Dzieci przygotowały projekt o kolei, który zaprezentują w konkursie. Krzyś wie dużo o pociągach, ale nie lubi głośnych, zatłoczonych miejsc. Bardzo się wtedy denerwuje. Czy użyje swoich SPEcjalnych mocy, żeby pomóc grupie wygrać konkurs? "SPEcjalne moce" to seria książek, której celem jest podniesienie samooceny u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE). Autorka bierze pod lupę wybrane zaburzenia rozwojowe. Skupia się na mocnych stronach oraz nietypowych umiejętnościach młodych bohaterów, które pozwalają im mierzyć się z codziennymi wyzwaniami.
Opis pochodzi od wydawcy
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
W klasie Dawida jest chłopiec z zespołem Aspergera. Pani mówi, że to nie choroba. Skoro nie, to dlaczego ma taką dziwną nazwę? To prawda, że Oskar zachowuje się trochę inaczej niż wszyscy. Ale czy Dawid nie jest czasem do niego podobny? I czy to znaczy, że też nie jest zupełnie normalny? A w ogóle, co to znaczy być normalnym?
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Dzieci dotknięte autyzmem, który jest całościowym zaburzeniem rozwojowym, rozwijają się i zachowują inaczej niż ich zdrowi rówieśnicy. Podobnie jak Jankowi, bohaterowi bajki, szczególną trudność sprawia im komunikacja oraz rozumienie emocji innych osób. Książka ta i zawarta w niej historia Janka, jest tylko ogólnym zarysem i z całą pewnością nie wyczerpuje tak obszernego tematu jakim jest zagadnienie autyzmu. Jednak w prosty i zrozumiały sposób ukazuje najistotniejsze problemy w funkcjonowaniu osoby dotkniętej tym zaburzeniem, a co za tym idzie, może być inspiracją do dalszych przemyśleń oraz rozbudzić chęć do poszerzenia wiedzy o autyźmie. mgr Paulina Papka
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
KOSMITA opowiada o zwykłej rodzinie, w której pojawia się KTOŚ - nowy, dziwny. jakby z innej planety. Pojawienie się KTOSIA pociąga za sobą wszelkie zmiany, przewraca spokojne życie rodziny do góry nogami. Zmienia wszystkich: mamę, tatę, siostrę. W konsekwencji zmienia się również sam KTOŚ - Kosmita. KOSMITA pokazuje, ze życie z autystycznym dzieckiem bywa dalekie od bajki, ale nigdy nie jest nudne. A przede wszystkim uczy tego, co w życiu najważniejsze: miłości i szacunku do każdego człowieka. Pokazuje autystę jako kogoś wyjątkowego. Książka ta została napisana z myślą o dzieciach mających autystyczne rodzeństwo, ale może służyć wszystkim, którzy z problemem autyzmu spotykają się w swoim codziennym życiu. Mamy nadzieję, że czytelnicy odnajdą w niej swoje smutki i radości, zrozumieją czym jest autyzm i jak go oswoić. (Joanna Grochowska, Magdalena Nowina-Konopka, Aleksandra Rapacka-Grochala oraz Zespół Terapeutyczny Fundacji SYNAPSIS)
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Jeremiasz jest inny. Żyje w świecie, w którym dni tygodnia mają swoje kolory, a najlepszą zabawką jest zamek błyskawiczny. Jeremiasz wychodzi z domu tylko z olbrzymią pokrywką. Jeremiaszem opiekuje się siostra Pamela. Dlaczego to właśnie ona rozumie go najlepiej? Chłopiec, jego siostra oraz ich mama przeprowadzają się do kolejnego miasta. Muszą rozpocząć życie na nowo. Czy tym razem im się to uda? Ta pełna ciepła i humoru historia łamie serca i uczy zrozumienia. Nagrody: Złota Wstęga 2017 - najlepsza książka dla młodzieży, Nagroda Bibliotekarzy 2017, Nagroda Nauczycieli 2017, Nominacja do nagrody Magnesia Litera 2017.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Na ile dzieci z autyzmem są podobne do swoich rówieśników, a na ile się od nich różnią? Ta tajemnicza choroba, której niekiedy towarzyszą zdumiewające uzdolnienia, intryguje i zastanawia. Książka Krzyś jest wyjątkowy przybliża świat dziecka autystycznego, pozwala zrozumieć jego zachowania, a także relacje z rodzicami i rodzeństwem. Autor, Charles A. Amenta III, jest lekarzem, mieszka z rodziną i praktykuje w Stanach Zjednoczonych. Jest ojcem trzech synów, a bohaterem tej książki jest jeden z nich - autystyczny Krzyś. Autor tak mówi o swojej książce:Tę książkę napisałem dla dzieci, aby pomóc im zrozumieć, czym jest autyzm. Zawarłem w niej rzetelną wiedzę i swoje osobiste doświadczenia. Mam nadzieję, że dzieciom spodoba się ta książka. Chciałbym, aby okazała się też przydatna dla rodziców, nauczycieli i specjalistów.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 026969 od dnia:2024-03-23 Przetrzymana, termin minął: 2024-04-22
