PODGLĄD REKORDU W FORMACIE MARC21
KATALOG KSIĘGOZBIORU WYPOŻYCZALNI DLA DOROSŁYCH I MŁODZIEŻY
|
Dzieci z zaburzeniami łączonymi : trudne ścieżki rozwoju
LDR | 03004cam a2200337 i 4500 | |
001 | n 20190513123403087145 | |
005 | 20231214122044.0 | |
008 | 190513s2016____pl_|||||_|||||000|||pol_d | |
003 | MATEO_Group | |
020 | a 9788380950559 | |
035 | a MD..20190513122951096195. | |
040 | a WA N c WA N d OTW_OTM d SOCH_SOM | |
245 | a Dzieci z zaburzeniami łączonymi : b trudne ścieżki rozwoju / c redakcja naukowa Barbara Winczura. | |
250 | a Wydanie 3. | |
260 | a Kraków : b Oficyna Wydawnicza Impuls, c 2016. | |
300 | a 312 stron ; c 24 cm. | |
336 | a Tekst b txt 2 rdacontent. | |
337 | a Bez urządzenia pośredniczącego b n 2 rdamedia | |
338 | a Wolumin b nc 2 rdacarrier | |
504 | a Bibliografia przy rozdziałach. | |
650 | a Autyzm 2 JHP BN | |
650 | a Dziecko x rozwój psychofizyczny x zaburzenia 2 JHP BN | |
650 | a Zespół Aspergera x psychoterapia 2 JHP BN | |
700 | a Winczura, Barbara d (1969- ). e Redakcja 1 n 2005124977 | |
710 | a Oficyna Wydawnicza Impuls. 4 pbl e Wydawca | |
920 | a 978-83-8095-055-9 | |
970 | a Problematyka publikacji porusza zagadnienie współwystępowania zaburzeń rozwojowych u dzieci. Tematyka ta, coraz częściej staje się przedmiotem zainteresowań wielu badaczy, diagnostów i terapeutów, tym bardziej, iż w praktyce klinicznej spotykamy coraz większą grupę dzieci, u których stwierdza się występowanie objawów kryterialnych przypisanych więcej niż jednemu zaburzeniu. Łączne występowanie kilku zaburzeń zdecydowanie modyfikuje proces rozwoju i funkcjonowanie dziecka na każdym jego etapie. Określenie profilu owego procesu rozwojowego oraz skali charakterystycznych objawów, ma centralne znaczenie do diagnozy klinicznej dziecka, a w szczególności diagnozy różnicowej.Wobec złożoności patomechanizmu odpowiedzialnego za współwystępowanie zaburzeń rozwoju u dzieci, grupa badaczy podjęła rozważania nad dylematami diagnostycznymi na styku takich zaburzeń, jak: autyzm, zespół Aspergera, zaburzenia semantyczno - pragmatyczne, niewerbalne trudności w uczeniu się, ADHD, centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego, opóźnienia w rozwoju, autyzm atypowy, schizofrenia wczesnodziecięca, zaburzenia zachowania oraz zaburzenia psychotyczne. Pewna część rozważań została poświęcona zaburzeniom współwystępującym w chorobie przewlekłej, mózgowym porażeniu dziecięcym, dyslalii rozszczepowej oraz przy defektach wzroku. Zamiarem autorów było przybliżenie Czytelnika do odpowiedzi na nurtujące go pytania o rozwój dzieci z zaburzeniami łączonymi.Książka adresowana jest do specjalistów różnych dziedzin - lekarzy, w tym głównie pediatrów, neurologów i psychiatrów dziecięcych, ponadto do psychologów klinicznych, pedagogów specjalnych, neurologopedów, rehabilitantów, a także do studentów, powyższych specjalności. | |
980 | a 616.896 | |
980 | a 616-053.2 | |
980 | a 615.851 |