Na rynku wydawniczym dostępnych jest mnóstwo poradników dla rodziców.Dlaczego wybrać właśnie tę książkę? To nie tylko czytelne kompendium wiedzy na temat procesów rozwojowych, jakim podlega dziecko od narodzin do trzeciego roku życia, ale także źródło sprawdzonych porad. Doktor Thomas B. Brazelton, znakomity amerykański pediatra z niemal pięćdziesięcioletnią praktyką, pokazuje, jak mądrze prowadzić dziecko między innymi przez problemy z karmieniem, usypianiem, dyscypliną czy nauką korzystania z toalety. Skupia się przy tym na tak zwanych punktach zwrotnych, a więc tych momentach, które budzą największy niepokój rodziców. Często łączą się one z regresja w rozwoju i wywołują obawy, że dzieje się coś niedobrego. Ta przepełniona empatią książka w przystępny sposób pomaga rodzicom dzielnie walczyć z typowymi problemami rozwojowymi i wychowawczymi dziecka od narodzin do trzeciego roku życia.
UWAGI:
Na stronie redakcyjnej: Wydanie pierwsze w języku polskim 2013 rok. Na okładce: Bestseler! Światowej sławy specjalista radzi. Bibliografia na stronach 496-504. Indeksy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Autorki niniejszej książki, ergoterapeutki, przygotowały praktyczną pomoc dla każdego zainteresowanego problematyką zaburzeń przetwarzania sensorycznego u dzieci. W publikacji przedstawiły w przystępny sposób najważniejsze informacje o wspomnianych zaburzeniach (oparte na teorii integracji sensorycznej A. Jean Ayres) oraz propozycje zajęć, skategoryzowane według obszarów stymulacji sensorycznej, które można zrealizować bez dużego wysiłku i zbędnych kosztów. Zawarły tu również wiele przydatnych wskazówek dla rodziców na temat trudnych sytuacji w życiu codziennym. Książka została tak zaprojektowana, by zachęcić do aktywnego uczestniczenia w procesie terapeutycznym, między innymi poprzez notowanie na niezapełnionych stronach własnych pomysłów i modyfikacji zabaw, te ostatnie bowiem z łatwością dostosujemy do indywidualnych potrzeb dziecka. Takie podejście wzmacnia współpracę między terapeutą a rodzicem, przyczyniając się do intensywniejszego i radośniejszego rozwoju małych pacjentów.
SEXED PL : dorastanie w miłości, bezpieczeństwie i zrozumieniu : przewodnik dla rodziców "Dorastanie w miłości, bezpieczeństwie i zrozumieniu - przewodnik dla rodziców "
projekt Anji Rubik ; rozmawiają: Magdalena i Piotr Jaconiowie, Anna Koczwara i Denis Suwała, Joanna Okuniewska, [>>] Marcin Prokop, Katarzyna Błażejewska-Stuhr i Maciej Stuhr, Martyna Wojciechowska, Aleksandra i Michał Żebrowscy ; ekspertki i eksperci: Barbara Baran, Alicja Długołęcka, Małgorzata Iwanek, Iza Jąderek, Michał Pozdał, Agnieszka Stein ; opieka merytoryczna i opracowanie wywiadów: Barbara Baran.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydawnictwo W.A.B. - Grupa Wydawnicza Foksal, 2022.
