PODGLĄD REKORDU W FORMACIE MARC21
CENTRALNY KATALOG KSIĘGOZBIORU
|
Pięcioro małych Indian
LDR | 02458cam a2200349 i 4500 | |
001 | n 20220613101228053342 | |
005 | 20231214122710.0 | |
008 | 220613s2022____pl_|||||_|||||000|||pol_d | |
003 | MATEO_Group | |
020 | a 9788366661875 | |
035 | a MD..20220613095508070555. | |
040 | a WA N c WA N d WA N d KR U d WA N d LUBL KUL d SOCH_SOM | |
041 | a pol h eng | |
100 | a Good, Michelle d (1956- ). e Autor | |
245 | a Pięcioro małych Indian / c Michelle Good ; z języka angielskiego przełożyła Elżbieta Janota. | |
260 | a Katowice : b Wydawnictwo Sonia Draga, c 2022. | |
300 | a 365, [1] strona ; c 22 cm. | |
336 | a Tekst b txt 2 rdacontent | |
337 | a Bez urządzenia pośredniczącego b n 2 rdamedia | |
338 | a Wolumin b nc 2 rdacarrier | |
586 | a Governor General`s Literary Award for Fiction, 2020 | |
586 | a Amazon Canada First Novel Award, 2020 | |
586 | a Kobo Emerging Writer Prize, 2021 | |
650 | a Indianie x w literaturze kanadyjskiej 2 JHP BN | |
655 | a Powieść kanadyjska y 21 w. 2 JHP BN | |
700 | a Janota, Elżbieta. e Tłumaczenie | |
710 | a Wydawnictwo Sonia Draga. 4 pbl e Wydawca | |
920 | a 978-83-66661-87-5 | |
970 | a Poruszająca historia rdzennych mieszkańców Kanady, których dzieciństwo zostało naznaczone okrucieństwem, pogardą i obojętnością. Kenny, Lucy, Clara, Howie i Maisie, zabrani rodzinom i wysłani do odległej, prowadzonej przez Kościół szkoły z internatem, ledwo wchodzą w dorosłość, gdy po latach uwięzienia, zostają wypuszczeni na wolność. Samotni, nieprzystosowani do życia w społeczeństwie, pozbawieni wsparcia i rodzin nastolatkowie docierają do obcej, obskurnej dzielnicy w centrum Vancouver, gdzie lgną do siebie, próbując znaleźć poczucie bezpieczeństwa i przynależności w świecie, który ich nie chce. Na przestrzeni lat ścieżki pięciorga przyjaciół raz po raz się przecinają, podczas gdy usiłują oni poradzić sobie z traumami wyniesionymi ze Szkoły Misyjnej - albo przynajmniej o nich zapomnieć.Pięcioro małych Indianto pełna współczucia, przenikliwa kronika rozpaczliwych wysiłków podejmowanych przez ocalałych z kontrowersyjnego systemu szkolnictwa w celu pogodzenia się z przeszłością i, w ostatecznym rozrachunku, znalezienia własnej drogi. | |
980 | a 821.111(71)-3 |