PODGLĄD REKORDU W FORMACIE MARC21

CENTRALNY KATALOG KSIĘGOZBIORU

Przeszukiwanie katalogu po indeksie: 

Wyświetlonych zostanie max na stronie: 

opisów

               


Śmierć Komandora. Tom 2, Metafora się zmienia
LDR
03545cam a2200349 i 4500
001
n 20181227104004081449
005
20231214121941.0
008
181227s2018____pl_|||||_|||||000|||pol_d
003
_ _
MATEO_Group
020
_ _
a 9788328710917 q (oprawa broszurowa)
035
_ _
a MD..20181227104004081449.
040
_ _
a SOCH_SOM c SOCH_SOM
041
1 _
a pol h jpn
100
1 _
a Murakami, Haruki d (1949- ). e Autor 1 n 96403486
245
1 0
a Śmierć Komandora. n Tom 2, p Metafora się zmienia / c Haruki Murakami ; przełożyła z japońskiego Anna Zielińska-Elliott.
260
_ _
a Warszawa : b Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza SA, c 2018.
960
_ _
b Muza
300
_ _
a 477, [1] strona ; c 21 cm.
336
_ _
a Tekst b txt 2 rdacontent
337
_ _
a Bez urządzenia pośredniczącego b n 2 rdamedia
338
_ _
a Wolumin b nc 2 rdacarrier
500
_ _
a Na okładce: Tak samo lubię rzeczy, które widać, jak te, których nie widać.
655
_ 7
a Powieść japońska y 21 w. 2 JHP BN
700
1 _
a Zielińska-Elliott, Anna. e Tłumaczenie 1 n 96403490
710
2 _
a Muza SA. 4 pbl e Wydawca 1 n 2012131010
920
_ _
a 978-83-287-1091-7
970
_ _
a Drugi tom długo oczekiwanej powieści Murakamiego!W Hong Kongu została uznana za nieprzyzwoitą, ocenzurowana i zakazana dla czytelników poniżej 18 roku życia. W Japonii w środowisku skrajnej prawicy wywołała oskarżenia wobec Harukiego Murakamiego o zdradę narodową, choć jednocześnie została okrzyknięta jednym z największych dokonań tego pisarza. "Śmierć Komandora" to obszerna dwutomowa powieść, na którą fani Murakamiego czekali aż pięć lat.Żona malarza w średnim wieku porzuca go - z dnia na dzień. Podobnie, z dnia na dzień, on sam podejmuje decyzję, by wyprowadzić się z domu. Rezygnuje ze zleceń, wsiada w samochód i przez parę miesięcy włóczy się po północno-wschodniej części wyspy Honsiu. Gdy zmęczony tułaczką wraca do Tokio i prosi przyjaciela o nocleg, ten ma mu do zaoferowania coś znacznie lepszego: opuszczony dom w górach należący do jego ojca, sławnego malarza. W nowym, inspirującym otoczeniu bohater zamierza wieść spokojne życie poświęcone twórczości - korzysta z pracowni mistrza, zaczyna prowadzić lekcje malarstwa w pobliskiej Odawarze i wdaje się w niewiele znaczące romanse. Dom ten dla bohatera powieści stanie się epicentrum przemiany i szczególnej formy odrodzenia - i w sztuce, i w życiu. Pierwszym epizodem tej przemiany będzie odnalezienie na strychu nieznanego obrazu starego mistrza: niemal wiernego odtworzenia sceny zabójstwa Komandora z "Don Giovanniego".Od momentu tego odkrycia realistyczna narracja zaczyna się stopniowo przeplatać z surrealistycznymi wątkami, a fabułę zaludniają niezwykłe postaci, które uosabiają symbole, idee i metafory. Murakami z lekkością kreśli niezwykłe wizerunki swoich bohaterów, subtelne podważając granicę między marzeniem i rzeczywistością. Pojawiają się znane motywy: wyschnięta studnia, która nęci swoją mistyczną pustką, ekscentryczny milioner oraz niespodziewane i niewyjaśnialne zniknięcie. Czytelnik rozpozna nieoczywiste symbole i bezpretensjonalną erotykę o leciutko perwersyjnym odcieniu.
980
_ _
a 821.521-3