PODGLĄD REKORDU W FORMACIE MARC21
KATALOG KSIĘGOZBIORU WYPOŻYCZALNI DLA DOROSŁYCH I MŁODZIEŻY |
Rodzice dzieci z autyzmem
LDR | 02381cam a2200301 i 4500 | |
001 | n 20190513130255076711 | |
005 | 20231214122045.0 | |
008 | 190513s2012____pl_|||||_|||||001|||pol_d | |
003 | MATEO_Group | |
020 | a 9788301169404 | |
035 | a MD..20190513125738052487. | |
040 | a OLSZT 003/HP c OLSZT 003/HPs d GD 27/AZs d KR U/BOs d SOCH_SOM | |
100 | a Pisula, Ewa. e Autor 1 n 96610514 | |
245 | a Rodzice dzieci z autyzmem / c Ewa Pisula. | |
260 | a Warszawa : b Wydawnictwo Naukowe PWN, c 2012. | |
300 | a 216, [3] strony ; c 21 cm. | |
336 | a Tekst b txt 2 rdacontent | |
337 | a Bez urządzenia pośredniczącego b n 2 rdamedia | |
338 | a Wolumin b nc 2 rdacarrier | |
504 | a Bibliografia strony 179-205. Indeksy. | |
650 | a Autyzm 2 JHP BN | |
650 | a Dziecko autystyczne 2 JHP BN | |
650 | a Dziecko x rozwój psychofizyczny x zaburzenia 2 JHP BN | |
710 | a Wydawnictwo Naukowe PWN. 4 pbl e Wydawca | |
920 | a 978-83-01-16940-4 | |
970 | a Publikacja Ewy Pisuli - znakomitej specjalistki w dziedzinie dziecięcych zaburzeń rozwojowych - zawiera analizę sytuacji rodziców dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dotknięto w niej kwestii doświadczania stresu przez rodziców, jego przyczyn, przebiegu oraz radzenia sobie z nim. Autorka wnikliwie analizuje interakcje rodziców z autystycznym dzieckiem oraz obraz dziecka w oczach rodziców. Rozpatruje możliwości udzielenia pomocy rodzicowi oraz obszary, w jakich pomoc ta jest najbardziej potrzebna.Autyzm u dziecka to dla rodzica wyzwanie, z którym może on sobie poradzić lepiej lub gorzej. Dla niektórych rodziców ogrom zadań związanych z opieką nad takim dzieckiem stanowi ciężar niemożliwy do udźwignięcia, innych mobilizuje do podejmowania różnorodnych wysiłków, a nawet staje się dla nich źródłem rozwoju. To, w jaki sposób rodzice radzą sobie w tej sytuacji, zależy od wielu czynników, znacznie wykraczających poza ich własne cechy, predyspozycje, system wartości czy motywację. Poszukiwanie i realizowanie w praktyce najlepszych form wspierania tych rodzin to wciąż bardzo ważne zadanie, stanowiące wyzwanie dla badaczy, terapeutów, pracowników socjalnych i wielu innych specjalistów pracujących z rodzinami dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. | |
980 | a 616.896 |