PODGLĄD REKORDU W FORMACIE MARC21
KATALOG KSIĘGOZBIORU WYPOŻYCZALNI DLA DOROSŁYCH I MŁODZIEŻY |
Kolaboracja : pakt Hollywoodu z Hitlerem
LDR | 02929cam a2200397 i 4500 | |
001 | n 20160120104024086262 | |
005 | 20231214121209.0 | |
008 | 160120s2015____pl_|||a|||||||001|||pol_d | |
020 | a 9788380491663 | |
040 | a MBPWR d SOCH_SOM | |
041 | a pol h eng | |
100 | a Urwand, Ben d (1977- ). | |
245 | a Kolaboracja : b pakt Hollywoodu z Hitlerem / c Ben Urwand ; przełożył Rafał Lisowski. | |
260 | a Wołowiec : b Czarne, c 2015. | |
300 | a 316 s. : b il. ; c 24 cm. | |
490 | a Seria Historia | |
500 | a Tyt. oryg.: The collaboration : Hollywood`s pact with Hitler. | |
504 | a Indeks. | |
648 | a 1901-2000 2 JHP BN | |
648 | a 1939-1945 2 JHP BN | |
650 | a Kolaboracja y 1939-1945 r. 2 JHP BN | |
650 | a Wytwórnie filmowe z Stany Zjednoczone 2 JHP BN | |
651 | a Los Angeles (Stany Zjednoczone) x Hollywood 2 JHP BN | |
651 | a Niemcy x polityka z Stany Zjednoczone 2 JHP BN | |
651 | a Stany Zjednoczone x polityka z Niemcy y 1939-1945 r. 2 JHP BN | |
655 | a Film amerykański x historia y 20 w. 2 JHP BN | |
700 | a Lisowski, Rafał. e Tł. 1 n 2004038548 | |
710 | a Wydawnictwo Czarne. 4 pbl | |
830 | a Historia | |
920 | a 978-83-8049-166-3 | |
970 | a Co wieczór Adolf Hitler oglądał film. Wybierał tytuł, a następnie prowadził swoich gości do prywatnej salki kinowej. Był wielbicielem Grety Garbo i kreskówek z Myszką Miki. Kino inspirowało go i ukształtowało jego wyobraźnię historyczną. Doceniał również siłę propagandową filmu.Do wybuchu wojny co roku na ekrany niemieckich kin trafiało kilkadziesiąt nowych obrazów wyprodukowanych w Hollywood, które zyskiwały znacznie większą popularność niż rodzime produkcje. Zachwycali się nimi wszyscy, od szarych obywateli aż po najważniejsze osoby w państwie. Za tę popularność amerykańskie studia musiały jednak zapłacić. Bo naziści stawiali warunki i dopóki wytwórnie je spełniały, amerykańskie filmy wyświetlano w Niemczech.Niniejsza książka po raz pierwszy ujawnia zawiłą sieć powiązań między amerykańskimi studiami filmowymi a niemiecką władzą w latach trzydziestych XX wieku. Ben Urwand wydobywa na światło dzienne tajne dokumenty z archiwów Stanów Zjednoczonych oraz Niemiec, aby wyjaśnić, na czym polegało porozumienie Hollywood z nazistami i co trzeba było zrobić, żeby filmy, nawet potencjalnie tak niebezpieczne jak King Kong, mogły być pokazywane w Trzeciej Rzeszy.Jednym z największych paradoksów tej historii jest fakt, że założyciele hollywoodzkich wytwórni robiący interesy z hitlerowcami w większości byli Żydami. | |
980 | a 791 | |
980 | a 323.14(430) | |
980 | a 32.019.5(430) |