PODGLĄD REKORDU W FORMACIE MARC21
CENTRALNY KATALOG KSIĘGOZBIORU |
Jak zrobić film
LDR | 03498cam|a2200289|i 4500 | |
001 | n 20121108134206029817 | |
005 | 20181203135821.0 | |
008 | 121108s2012____pl_|||a|||||||001|||pol_d | |
020 | a 9788393536061 | |
040 | a WAW BIAŁ 56 d SOCH_SOM | |
041 | a pol h ros | |
100 | a Andrić, Radivoje. | |
245 | a Jak zrobić film / c Radivoje Andrić ; il. Andrej Vojković ; [tł. z ros. Ola Fotez, Maciej Wernio]. | |
260 | a Warszawa : b Film Pro, c 2012. | |
300 | a 48 s. : b il. kolor. ; c 30 cm. | |
500 | a Na okł. : Przeczytaj i spróbuj!... | |
504 | a Indeks. | |
655 | a Film amatorski 2 JHP BN | |
655 | a Wydawnictwa dla dzieci 2 JHP BN | |
700 | a Vojković, Andrej e Il. | |
700 | a Fotez, Ola e Tł. | |
700 | a Wernio, Maciej e Tł. | |
920 | a 978-83-935360-6-1 | |
970 | a Przeznaczona dla dzieci w przedziale wiekowym od 9 do 13 lat książka "Jak zrobić film" ukazała się po raz pierwszy w Serbii w 2007 r. nakładem wydawnictwa Kreativni Centar i od tej pory doczekała się nie tylko wznowień, licznych entuzjastycznych recenzji, ale także tłumaczenia i wydania na rynku chińskim i indonezyjskim. * Tę popularność zawdzięcza zapewne formule: napisano ją lekko, a jednocześnie bardzo konkretnie, poziom języka jest dostosowany do czytelnika, zaś większość pojęć została wytłumaczona za pomocą świetnych ilustracji autorstwa Andrew Vojkovica. * Polską edycję książki "Jak zrobić film" dofinansował Polski Instytut Sztuki Filmowej. * Publikację wsparły także: projekt Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej oraz Towarzystwo Inicjatyw Twórczych "ę". Książkę rekomenduje sam Andrzej Wajda. * Celem tej książki jest rozbudzić dziecięcą wyobraźnię, a zarazem dostarczyć młodym czytelnikom podstawową wiedzę z zakresu języka filmu. Dzięki temu będą mogli swobodnie i z przyjemnością wykorzystywać środki audiowizualne do wyrażania własnych myśli, a jednocześnie będą w stanie rozkodować przekazy audiowizualne z jakimi zetkną się w życiu w sposób aktywny, tzn. już nie bezkrytycznie, ale analitycznie. Będą wiedzieć, że wykorzystuje się te środki po to, aby budować sensy, wyrażać emocje i przekazywać informacje, ale także - aby manipulować odbiorcą. Przystępnej definicji każdego z pojęć towarzyszą wymowne i dowcipne ilustracje, a także ćwiczenia do samodzielnego wykonania przez czytelnika. Dzięki nim zdobędzie on krok po kroku szereg umiejętności: kompozycji kadru, animacji ujęcia, zmiany punktu widzenia, reżyserii sceny czy montażu sekwencji filmowych. * Młodzi czytelnicy książki "Jak zrobić film" poznają podstawy języka filmowego i za pomocą ćwiczeń - uczą się realizować je w praktyce. Zdobywają umiejętności pozwalające im wykorzystać film jako środek ekspresji. Realizacja ćwiczeń rozwija nie tylko myślenie twórcze ale i analityczne. * "Jak zrobić film" kształci nie tylko przyszłych filmowców, ale także - świadomych widzów. * Książka stanowi świetną lekturę dla nauczycieli chcących włączyć audiowizualne środki przekazu do swoich narzędzi dydaktycznych. (www.azymut.pl) | |
980 | a 7 |