PODGLĄD REKORDU W FORMACIE MARC21

KATALOG KSIĘGOZBIORU WYPOŻYCZALNI DLA DOROSŁYCH I MŁODZIEŻY

Przeszukiwanie katalogu po indeksie: 

Wyświetlonych zostanie max na stronie: 

opisów

               


Szesnasty wiek
LDR
04311cam a2200313 i 4500
001
n 20161202133838087145
005
20231214121413.0
008
161202s2011____pl_|||a|||||||001|||pol_d
020
_ _
a 9788324704040
040
_ _
a WA N c WA N d SOCH_SOM
041
1 _
a pol h eng
245
0 0
a Szesnasty wiek / c pod redakcją Euana Camerona ; z angielskiego przełożyła Małgorzata Szubert.
260
_ _
a Warszawa : b Świat Książki, c 2011.
300
_ _
a 278, [1] s. : b il. ; c 21 cm.
490
1 _
a Oxford Zarys Historii Europy
930
_ _
a Oxford - Zarys historii Europy a Zarys hstorii Europy - Oxford
500
_ _
a Tyt. oryg.: The sixteenth century. Publ. klubu Świat Książki nr 5692.
504
_ _
a Bibliogr. s. 227-248. Indeks.
651
_ 7
a Europa y 16 w. 2 JHP BN
700
1 _
a Cameron, Euan. e Red. 1 n 00052025
700
1 _
a Szubert, Małgorzata c (tłumacz). e Tł. 1 n 01011486
710
2 _
a Świat Książki. 4 pbl
830
_ 0
a Zarys historii Europy 1 t 2010009930
920
_ _
a 978-83-247-0404-0
970
_ _
a Szesnasty wiek to piąty tom zaplanowanej na 10 tytułów serii omawiającej historię Europy. Firmowaną przez Uniwersytet w Oxfordzie pracę zredagował Euan Cameron. W gronie jej autorów można znaleźć uznanych historyków anglosaskich. Wszyscy mogą poszczycić się bogatą listą publikacji i dużym doświadczeniem w przygotowywaniu syntez i podręczników. Założeniem Camerona było przydzielanie każdemu z autorów innego aspektu dziejów XVI wieku, a zarazem takie pokierowanie ich pracą, by poszczególne rozdziały uzupełniały się i nie powtarzały tych samych informacji. Jednocześnie zależało mu na przedstawieniu okresu zgodnie z najnowszymi trendami w historiografii. Chciał przezwyciężyć dawne mity i stereotypy oraz ukazać dzieje rejonów zazwyczaj pomijanych, jak choćby Europy Wschodniej i Środkowej. Pierwszą rzeczą, która narzuca się podczas lektury jest to, że autorzy nie omawiają historii epoki, nie referują faktów, ale bardziej przedstawiają teorie, modele i sposoby postrzegania dziejów. Co więcej, mimo starań redaktora, każdy z rozdziałów czyta się jak osobną pracę. Materiał podzielono rozsądnie i autorzy nie omawiają wielokroć tych samych faktów. Jednocześnie podejście do tematu i sposób przedstawiania informacji są tak odmienne, że nie sposób zapomnieć o różnicach.
980
_ _
a 94(4)"15"