PODGLĄD REKORDU W FORMACIE MARC21
KATALOG KSIĘGOZBIORU WYPOŻYCZALNI DLA DOROSŁYCH I MŁODZIEŻY
|
Jesień w Nowym Jorku
LDR | 02486cam a2200241 i 4500 | |
001 | n 20110910182211030710 | |
005 | 20181203125720.0 | |
008 | 110910s2006____pl_|||||_|||||000|||pol_d | |
020 | a 8373844473 | |
040 | a WA M c WA M d SOCH_SOM | |
980 | a 821.162.1-3< | |
100 | a Oparek, Joanna d (1967- ). | |
245 | a Jesień w Nowym Jorku / c Joanna Oparek. | |
260 | a Wrocław : b Wydawnictwo Dolnośląskie, c 2006. | |
300 | a 201, [1] s. ; c 20 cm. | |
490 | a Seria do Torebki | |
650 | a Powieść polska y 21 w. 2 JHP BN | |
920 | a 83-7384-447-3 | |
980 | a 821.162.1-3 | |
940 | a Joanna Oparek, pisarka, poetka - prezentowany był jej debiutancki tomik poetycki pt. "Po kostki w niebie" (6/2004), autorka tekstów piosenek rockowych. Studiowała psychologię na UJ, pracowała jako dziennikarka i dyrektor kreatywny w agencji reklamowej. W 1994 opublikowała w Przekroju minipowieść "Pan Gałązka, czyli jak zamienić kłopoty na gotówkę" - pastisz amerykańskich podręczników sukcesu, emitowaną również w odcinkach w radiowej Trójce. W 2004 ukazała się płyta zespołu Kulturka "Nie chcę spać" - z jej tekstami. Jej debiutem powieściowym był "Mężczyzna z kodem kreskowym" (17/2004). | |
940 | a Autorka i tym razem głównym bohaterem czyni współczesnego mężczyznę, typowego reprezentanta swojego pokolenia. Jego monolog jest próbą uporządkowania paru spraw we własnej biografii, a przede wszystkim tej najważniejszej - relacji z przyjacielem z młodości. Ich losy ułożyły się co prawda bardzo odmiennie, ale wkrótce między nimi pojawiła się szczególna forma zależności. Aleks Kraft niegdyś wyemigrował do Ameryki i tam zrobił karierę autora bestsellerowych powieści. Ale po latach zapragnął wydawać swoje książki także w ojczyźnie i narrator, krytyk literacki w pewnym wydawnictwie, staje się czymś w rodzaju jego "mecenesa". Tym bardziej, że szliwuje także już zapomnianą polszczyznę przyjaciela. Bohater-narrator ma więc odpowiednie tantiemy, ale jednocześnie pogłębia się jego kac moralny. Uważa bowiem, że nic nie osiągnął preferując raczej ostrożne i zachowawcze wybory życiowe. Zrezygnował z wszelkich literackich ambicji, wycofał z niejednej ryzykowniejszej sytuacji, nawet na romans nie jest go stać, bo oznacza to kłopoty. | |
INV | a 22539 | |
Z30 | 4 SOC50 5 Administracyjna g BOOK 1 SC05 j 821-3 pol. c 22539 e 503999 a 43/09 w 20100105 3 02 h Na miesiąc t 20100106 n 16,30 p 20091218 |