PODGLĄD REKORDU W FORMACIE MARC21
KATALOG KSIĘGOZBIORU ODDZIAŁU DLA DZIECI NR 2 |
Metoda Montessori w domu : 80 zabaw edukacyjnych
LDR | 03080cam a2200337 i 4500 | |
001 | n 20190219092832057952 | |
005 | 20231214122008.0 | |
008 | 190219syrig____pl_|||a|||||||000|||pol_d | |
003 | MATEO_Group | |
020 | a 9788377736197 | |
035 | a MD..20190219092143053342. | |
040 | a WA U/92CM c WA U/CM d WA U/DM d KAT U/21MGs d SOCH_SOM | |
041 | a pol h fre | |
100 | a Cotte, Delphine Gilles. e Autor | |
245 | a Metoda Montessori w domu : b 80 zabaw edukacyjnych / c Delphine Gilles Cotte ; tłumaczenie Katarzyna Skawran. | |
260 | a Warszawa : b Wydawnictwo RM, c copyright 2017. | |
300 | a 192 strony : b ilustracje ; c 24 cm. | |
336 | a Tekst b txt 2 rdacontent | |
337 | a Bez urządzenia pośredniczącego b n 2 rdamedia | |
338 | a Wolumin b nc 2 rdacarrier | |
650 | a Dzieci x rozwój 2 JHP BN | |
650 | a Gry edukacyjne 2 JHP BN | |
650 | a Metoda Montessori 2 JHP BN | |
650 | a Wychowanie przedszkolne x metody 2 JHP BN | |
700 | a Skawran, Katarzyna. e Tłumaczenie | |
710 | a Wydawnictwo RM. 4 pbl e Wydawca | |
920 | a 978-83-7773-619-7 | |
970 | a "Naucz mnie robić to samodzielnie" - to zdanie doskonale definiuje pedagogikę Marii Montessori. Małemu człowiekowi należy dać możliwość samodzielnego działania - odpowiednio do jego wieku i umiejętności. Dlatego pozwól dziecku wykonać zadanie samemu, pod twoim nadzorem, po zademonstrowaniu mu, jak należy to zrobić, oraz zabezpieczeniu i dostosowaniu miejsca i zadania do jego potrzeb i możliwości.Według Marii Montessori każde dziecko jest wyjątkowe. Ma swoją osobowość, własny rytm życia, specyficzne cechy i ewentualnie ograniczenia. Wszystkie dzieci przechodzą okresy wrażliwości - chodzi o szczególną wrażliwość na drodze rozwoju, czyli o etapy życia młodego człowieka, w których całkowicie jest zaabsorbowany przez szczególne zafiksowanie na określony element. Granicą tych etapów przejściowych jest nabycie określonych cech charakteru. Gdy tylko dana cecha się rozwinie, związana z nią wrażliwość zanika. Dlatego bardzo ważne jest, aby w odpowiednim momencie środowisko dostarczyło dziecku środków do tego, by mogło się rozwijać, wykorzystując okresy wrażliwości.Książka zawiera 80 zabaw edukacyjnych wykorzystujących zalety pedagogiki Montessori; ćwiczenia można wykonać w domu, a pomoce do nich przygotować samodzielnie. Jest przeznaczona dla: rodziców, którzy chcą uczestniczyć z dziećmi w rozwojowych zabawach, przedszkolanek, które zamiast głośnych zabaw pstrokatymi zabawkami chcą zaproponować swoim podopiecznym wspólne ćwiczenia, nauczycieli, którzy chcieliby urozmaicić zabawy w klasie, tak aby rozwijały u dzieci zmysły, koncentrację i pewność siebie, wyjątkowych dzieci czujących potrzebę wzmacniania (zaproponowane poniżej ćwiczenia pomogą w tym), osób starszych lub chorych odczuwających potrzebę stymulacji. | |
980 | a 373.2 |