PODGLĄD REKORDU W FORMACIE MARC21

KATALOG KSIĘGOZBIORU WYPOŻYCZALNI DLA DOROSŁYCH I MŁODZIEŻY

Przeszukiwanie katalogu po indeksie: 

Wyświetlonych zostanie max na stronie: 

opisów

               


Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami : charakterystyka, specyfika edukacji i wsparcie
LDR
03311cam a2200385 i 4500
001
n 20190513151331091096
005
20231214122045.0
008
190513s2018____pl_|||a|||||||000|||pol_d
003
_ _
MATEO_Group
020
_ _
a 9788380953130
035
_ _
a MD..20190513151331091096.
040
_ _
a KR U/AgP c KR U/AgPs d SOCH_SOM e rda
100
1 _
a Plichta, Piotr. e Autor 1 n 2007012658
245
1 0
a Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami : b charakterystyka, specyfika edukacji i wsparcie / c Piotr Plichta, Iwona Jagoszewska, Joanna Gładyszewska-Cylulko, Bernadeta Szczupał, Agnieszka Drzazga, Beata Cytowska.
250
_ _
a Wydanie 2.
260
_ _
a Kraków : b Oficyna Wydawnicza Impuls, c 2018.
300
_ _
a 194 stron : b ilustracje ; c 24 cm.
336
_ _
a Tekst b txt 2 rdacontent
337
_ _
a Bez urządzenia pośredniczącego b n 2 rdamedia
338
_ _
a Wolumin b nc 2 rdacarrier
504
_ _
a Bibliografia przy rozdziałach.
650
_ 7
a Dzieci niepełnosprawne wzrokowo x edukacja 2 JHP BN
650
_ 7
a Dzieci niepełnosprawne x nauczanie 2 JHP BN
650
_ 7
a Dziecko x rozwój psychofizyczny x korekcja 2 JHP BN
650
_ 7
a Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych z Polska y 21 w. 2 JHP BN
700
1 _
a Jagoszewska, Iwona. e Autor 1 n 01040298
700
1 _
a Gładyszewska-Cylulko, Joanna. e Autor 1 n 2007084812
700
1 _
a Szczupał, Bernadeta. e Autor 1 n 2006095047
700
1 _
a Drzazga, Agnieszka. e Autor
700
1 _
a Cytowska, Beata d (1964- ). e Autor 1 n 2002067924
710
2 _
a Oficyna Wydawnicza Impuls. 4 pbl e Wydawca
920
_ _
a 978-83-8095-313-0
970
_ _
a Niniejsze opracowanie prezentuje specyfikę pracy i wsparcia w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnościami, o różnych potrzebach edukacyjnych. Choć każdy z rodzajów niepełnosprawności wymaga nieco innych oddziaływań terapeutyczno-edukacyjnych, to niektóre zjawiska występujące w przestrzeni szkolnej dotykają wszystkich przedstawianych grup. Jednym z nich jest agresja rówieśnicza i przemoc (bullying). Temu tematowi została poświęcona pierwsza część monografii. Osoby z niepełnosprawnościami niekiedy występują w roli agresorów, ale częściej stają się ofiarami. Znajomość mechanizmów agresywnych realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (agresja elektroniczna i cyberbullying), a także zasad i praktycznych wskazówek odnośnie do postępowania profilaktycznego w sytuacji narażenia na przemoc może być pomocna dla pedagogów pracujących z osobami będącymi podmiotem niniejszej publikacji.W książce przybliżone zostały też zagadnienia dotyczące uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poruszono problemy wynikające ze specyfiki funkcjonowania tych dzieci, ujawniające się w sytuacji diagnozy, konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, doboru metod ich edukacji, rehabilitacji i wsparcia. Omówiono również kwestię pomocy rodzinie udzielanej przez szkołę oraz zasady współpracy pomiędzy tymi dwoma rodzajami otoczenia społecznego mającej na celu dobro dziecka.
980
_ _
a 37.048