PODGLĄD REKORDU W FORMACIE MARC21
KATALOG KSIĘGOZBIORU WYPOŻYCZALNI DLA DOROSŁYCH I MŁODZIEŻY |
Daisy Miller i inne opowiadania
LDR | 02359cam|a2200277|i 4500 | |
001 | n 20130829102231005350 | |
005 | 20181203140548.0 | |
008 | 130829s2013____pl_|||||_|||||000|||pol_d | |
020 | a 9788378395089 | |
040 | a WAW BIAŁ 42 c WAW BIAŁ 42 d SOCH_SOM | |
041 | a pol h eng | |
100 | a James, Henry d (1843-1916). 1 n 93081042 | |
245 | a Daisy Miller i inne opowiadania / c Henry James ; przeł. [z ang.] Magdalena Moltzan-Małkowska. | |
260 | a Warszawa : b Prószyński Media, c 2013. | |
300 | a 299, [2] s. ; c 20 cm. | |
500 | a Na odwrocie s. tyt. błędny . | |
505 | a Zawiera : Bestia w dżungli ; Łgarz ; Wychowanek. | |
655 | a Opowiadanie amerykańskie y 19- 20 w. 2 JHP BN | |
700 | a Moltzan-Małkowska, Magdalena. e Tł. 1 n 2008102278 | |
700 | a James, Henry d (1843-1916). t Bestia w dżungli. 1 n 93081042 | |
700 | a James, Henry d (1843-1916). t Łgarz. 1 n 93081042 | |
700 | a James, Henry d (1843-1916). t Wychowanek. 1 n 93081042 | |
920 | a 978-83-7839-508-9 | |
970 | a "Daisy Miller", "Wychowanek", "Łgarz" i "Bestia w dżungli" to cztery spośród ponad stu opowiadań w bogatym dorobku autora. Każde z nich to świat w miniaturze i literackie arcydzieło.Daisy Miller, jedna z najsłynniejszych bohaterek Jamesa, to postać figlarna i pełna uroku, pozornie tylko próżna i powierzchowna. Swoją odwagą i buntem wobec snobistycznych postaw Europejczyków przełomu stulecia wyznacza drogę wielu bohaterkom literatury współczesnej i może uchodzić za prekursorkę nurtu feministycznego. "Wychowanek" przedstawia portret "światowych" ludzi o wygórowanych ambicjach, widziany przez pryzmat rozważań nauczyciela ich przedwcześnie dojrzałego syna. W "Łgarzu" znów na pierwszym planie mamy postać żeńską, jakże różną od śmiałej Daisy: to kobieta bez reszty zdemoralizowana miłością do męża, wymykająca się jednoznacznej ocenie, cyniczna w swej uległości, a może zakochana bez pamięci? "Bestia w dżungli" to rzecz o dobrowolnej samotności, rodzaj wewnętrznego monologu człowieka odciętego od rzeczywistości, który na rzecz urojonej katastrofy bezwiednie odtrąca to, co w życiu najistotniejsze. | |
980 | a 821.111(73)-3 |