PODGLĄD REKORDU W FORMACIE MARC21
CENTRALNY KATALOG KSIĘGOZBIORU
|
Jak przestałem kochać design
LDR | 02519cam a2200313 i 4500 | |
001 | n 20181025091645070555 | |
005 | 20231214121903.0 | |
008 | 181025s2018____pl_|||a|||||||000|||pol_d | |
003 | NUKAT | |
020 | a 9788365271693 | |
035 | a xx004245992 | |
040 | a KAT U/DB c KAT U/DBs d KAT U/DL e rda d KR 048/PK d WAR_BSR d SOCH_SOM | |
100 | a Wicha, Marcin d (1972- ). e Autor | |
245 | a Jak przestałem kochać design / c Marcin Wicha. | |
250 | a Wydanie 2. | |
260 | a Kraków : b Wydawnictwo Karakter, c 2018. | |
300 | a 260, [4] strony : b ilustracje ; c 21 cm. | |
336 | a Tekst b txt 2 rdacontent | |
337 | a Bez urządzenia pośredniczącego b n 2 rdamedia | |
338 | a Wolumin b nc 2 rdacarrier | |
504 | a Bibliografia, netografia na stronach 257-259. | |
650 | a Sztuka stosowana polska x historia y od 1944 r. 2 JHP BN | |
655 | a Publicystyka polska y 21 w. 2 JHP BN | |
710 | a Wydawnictwo Karakter. 4 pbl e Wydawca | |
920 | a 978-83-65271-69-3 | |
970 | a "Zmarnowałem dzieciństwo i młodość. Nie słuchałem Stonesów ani Depeche Mode. Moimi rockmanami byli graficy. Gust mojego ojca przez długie lata określał nasze życie. Jego werdykty były gwałtowne i ostateczne. Żyliśmy na estetycznym polu minowym".Do domu architekta, Piotra Wichy, nie mają wstępu kapcie, pufy ani meblościanki. Po podłodze stukają drewniaki, zdobyte cudem odrzuty z eksportu. Plakaty Świerzego, klocki Lego, deska kreślarska ojca i rubryka "Wybraliśmy dla Ciebie" w piśmie "Ty i Ja" to pilnie strzeżone przyczółki w wojnie z peerelowską brzydotą. Potem syn architekta zostaje projektantem. W kraju zmienia się system. Wróg jednak pozostaje ten sam, jest tylko bardziej krzykliwy. "Nasze logoski są za małe!" - denerwują się klienci. W mediach emocje wypierają fakty, a rozmowy o kolorach wciąż przyprawiają grafików o zawał serca. "Zakochaj się w designie" - zachęcają ekrany warszawskiego metra. Starannie zaprojektowane wnętrza dyscyplinują gości skuteczniej niż ochrona przy wejściu. Ktoś kiedyś mówił, że design miał zmieniać świat na lepsze?Te krótkie, finezyjne teksty są jak obrazki z kalejdoskopu - przegląda się w nich [estetyczne] oblicze Polski ostatnich czterdziestu lat. Łączy je poczucie humoru, erudycja i literacki talent autora. Marcin Wicha pokazuje, że design nie jest tak niewinny, jak by się mogło zdawać. | |
980 | a 7.05(438) | |
980 | a (047) |