PODGLĄD REKORDU W FORMACIE MARC21
KATALOG KSIĘGOZBIORU WYPOŻYCZALNI DLA DOROSŁYCH I MŁODZIEŻY |
Dzieło otwarte : forma i nieokreśloność w poetykach współczesnych
LDR | 02955cam |22004330i 4500 | |
001 | n 20170502103317076072 | |
005 | 20231214121458.0 | |
008 | 170502s2008____pl_|||||_|||||000|||pol_d | |
020 | a 9788374144841 | |
040 | a LUBL KUL/IP c LUBL KUL/IP d LUBL KUL/IP d LUBL KUL/IPs d ZXVI d WAR_ZOL d SOCH_SOM | |
041 | a pol h ita | |
100 | a Eco, Umberto d (1932- ). 1 n 93080846 | |
245 | a Dzieło otwarte : b forma i nieokreśloność w poetykach współczesnych / c Umberto Eco ; przełożyli Lesław Eustachiewicz, Jadwiga Gałuszka, Alina Kreisberg, Michał Oleksiuk, Krzysztof Żaboklicki. | |
250 | a Wyd. 3, nowe wyd., popr. i uzup. | |
260 | a Warszawa : b Wydawnictwo W.A.B., c 2008. | |
960 | b W.A.B. | |
300 | a 346, [6] s. ; c 21 cm. | |
336 | a Tekst b txt 2 rdacontent | |
337 | a Bez urządzenia pośredniczącego b n 2 rdamedia | |
338 | a Wolumin b nc 2 rdacarrier | |
490 | a Z Wagą | |
930 | a Waga a Z Wagą | |
500 | a Tyt. oryg.: "Opera aperta : forma e indeterminazione nellepoetiche contemporanee" 1962. | |
650 | a Estetyka 2 JHP BN | |
650 | a Poetyka 2 JHP BN | |
650 | a Sztuka x teoria 2 JHP BN | |
700 | a Eustachiewicz, Lesław d (1913-1998). e Tłumaczenie 1 n 93080871 | |
700 | a Gałuszka, Jadwiga. e Tłumaczenie 1 n 94005246 | |
700 | a Kreisberg, Alina d (1946- ). e Tłumaczenie 1 n 94005963 | |
700 | a Oleksiuk, Michał. e Tłumaczenie 1 n 99000951 | |
700 | a Żaboklicki, Krzysztof d (1934- ). e Tłumaczenie 1 n 94005013 | |
710 | a Wydawnictwo WAB. 4 pbl 1 n 2012172171 | |
830 | a Seria z Wagą 1 t 96000055 | |
920 | a 978-83-7414-484-1 | |
970 | a Według Umberta Eco dzieło istnieje w pełni dopiero w procesie interpretacji. Punkt ciężkości zostaje więc przeniesiony z autora i samego dzieła na odbiorcę, który musi wejść w interakcję z przedmiotem artystycznym. Wartościowe i ciekawe są te utwory, których struktura na taką interakcję zezwala. Współczesne dzieło sztuki jest zatem skończone dopiero w procesie odbioru. Taki pogląd przysparza jednak wielu problemów epistemologicznych - jak istnieje dzieło sztuki i czy w ogóle istnieje, skoro w każdym odczytaniu jest czym innym, co innego znaczy? Jak można o nim rozmawiać, skoro każdy odbiorca jest jego pełnoprawnym współtwórcą? W jednej ze swych pierwszych, ale też najważniejszych prac (esej pochodzi z roku 1962) Eco rozwinął koncepcję otwartości dzieła sztuki, prekursorską wobec estetyki recepcji Hansa Roberta Gaussa i Wolfganga Isera. Podjął problematykę, która do dziś należy do głównych tematów dyskusji literaturoznawców, estetyków i teoretyków sztuki. | |
980 | a 82.0 | |
980 | a 7.01 |