PODGLĄD REKORDU W FORMACIE MARC21

KATALOG KSIĘGOZBIORU WYPOŻYCZALNI DLA DOROSŁYCH I MŁODZIEŻY

Przeszukiwanie katalogu po indeksie: 

Wyświetlonych zostanie max na stronie: 

opisów

               


Van Eyck
LDR
02382cam a2200289 i 4500
001
n 20130104115110028956
005
20181203140113.0
008
130104s2006____pl_|||a|||||||001|||pol_d
020
_ _
a 8360688044
020
_ _
a 9788360688045
040
_ _
a WA B c WA B d MiGBPG d SOCH_SOM
100
1 _
a Ferrari, Simone. 1 n 2007139137
245
1 0
a Van Eyck / c [tekst Simone Ferrari ; tł. Aleksandra Leoncewicz].
260
_ _
a Warszawa : b Rzeczpospolita ; b HPS, c cop. 2006.
300
_ _
a 143, [1] s. : b il. kolor. ; c 26 cm.
490
1 _
a Klasycy Sztuki ; v 30
504
_ _
a Indeksy.
600
0 7
a Eyck, Jan van d (ca 1390-ca 1441) x biografia 2 JHP BN
650
_ 7
a Malarstwo niderlandzkie y 15 w. 2 JHP BN
655
_ 7
a Biografie 2 JHP BN
700
1 _
a Leoncewicz, Aleksandra. e Tł. 1 n 2005146120
830
_ 0
a Klasycy Sztuki v 30 1 t 2006022573
920
_ _
a 978-83-60688-04-5
970
_ _
a Już za życia nazwano go "królem malarzy, którego subtelne i doskonałe dzieła nie pogrążą się nigdy w niepamięci". Jan van Eyck, autor jednego z arcydzieł wszech czasów, gandawskiego ołtarza Adoracji Baranka Mistycznego, stoi u początku nowożytnego malarstwa północnej Europy. Jego sztuka przetwarzająca i przekraczająca doświadczenia gotyku międzynarodowego, tworzy zarazem cenne klejnoty, o których posiadanie ubiegali się władcy, jak i pełne nieskończonej różnorodności szczegółów miniatury widzialnego światła, a wreszcie wielopiętrowe, natchnione wykłady teologii katolickiej. Pojmując swą rolę jako pośrednictwo między Bogiem, człowiekiem a naturą, oddawszy tej idei właściwy sobie geniusz obserwacji i finezję wynalezionego właśnie malarstwa olejnego, Jan von Eyck unieśmiertelnił XV wieczną Flandrię jako ucieleśnienie złotej "jesieni średniowiecza".
980
_ _
a 75.071:929-052](492/493)"14/15"(02.025.2)A/Z