Jak działa reklama? Co sprawia, że reklama jest efektywna? Jak reklama wpływa na współczesną rzeczywistość? Książka, którą trzymają Państwo w rękach odsłania kulisy reklamy. Prezentuje ją niejako od kuchni. Rozbierając na części pierwsze, ukazuje jak każdy jej aspekt oddziałuje na odbiorcę. Przedstawia nie tylko to, co dostrzegalne gołym okiem, ale również to, co jest hermetycznie ukryte przed widownią. Pozwala znaleźć się po drugiej stronie i zobaczyć, jak poszczególne media, retoryka, psychologia i wszystkie obszary pozajęzykowe (linia, barwa, gra światłem, ruchem, kompozycją i kadrem) wpływają na odbiorcę. Książka ta odsłania kurtynę reklamowej rzeczywistości - uczy myślenia reklamowego.
Reklama może być przedstawiona jako specyficzna gra między nadawcą i odbiorcą. W grze jest wiele zabawy i wiele walki. A także dynamizmu. Role jednak są stałe: nadawca i odbiorca reklamy nie zamieniają się nimi. Nie staram się kibicować żadnemu z nich. Jeśli ktoś zechce, może dostrzec w tej książce instrukcję dla nadawcy, jak nie dać się przyłapać na przekraczaniu reguł porozumienia, jak manipulować i zjednywać. Jak wygrać z klientem. Ale może być to także instrukcja dla konsumenta, jak nie dać się zmanipulować, jak rozpoznać próby przekroczenia reguł rzetelnego nakłaniania. Jak z reklamą nie przegrać. Chciałbym, żeby to była też instrukcja dla wszystkich: jak świadomie przeżyć nieuniknioną przygodę z reklamą. (Jerzy Bralczyk)
UWAGI:
Na okł.: Czyli o tym, jak język służy reklamie i jak reklama używa języka. Bibliogr. s. [141]-143. - Indeksy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Książka omawia psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania zachowań konsumenckich. Kierowana jest głównie do studentów, ponieważ daje pełny przegląd klasycznych i podstawowych prawidłowości w tej dziedzinie. Znajomość głównych reguł kierujących zachowaniem konsumentów stanowi punkt wyjścia do strategii działań w obszarach organizacji i zarządzania przemysłem oraz marketingu, w tym reklamy. Tym samym może być ona nieodzownym narzędziem pracy dla menedżerów zajmujących się strategiami marketingowymi i dla twórców reklamy.
Podręcznik przeznaczony do kształcenia w zawodach technik ekonomista, technik handlowiec i technik organizacji reklamy na poziomie technikum i szkoły policealnej
UWAGI:
Bibliogr.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Jak uwieść konsumenta, czyli o manipulacjach w reklamie
Reklama w kontekście marketingu historycznego
Krytyczny nurt marketingu
Nowy konsument = nowa reklama
Część II. Reklama w nowych mediach
Reklama w Internecie
Reklama w social media. Wybrane zagadnienia
Blogosfera jako nośnik reklamy
Gry wideo i product placement. Perspektywy wykorzystania znanej techniki w nowym kontekście
Część III. Reklama - studia przypadków
W luce stabilności - poszukiwanie modelu biznesu starych mediów w cyfrowym środowisku
Promocja prasy w nowych mediach
Crowdsourcing jako narzędzie kreowania marki w kontekście mediów społecznościowych
Reklama instytucji kultury - analiza wybranych przypadków
Nowe forma promocji książki
UWAGI:
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej. Bibliogr. przy pracach. Streszcz. ang. przy pracach.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni