PODGLĄD REKORDU W FORMACIE MARC21
KATALOG KSIĘGOZBIORU WYPOŻYCZALNI DLA DOROSŁYCH I MŁODZIEŻY |
Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami : charakterystyka, specyfika edukacji i wsparcie
LDR | 03311cam a2200385 i 4500 | |
001 | n 20190513151331091096 | |
005 | 20231214122045.0 | |
008 | 190513s2018____pl_|||a|||||||000|||pol_d | |
003 | MATEO_Group | |
020 | a 9788380953130 | |
035 | a MD..20190513151331091096. | |
040 | a KR U/AgP c KR U/AgPs d SOCH_SOM e rda | |
100 | a Plichta, Piotr. e Autor 1 n 2007012658 | |
245 | a Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami : b charakterystyka, specyfika edukacji i wsparcie / c Piotr Plichta, Iwona Jagoszewska, Joanna Gładyszewska-Cylulko, Bernadeta Szczupał, Agnieszka Drzazga, Beata Cytowska. | |
250 | a Wydanie 2. | |
260 | a Kraków : b Oficyna Wydawnicza Impuls, c 2018. | |
300 | a 194 stron : b ilustracje ; c 24 cm. | |
336 | a Tekst b txt 2 rdacontent | |
337 | a Bez urządzenia pośredniczącego b n 2 rdamedia | |
338 | a Wolumin b nc 2 rdacarrier | |
504 | a Bibliografia przy rozdziałach. | |
650 | a Dzieci niepełnosprawne wzrokowo x edukacja 2 JHP BN | |
650 | a Dzieci niepełnosprawne x nauczanie 2 JHP BN | |
650 | a Dziecko x rozwój psychofizyczny x korekcja 2 JHP BN | |
650 | a Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych z Polska y 21 w. 2 JHP BN | |
700 | a Jagoszewska, Iwona. e Autor 1 n 01040298 | |
700 | a Gładyszewska-Cylulko, Joanna. e Autor 1 n 2007084812 | |
700 | a Szczupał, Bernadeta. e Autor 1 n 2006095047 | |
700 | a Drzazga, Agnieszka. e Autor | |
700 | a Cytowska, Beata d (1964- ). e Autor 1 n 2002067924 | |
710 | a Oficyna Wydawnicza Impuls. 4 pbl e Wydawca | |
920 | a 978-83-8095-313-0 | |
970 | a Niniejsze opracowanie prezentuje specyfikę pracy i wsparcia w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnościami, o różnych potrzebach edukacyjnych. Choć każdy z rodzajów niepełnosprawności wymaga nieco innych oddziaływań terapeutyczno-edukacyjnych, to niektóre zjawiska występujące w przestrzeni szkolnej dotykają wszystkich przedstawianych grup. Jednym z nich jest agresja rówieśnicza i przemoc (bullying). Temu tematowi została poświęcona pierwsza część monografii. Osoby z niepełnosprawnościami niekiedy występują w roli agresorów, ale częściej stają się ofiarami. Znajomość mechanizmów agresywnych realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (agresja elektroniczna i cyberbullying), a także zasad i praktycznych wskazówek odnośnie do postępowania profilaktycznego w sytuacji narażenia na przemoc może być pomocna dla pedagogów pracujących z osobami będącymi podmiotem niniejszej publikacji.W książce przybliżone zostały też zagadnienia dotyczące uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poruszono problemy wynikające ze specyfiki funkcjonowania tych dzieci, ujawniające się w sytuacji diagnozy, konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, doboru metod ich edukacji, rehabilitacji i wsparcia. Omówiono również kwestię pomocy rodzinie udzielanej przez szkołę oraz zasady współpracy pomiędzy tymi dwoma rodzajami otoczenia społecznego mającej na celu dobro dziecka. | |
980 | a 37.048 |