"Nikt nikogo nie uczy, jak być rodzicem. W rolę mamy, czy taty trzeba wejść niejako z marszu, a potem na własną rękę szukać dróg w świecie pełnym stereotypów, uprzedzeń i sprzecznych informacji. A jednocześnie radzić sobie z codziennością w domu, w którym dzieci zmagają się ze swoją rozwijającą się seksualnością, uczą się swoich granic i budują poczucie własnej wartości." - Anja Rubik. 81% rodziców chciałoby dowiedzieć się więcej o tym, jak rozmawiać z dzieckiem o seksualności, 45% przyznaje, że nie wie, ile dziecko w danym wieku powinno wiedzieć, 44% dostrzega skrępowanie dziecka i nie umie sobie z nim poradzić. Książka "#SEXEDPL. Dorastanie w miłości, bezpieczeństwie i zrozumieniu. Przewodnik dla rodziców" powstała po to, aby pomóc tym, którzy chcą świadomie wspierać swoje dzieci na kolejnych etapach ich rozwoju i dojrzewania. Publikacja ma pomóc rodzicom przygotować się na wszelkie rozmowy związane z rozwijającą się seksualnością ich dzieci w różnym wieku, przekazać wiedzę o zmianach, które zachodzą zarówno w ciele jak i umyśle dzieci, przełamać tabu i zwalczać szkodliwe stereotypy wokół dorastania, praw człowieka i seksualności. Na zebrane przez Fundację SEXEDPL w całej Polsce pytania odpowiedzą najlepsi w kraju specjalistki_ści w tematyce rozwoju seksualności dzieci na poszczególnych etapach wiekowych. Dodatkowo w podręczniku znajdą się rozdziały dla i o rodzicach dzieci LGBT+ oraz dzieci z niepełnosprawnością ruchową. Książka jest zapisem rozmów znanych i lubianych rodziców z wybranym specjalistą_ką, w podziale na 5 grup wiekowych obejmujących dzieci od 1 miesiąca do 18 roku życia, wyznaczonych zgodnie z obowiązującymi standardami edukacji seksualnej. Swoimi wątpliwościami podzielili się Joanna Okuniewska, Kasia Błażejewska-Stuhr i Maciej Stuhr, Ola i Michał Żebrowscy, Martyna Wojciechowska, Marcin Prokop oraz Magda i Piotr Jacoń. Wśród ekspertów znaleźli się Basia Baran - psycholożka i seksuolożka, Alicja Długołęcka - pedagożka, doktor nauk humanistycznych i edukatorka seksualna, Agnieszka Stein - psycholożka z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem we wspieraniu dzieci oraz rodziców, Małgorzata Iwanek - psycholożka, seksuolożka oraz edukatorka seksualna, Iza Jąderek - psycholożka, psychoterapeutka oraz seksuolożka kliniczna, a także Michał Pozdał - seksuolog i psychoterapeuta.
UWAGI:
Na okładce: Wiek: 0-5, 5-9, 9-12, 12-15, 15-18. Na 4. stronie okładki: Nikt nikogo nie uczy, jak być rodzicem. W tę rolę trzeba wejść z marszu, a potem [>>] na własną rękę szukać dróg w świecie pełnym stereotypów, uprzedzeń i sprzecznych informacji. 81% rodziców w Polsce chciałoby dowiedzieć się, jak rozmawiać o seksualności z dziećmi. I o tym właśnie jest ta książka. Fundacja SEXED.PL stworzyła przewodnik dla rodziców, którzy chcą świadomie wspierać dzieci (w tym dzieci LGBT+ i z niepełnosprawnościami) na każdym etapie ich rozwoju i dojrzewania. W książce zebrano rozmowy znanych rodziców z psychologami i psycholożkami, edukatorami i edukatorkami seksualnymi, którzy specjalizują się w tematyce seksualności dzieci na poszczególnych etapach rozwoju. Wywiady wzbogacono pytaniami od rodziców z całej Polski.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 023487 od dnia:2024-05-28 Wypożyczona, do dnia: 2024-07-27
Niniejsze opracowanie prezentuje specyfikę pracy i wsparcia w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnościami, o różnych potrzebach edukacyjnych. Choć każdy z rodzajów niepełnosprawności wymaga nieco innych oddziaływań terapeutyczno-edukacyjnych, to niektóre zjawiska występujące w przestrzeni szkolnej dotykają wszystkich przedstawianych grup. Jednym z nich jest agresja rówieśnicza i przemoc (bullying). Temu tematowi została poświęcona pierwsza część monografii. Osoby z niepełnosprawnościami niekiedy występują w roli agresorów, ale częściej stają się ofiarami. Znajomość mechanizmów agresywnych realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (agresja elektroniczna i cyberbullying), a także zasad i praktycznych wskazówek odnośnie do postępowania profilaktycznego w sytuacji narażenia na przemoc może być pomocna dla pedagogów pracujących z osobami będącymi podmiotem niniejszej publikacji.W książce przybliżone zostały też zagadnienia dotyczące uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poruszono problemy wynikające ze specyfiki funkcjonowania tych dzieci, ujawniające się w sytuacji diagnozy, konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, doboru metod ich edukacji, rehabilitacji i wsparcia. Omówiono również kwestię pomocy rodzinie udzielanej przez szkołę oraz zasady współpracy pomiędzy tymi dwoma rodzajami otoczenia społecznego mającej na celu dobro dziecka.
