PODGLĄD REKORDU W FORMACIE MARC21

CENTRALNY KATALOG KSIĘGOZBIORU

Przeszukiwanie katalogu po indeksie: 

Wyświetlonych zostanie max na stronie: 

opisów

               


Dzieło otwarte : forma i nieokreśloność w poetykach współczesnych
LDR
02955cam |22004330i 4500
001
n 20170502103317076072
005
20231214121458.0
008
170502s2008____pl_|||||_|||||000|||pol_d
020
_ _
a 9788374144841
040
_ _
a LUBL KUL/IP c LUBL KUL/IP d LUBL KUL/IP d LUBL KUL/IPs d ZXVI d WAR_ZOL d SOCH_SOM
041
1 _
a pol h ita
100
1 _
a Eco, Umberto d (1932- ). 1 n 93080846
245
1 0
a Dzieło otwarte : b forma i nieokreśloność w poetykach współczesnych / c Umberto Eco ; przełożyli Lesław Eustachiewicz, Jadwiga Gałuszka, Alina Kreisberg, Michał Oleksiuk, Krzysztof Żaboklicki.
250
_ _
a Wyd. 3, nowe wyd., popr. i uzup.
260
_ _
a Warszawa : b Wydawnictwo W.A.B., c 2008.
960
_ _
b W.A.B.
300
_ _
a 346, [6] s. ; c 21 cm.
336
_ _
a Tekst b txt 2 rdacontent
337
_ _
a Bez urządzenia pośredniczącego b n 2 rdamedia
338
_ _
a Wolumin b nc 2 rdacarrier
490
1 _
a Z Wagą
930
_ _
a Waga a Z Wagą
500
_ _
a Tyt. oryg.: "Opera aperta : forma e indeterminazione nellepoetiche contemporanee" 1962.
650
_ 7
a Estetyka 2 JHP BN
650
_ 7
a Poetyka 2 JHP BN
650
_ 7
a Sztuka x teoria 2 JHP BN
700
1 _
a Eustachiewicz, Lesław d (1913-1998). e Tłumaczenie 1 n 93080871
700
1 _
a Gałuszka, Jadwiga. e Tłumaczenie 1 n 94005246
700
1 _
a Kreisberg, Alina d (1946- ). e Tłumaczenie 1 n 94005963
700
1 _
a Oleksiuk, Michał. e Tłumaczenie 1 n 99000951
700
1 _
a Żaboklicki, Krzysztof d (1934- ). e Tłumaczenie 1 n 94005013
710
2 _
a Wydawnictwo WAB. 4 pbl 1 n 2012172171
830
_ 0
a Seria z Wagą 1 t 96000055
920
_ _
a 978-83-7414-484-1
970
_ _
a Według Umberta Eco dzieło istnieje w pełni dopiero w procesie interpretacji. Punkt ciężkości zostaje więc przeniesiony z autora i samego dzieła na odbiorcę, który musi wejść w interakcję z przedmiotem artystycznym. Wartościowe i ciekawe są te utwory, których struktura na taką interakcję zezwala. Współczesne dzieło sztuki jest zatem skończone dopiero w procesie odbioru. Taki pogląd przysparza jednak wielu problemów epistemologicznych - jak istnieje dzieło sztuki i czy w ogóle istnieje, skoro w każdym odczytaniu jest czym innym, co innego znaczy? Jak można o nim rozmawiać, skoro każdy odbiorca jest jego pełnoprawnym współtwórcą? W jednej ze swych pierwszych, ale też najważniejszych prac (esej pochodzi z roku 1962) Eco rozwinął koncepcję otwartości dzieła sztuki, prekursorską wobec estetyki recepcji Hansa Roberta Gaussa i Wolfganga Isera. Podjął problematykę, która do dziś należy do głównych tematów dyskusji literaturoznawców, estetyków i teoretyków sztuki.
980
_ _
a 82.0
980
_ _
a 7.01