PODGLĄD REKORDU W FORMACIE MARC21

CENTRALNY KATALOG KSIĘGOZBIORU

Przeszukiwanie katalogu po indeksie: 

Wyświetlonych zostanie max na stronie: 

opisów

               


Szkoła uczuć
LDR
02714cam a2200361 i 4500
001
n 20210120101639030195
005
20231214122425.0
008
210120s1994____pl_|||||_|||||000|||pol_d
003
_ _
MATEO_Group
020
_ _
a 8370233791
035
_ _
a MD..20110910182946076769.
040
_ _
a WA N c WA N d SOCH_SOM
041
1 _
a pol h fre
100
1 _
a Flaubert, Gustave d (1821-1880). e Autor 1 n 93080914
245
1 0
a Szkoła uczuć / c Gustaw Flaubert ; przełożyła Aniela Micińska ; posłowie Maciej Żurowski.
250
_ _
a Wydanie 1 w tej edycji.
260
_ _
a Wrocław : b Wydawnictwo Dolnośląskie, c 1994.
300
_ _
a 633, [3] stony ; c 21 cm.
336
_ _
a Tekst b txt 2 rdacontent
337
_ _
a Bez urządzenia pośredniczącego b n 2 rdamedia
338
_ _
a Wolumin b nc 2 rdacarrier
490
1 _
a Biblioteka Klasyki
500
_ _
a Tekst wg PIW, Warszawa 1974
655
_ 7
a Powieść francuska y 19 w. 2 JHP BN
700
1 _
a Micińska, Aniela d (1908-1992). e Tłumaczenie 1 n 95000190
700
1 _
a Żurowski, Maciej d (1915-2003). e Posłowie 1 n 94005305
710
2 _
a Wydawnictwo Dolnośląskie (1986-2004). 4 pbl e Wydawca
830
_ 0
a Biblioteka Klasyki
920
_ _
a 83-7023-379-1
970
_ _
a Szkoła uczuć jest chronologicznie trzecią powieścią Flauberta - po Pani Bovary i Salambo - dla wielu miłośników literatury pozostaje jednak pierwszym, bo najukochańszym utworem mistrza z Normandii. Napisana z epickim rozmachem, wypełniona tłumem bohaterów pierwszego, drugiego i trzeciego planu, otwarcie drwiąca ze schematów edukacyjnej powieści Balzakowskiej, stanowi - wedle określenia samego autora - moralną i uczuciową historię pokolenia urodzonych w latach dwudziestych XIX wieku, na tle romantycznego, przed-Hausmannowskiego Paryża, który w wizji Flauberta staje się jeszcze jednym, o ile nie najważniejszym bohaterem powieści. "W roku 1869 Szkoła uczuć była zbyt nowoczesna, by spodobać się czytelnikom i krytyce - pisze w Przedmowie Ryszard Engelking. - Raziła przedstawionym bezlitośnie obrazem ludzkiej małości i bezsensu istnienia. Dopiero następna generacja zaczęła ją podziwiać i rozumieć. Huysmans w przedmowie do Na wspak nazwał Szkołę biblią młodej literatury. Prousta zachwycało w niej odkrywcze użycie różnych form czasu przeszłego i nowatorstwo formy: `To, co dotąd było akcją, staje się wrażeniem. Przedmioty są równie żywe jak ludzie`. Dziś, po stu pięćdziesięciu latach, Szkołę uczuć uznaje się zgodnie za jedno z arcydzieł, które wytyczają drogi rozwoju powieści".
980
_ _
a 821.133.1-3