UWAGI:
Bibliografia przy rozdziałach.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Supernormalsi : trudne dzieciństwo i niezwykła historia odporności psychicznej Tytuł oryginału: "Supernormals : the untold story of adversity and resilience".
Przemoc rówieśnicza i domowa, utrata rodzica, zaburzenia i uzależnienia w rodzinie, wykorzystanie psychiczne, fizyczne lub seksualne. Badania dowodzą, że aż 75% osób przed 20. rokiem życia ma za sobą co najmniej jedno z tych doświadczeń. Bardzo wielu ciężko doświadczonych młodych ludzi nie jest w stanie się po nim podnieść, wielu się ich wstydzi. To nie oznacza jednak wyroku - dobre życie jest dostępne dla nas wszystkich. "Supernormalsi" to historie osób, które po dzieciństwie naznaczonym trudami i cierpieniem wspinają się na nieoczekiwane wyżyny.
Dlaczego niektóre dzieci świetnie sobie radzą z trudnościami? Co możemy powiedzieć o pozornie niezniszczalnych, niezwyciężonych młodych ludziach, którzy wydają się obdarzeni nadludzką zdolnością do adaptacji i odnoszenia sukcesów? Jak pokonać przeciwności losu, których doznaliśmy w dzieciństwie?
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Od Autorek Najtrudniejsze są początki. Nie należy się jednak zrażać, wręcz - nie wolno! Bycia rodzicem - nie idealnym, ale wystarczająco dobrym - można się nauczyć. Ba, można się w tej roli nieustająco doskonalić. Autorki niniejszej książki są przekonane o tym, że aby dziecko mogło doświadczać szczęśliwego dzieciństwa, potrzebuje nie tylko kochających, ale i spokojnych, w miarę pewnych siebie rodziców. Nie jest dziś łatwo o taką pewność - odrzucamy przecież jako niewłaściwe dawne sposoby wychowania, ale nie bardzo wiemy, czym je zastąpić. Paradoksalnie nie pomagają też poradniki dla rodziców, bo skutecznej instrukcji obsługi dziecka po prostu stworzyć się nie da. Prezentowana książka nie jest poradnikiem. Kolejne rozdziały to zapis swobodnych rozmów, w trakcie których Czytelnicy mogą sobie uświadomić, jakie są najczęstsze błędy kochających, pełnych dobrych intencji rodziców. Jeśli zatem chcesz się zastanowić nad tym, czy popełniasz jakieś błędy, i dowiedzieć się, jak ich uniknąć w takich codziennych sytuacjach, jak karmienie, podawanie smoczka, nauka korzystania z nocnika czy dzielenia się z innymi, jeśli nie chcesz być rodzicem nadmiernie surowym, wymagającym albo, wprost przeciwnie, ochraniającym dziecko ponad miarę lub pozwalającym mu rządzić w domu, jeśli chcesz rozsądnie i skutecznie posługiwać się nagrodami i karami w wychowaniu - ta książka jest dla Ciebie.