Temple Grandin, której cenne obserwacje dotyczące życia z autyzmem oraz świata zwierząt są dobrze znane wielu czytelnikom, tym razem zwraca się do najmłodszych odbiorców. Za pośrednictwem kolorowych, wesołych ilustracji opowiada dzieciom o tym, czym są dobre maniery i dlaczego są takie ważne.Zdaniem Temple "maniery mają znaczenie". Ułatwiają wchodzenie w interakcje społeczne, pomagają nam zgodnie żyć ze sobą i wpływają na to, jak postrzegają nas inne osoby.Jak zawsze w jasny i przystępny sposób Temple opowiada o dobrych manierach:• kiedy powiedzieć "proszę" i "dziękuję"• jak się właściwie zachowywać przy stole• jak uprzejmie odpowiadać osobom spoza rodziny• i wiele, wiele więcej!Dzięki Temple Grandin twoje dziecko łatwiej zapamięta, że maniery naprawdę mają ogromne znaczenie!Veronica Zysk jest autorką nagradzanej książki 1001 porad dla rodziców i terapeutów dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera. Od ponad 25 lat pracuje na rzecz osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Mieszka w Karolinie Północnej (USA) ze zwierzakami o imionach Maja i Chai, którym zawdzięcza codzienną inspirację i wiele radości.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Zwykle, gdy dowiaduję się, że Carol Gray pracuje nad nową publikacją, nie mogę się doczekać chwili, w której będę mógł przeczytać, co nowego ma do powiedzenia na temat tego, jak dzieci z ASD postrzegają i odbierają świat. Wiem, że innowacyjne pomysły i strategie jej autorstwa wykorzystam w praktyce klinicznej, a publikację będę polecał nauczycielom, rodzicom i współpracownikom. Czytając Nowe historyjki społeczne jeszcze przed ich oficjalnym wydaniem, pomyślałem sobie: "Carol, znowu ci się udało!", trzymałem bowiem w dłoniach kolejną wyjątkową pozycję, dzięki której dzieci z ASD lepiej pojmą siebie i swoje miejsce w społeczeństwie. Carol doskonale rozumie świat osób z autyzmem oraz jednostek neurotypowych, a jej historyjki przydają się obu stronom, wspierając wzajemne zrozumienie, komunikację i akceptację.Z PRZEDMOWY dr. Tony’ego AttwoodaW środku znajdziesz pogrupowane tematycznie historyjki z następujących działów:• Historyjki uczą• Zmiana• Błędy• Ja i moje uczucia• Święta i prezenty• Umiejętności interpersonalne i przyjaźń• Dręczenie• Zrozumieć dorosłych• Dom i otoczenie• Szkoła• Planeta ZiemiaHistoryjki społeczne nareszcie po polsku. Metoda opracowana przez Carol Gray, choć prosta, okazuje się zaskakująco skuteczna w usprawnianiu funkcjonowania społecznego osób ze spektrum autyzmu.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 026266 od dnia:2024-04-20 Wypożyczona, do dnia: 2024-05-20
Fenek bardzo się cieszy, bo razem z rodzicami i Fenią jedzie odwiedzić znajomych, którzy mają synka w jego wieku. Nastawia się na świetną zabawę, ale nowy kolega zachowuje się w sposób, którego Fenek na początku nie rozumie. Dlaczego?
UWAGI:
Na okładce: Bezpieczna książka.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne : karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Część 1 "Karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi "
Publikacja adresowana jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi.
Karty pracy adresowane są do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz różnymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczone są do stosowania w przedszkolach masowych oraz specjalnych, a także w nauczaniu początkowym w klasach integracyjnych i oddziałach edukacyjno-terapeutycznych podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Mogą być również wykorzystane jako materiał przygotowujący do edukacji wczesnoszkolnej.