PODGLĄD REKORDU W FORMACIE MARC21

KATALOG KSIĘGOZBIORU WYPOŻYCZALNI DLA DOROSŁYCH I MŁODZIEŻY

Przeszukiwanie katalogu po indeksie: 

Wyświetlonych zostanie max na stronie: 

opisów

               


Dzieci z zaburzeniami łączonymi : trudne ścieżki rozwoju
LDR
03004cam a2200337 i 4500
001
n 20190513123403087145
005
20231214122044.0
008
190513s2016____pl_|||||_|||||000|||pol_d
003
_ _
MATEO_Group
020
_ _
a 9788380950559
035
_ _
a MD..20190513122951096195.
040
_ _
a WA N c WA N d OTW_OTM d SOCH_SOM
245
0 0
a Dzieci z zaburzeniami łączonymi : b trudne ścieżki rozwoju / c redakcja naukowa Barbara Winczura.
250
_ _
a Wydanie 3.
260
_ _
a Kraków : b Oficyna Wydawnicza Impuls, c 2016.
300
_ _
a 312 stron ; c 24 cm.
336
_ _
a Tekst b txt 2 rdacontent.
337
_ _
a Bez urządzenia pośredniczącego b n 2 rdamedia
338
_ _
a Wolumin b nc 2 rdacarrier
504
_ _
a Bibliografia przy rozdziałach.
650
_ 7
a Autyzm 2 JHP BN
650
_ 7
a Dziecko x rozwój psychofizyczny x zaburzenia 2 JHP BN
650
_ 7
a Zespół Aspergera x psychoterapia 2 JHP BN
700
1 _
a Winczura, Barbara d (1969- ). e Redakcja 1 n 2005124977
710
2 _
a Oficyna Wydawnicza Impuls. 4 pbl e Wydawca
920
_ _
a 978-83-8095-055-9
970
_ _
a Problematyka publikacji porusza zagadnienie współwystępowania zaburzeń rozwojowych u dzieci. Tematyka ta, coraz częściej staje się przedmiotem zainteresowań wielu badaczy, diagnostów i terapeutów, tym bardziej, iż w praktyce klinicznej spotykamy coraz większą grupę dzieci, u których stwierdza się występowanie objawów kryterialnych przypisanych więcej niż jednemu zaburzeniu. Łączne występowanie kilku zaburzeń zdecydowanie modyfikuje proces rozwoju i funkcjonowanie dziecka na każdym jego etapie. Określenie profilu owego procesu rozwojowego oraz skali charakterystycznych objawów, ma centralne znaczenie do diagnozy klinicznej dziecka, a w szczególności diagnozy różnicowej.Wobec złożoności patomechanizmu odpowiedzialnego za współwystępowanie zaburzeń rozwoju u dzieci, grupa badaczy podjęła rozważania nad dylematami diagnostycznymi na styku takich zaburzeń, jak: autyzm, zespół Aspergera, zaburzenia semantyczno - pragmatyczne, niewerbalne trudności w uczeniu się, ADHD, centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego, opóźnienia w rozwoju, autyzm atypowy, schizofrenia wczesnodziecięca, zaburzenia zachowania oraz zaburzenia psychotyczne. Pewna część rozważań została poświęcona zaburzeniom współwystępującym w chorobie przewlekłej, mózgowym porażeniu dziecięcym, dyslalii rozszczepowej oraz przy defektach wzroku. Zamiarem autorów było przybliżenie Czytelnika do odpowiedzi na nurtujące go pytania o rozwój dzieci z zaburzeniami łączonymi.Książka adresowana jest do specjalistów różnych dziedzin - lekarzy, w tym głównie pediatrów, neurologów i psychiatrów dziecięcych, ponadto do psychologów klinicznych, pedagogów specjalnych, neurologopedów, rehabilitantów, a także do studentów, powyższych specjalności.
980
_ _
a 616.896
980
_ _
a 616-053.2
980
_ _
a 615.851