliczu presji szkolnej? Jak rozwiązywać problemy, które rodzą się w klasie? JESPER JUUL, duński pedagog i terapeuta, twierdzi, że współczesne dzieci żyją pod nadmierną presją szkoły. Szkoła jest najważniejszą częścią ich życia, wokół niej koncentrują się także relacje z rodzicami, co rodzi wiele konfliktów i napięcia we wzajemnych relacjach. Jesper JUUL postuluje radykalną zmianę nastawienia do uczniów: zaufanie zamiast przymusu, prawdziwe relacje zamiast bezosobowych reguł. Jego główną troską jest dobro dzieci, jednak podkreśla, że uczniowie nie będą czuć się w szkole dobrze, jeśli nauczyciele źle się w niej czują.
Kanoniczna biografia kobiety, która zmieniła myślenie o wychowaniu dzieci.
Maria Montessori nie była zwyczajną kobietą.
Budziła jednocześnie najbardziej entuzjastyczne poparcie i najbardziej złośliwą krytykę. Była przedmiotem spekulacji, oszczerstw i plotek. Do dziś jej poczucie wolności i niewygodne nowatorstwo poglądów budzą sprzeczne reakcje.
Wytyczając nowy kierunek w pedagogice, jednocześnie mierzyła się z realiami swojej epoki. Poczucie niesprawiedliwości społecznej, skrywane pozamałżeńskie macierzyństwo i budząca się świadomość nowej roli kobiety zaowocowały innowacyjnym projektem edukacyjnym, który mimo upływu lat wciąż postrzegany jest jako odkrywczy i nowatorski.
Dzięki cennemu wkładowi prawnuczki Marii Caroliny Montessori, książka zawiera wiele nieznanych dotąd faktów z życia i pracy Marii.
UWAGI:
Bibliografia na stronach: 347-[366].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Bibliogr.Tyt. równol.: Multimedia, library, education : national conference, Białystok, May 18-20, 2000. - Nazwy aut. na s. 109. Tekst częśc. tł. z ang.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni Wymagane wcześniejsze uzgodnienie terminu wypożyczenia.