PODGLĄD REKORDU W FORMACIE MARC21
KATALOG KSIĘGOZBIORU WYPOŻYCZALNI DLA DOROSŁYCH I MŁODZIEŻY |
Dziennik
LDR | 02757cam a2200385 i 4500 | |
001 | n 20210119141443037354 | |
005 | 20231214122424.0 | |
008 | 210119s2012____pl_|||a|||||||000|||pol_d | |
003 | MATEO_Group | |
020 | a 9788361850649 | |
035 | a MD..20160406125459082460. | |
040 | a WA N c WA N d DG d SOCH_SOM | |
100 | a Knoll, Renia d (1927- ). 1 n 2013182693 | |
245 | a Dziennik / c Renia Knoll ; wstęp i opracowanie Justyna Kowalska-Leder. | |
260 | a Warszawa : b Żydowski Instytut Historyczny im. Emanuela Ringelbluma, c 2012. | |
960 | b ŻIH | |
300 | a 319, [1] strona, 12 stron tablic : b ilustracje ; c 22 cm. | |
336 | a Tekst b txt 2 rdacontent | |
337 | a Bez urządzenia pośredniczącego b n 2 rdamedia | |
338 | a Wolumin b nc 2 rdacarrier | |
504 | a Bibliografia strona 320. | |
600 | a Knoll, Renia d (1927- ) 2 JHP BN | |
650 | a Dziewczęta z Polska y 1939-1945 r. 2 JHP BN | |
650 | a Holocaust 2 JHP BN | |
650 | a Żydzi z Polska y 1939-1945 r. 2 JHP BN | |
655 | a Pamiętniki polskie y 1939-1945 r. 2 JHP BN | |
655 | a Pamiętniki żydowskie y 1939-1945 r. 2 JHP BN | |
700 | a Kowalska-Leder, Justyna d (1975- ). e Wstęp 1 n 2009103941 | |
710 | a Żydowski Instytut Historyczny im. Emanuela Ringelbluma. 4 pbl e Wydawca | |
920 | a 978-83-61850-64-9 | |
970 | a Niepozorny szkolny zeszyt w linię, na okładce którego dziecięcą ręką napisano "Pamiętnik - Renia Knollówna" został znaleziony w marcu 1943 roku stosie makulatury przez pracownika papierni w Jeziornie pod Warszawą. W 1958 roku znalazca przekazał go Żydowskiemu Instytutowi Historycznemu w Warszawie. Renia Knoll urodziła się w Krakowie 12 lutego 1927 roku. Jej zapiski obejmują okres od 16 maja 1940 do 1 września 1941 roku, dotyczą więc zarówno okresu przed powstaniem krakowskiego getta, jak i niemal sześciu miesięcy od jego utworzenia. Diariusz Reni nie jest jednak w żadnym razie kroniką okupacyjnych losów krakowskich Żydów. Jest to dziennik nastolatki, którą antysemickie represje przejmują w równej mierze, co flirty z kolegami, problemy z nauką czy zatargi z rodzicami. Oznacza to być może zawód dla czytelnika złaknionego kronikarskiego opisu wydarzeń albo wstrząsającego dokumentu, będącego wyrazem wyłącznie traumy Holokaustu, z drugiej zaś strony - stanowi niezwykłe świadectwo, w którym doświadczenie Zagłady ukazane zostało z perspektywy dziecka, zaabsorbowanego zarówno typowymi problemami okresu dojrzewania, jak i okupacyjnym wymiarem egzystencji. | |
980 | a 94(438).082 | |
980 | a 94(=411.16) | |
980 | a 929-051A/Z |