PODGLĄD REKORDU W FORMACIE MARC21
CENTRALNY KATALOG KSIĘGOZBIORU
|
Śmierć Komandora. Tom 2, Metafora się zmienia
LDR | 03545cam a2200349 i 4500 | |
001 | n 20181227104004081449 | |
005 | 20231214121941.0 | |
008 | 181227s2018____pl_|||||_|||||000|||pol_d | |
003 | MATEO_Group | |
020 | a 9788328710917 q (oprawa broszurowa) | |
035 | a MD..20181227104004081449. | |
040 | a SOCH_SOM c SOCH_SOM | |
041 | a pol h jpn | |
100 | a Murakami, Haruki d (1949- ). e Autor 1 n 96403486 | |
245 | a Śmierć Komandora. n Tom 2, p Metafora się zmienia / c Haruki Murakami ; przełożyła z japońskiego Anna Zielińska-Elliott. | |
260 | a Warszawa : b Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza SA, c 2018. | |
960 | b Muza | |
300 | a 477, [1] strona ; c 21 cm. | |
336 | a Tekst b txt 2 rdacontent | |
337 | a Bez urządzenia pośredniczącego b n 2 rdamedia | |
338 | a Wolumin b nc 2 rdacarrier | |
500 | a Na okładce: Tak samo lubię rzeczy, które widać, jak te, których nie widać. | |
655 | a Powieść japońska y 21 w. 2 JHP BN | |
700 | a Zielińska-Elliott, Anna. e Tłumaczenie 1 n 96403490 | |
710 | a Muza SA. 4 pbl e Wydawca 1 n 2012131010 | |
920 | a 978-83-287-1091-7 | |
970 | a Drugi tom długo oczekiwanej powieści Murakamiego!W Hong Kongu została uznana za nieprzyzwoitą, ocenzurowana i zakazana dla czytelników poniżej 18 roku życia. W Japonii w środowisku skrajnej prawicy wywołała oskarżenia wobec Harukiego Murakamiego o zdradę narodową, choć jednocześnie została okrzyknięta jednym z największych dokonań tego pisarza. "Śmierć Komandora" to obszerna dwutomowa powieść, na którą fani Murakamiego czekali aż pięć lat.Żona malarza w średnim wieku porzuca go - z dnia na dzień. Podobnie, z dnia na dzień, on sam podejmuje decyzję, by wyprowadzić się z domu. Rezygnuje ze zleceń, wsiada w samochód i przez parę miesięcy włóczy się po północno-wschodniej części wyspy Honsiu. Gdy zmęczony tułaczką wraca do Tokio i prosi przyjaciela o nocleg, ten ma mu do zaoferowania coś znacznie lepszego: opuszczony dom w górach należący do jego ojca, sławnego malarza. W nowym, inspirującym otoczeniu bohater zamierza wieść spokojne życie poświęcone twórczości - korzysta z pracowni mistrza, zaczyna prowadzić lekcje malarstwa w pobliskiej Odawarze i wdaje się w niewiele znaczące romanse. Dom ten dla bohatera powieści stanie się epicentrum przemiany i szczególnej formy odrodzenia - i w sztuce, i w życiu. Pierwszym epizodem tej przemiany będzie odnalezienie na strychu nieznanego obrazu starego mistrza: niemal wiernego odtworzenia sceny zabójstwa Komandora z "Don Giovanniego".Od momentu tego odkrycia realistyczna narracja zaczyna się stopniowo przeplatać z surrealistycznymi wątkami, a fabułę zaludniają niezwykłe postaci, które uosabiają symbole, idee i metafory. Murakami z lekkością kreśli niezwykłe wizerunki swoich bohaterów, subtelne podważając granicę między marzeniem i rzeczywistością. Pojawiają się znane motywy: wyschnięta studnia, która nęci swoją mistyczną pustką, ekscentryczny milioner oraz niespodziewane i niewyjaśnialne zniknięcie. Czytelnik rozpozna nieoczywiste symbole i bezpretensjonalną erotykę o leciutko perwersyjnym odcieniu. | |
980 | a 821.521-3 |