Wagony były pozamykane i zabezpieczone przed otwarciem drutem kolczastym. Z wnętrza wagonów docierał do nas nieludzki wprost lament chorych, wynędzniałych, rzężących dzieci. To spowodowało, że nawet najbardziej twardzi kolejarze zamojscy mieli łzy w oczach. Spokojnie zachowywała się tylko eskadra niemiecka- ci spokojnie chodzili wzdłuż pociągu, rozmawiali ze sobą- a nieraz słychać było ich wesoły śmiech. Ten pociąg był bardzo dobrze strzeżony przez eskadrę niemiecką(lepiej jak niejeden transport wojskowy) i mimo usilnych starań z mojej strony i ze strony moich kolegów nie udało się otworzyć ani jednego wagonu z celu wykradzenia dzieci.(fragment zeznania polskiego kolejarza z Zamościa. Oddziałowe Archiwum IPN w Lublinie).
UWAGI:
Bibliografia strony 310-311.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
rozmawiali Ewa Świerżewska i Jarosław Mikołajewski ; [rozmówcy] Jerzy Bralczyk, Bohdan Butenko, Wanda [>>] Chotomska, Jacek Cygan, Anna Czerwińska, Kamil Durczok, Irena Eris, Janusz Gajos, Julia Hartwig, Krystyna Janda, Marek Kamiński, Robert Korzeniowski, Tomasz Majewski, Paweł Mykietyn, Wojciech Noszczyk, Janina Ochojska, Wiktor Osiatyński, Michał Rusinek, Kazik Staszewski, Grzegorz Turnau, Andrzej Wajda, Józef Wilkoń, Ewa Woydyłło, Aga Zaryan.
24 wywiady. Aktorzy, dziennikarze, sportowcy, pisarze, ludzie biznesu, podróżnicy, dobroczyńcy, naukowcy i artyści. W rozmowach z Ewą Świerżewską i Jarosławem Mikołajewskim. Mówią o tym, jaki wpływ na ich życie miały pierwsze przeczytane samodzielnie książki. Ale nie tylko. Zastanawiają się, czy bez książek i kontaktu ze słowem bylibyśmy tym, kim jesteśmy. Jak ważne są pierwsze lektury w kształtowaniu człowieka od dzieciństwa? A co bywa czasem ważniejsze niż czytanie? Te pytania zadaje sobie wielu z nas. Co czytali sobie, kiedy byli mali? to próba odpowiedzi.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Dokumenty życia społecznego w badaniach i praktyczne ich wykorzystanie : materiały z ogólnopolskiej konferencji "Dokumenty życia społecznego w badaniach i praktyczne ich wykorzystanie", Wrocław, 6-7 października 2016 r
Terminem "cichociemni" określano żołnierzy polskich szkolonych do zadań specjalnych i przerzuconych drogą lotniczą do okupowanego kraju przez Oddział VI Sztabu Naczelnego Wodza najpierw z terenu Wielkiej Brytanii, a potem z Włoch. Realizacją tego zadania miał się zająć Zarząd Operacji Specjalnych (Special Operations Executive - SOE), instytucja powołana w lipcu 1940 roku w brytyjskim Ministerstwie Wojny Ekonomicznej do kierowania działaniami przeciw wrogom Imperium Brytyjskiego, a zwłaszcza do prowadzenia różnorodnych akcji politycznych, wojskowych i ekonomicznych na terytoriach okupowanych przez państwa "osi".Niniejsze wydanie jest wznowieniem książki wydanej przez Bellonę w 1993 roku, ale jej inicjatorem było utworzone w Londynie w 1945 roku Koło Cichociemnych Spadochroniarzy Armii Krajowej, pod którego egidą zawiązał się Komitet Redakcyjny z płk. Kazimierzem Irankiem-Osmeckim na czele.
UWAGI:
Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Dygitalizacja zbiorów bibliotecznych : materiały z ogólnopolskiej konferencji pt. "Dygitalizacja zbiorów bibliotecznych", Warszawa, 3-4 czerwca 2005 r Tyt oryg.: "Digitalization of the library collections :".
POZ/ODP:
[red. tomu Elżbieta Stefańczyk].
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2006.
Trzydzieści osiem rozdziałów = trzydzieści osiem chorób, często przewlekłych i/lub nieuleczalnych, z którymi zmagają się najmłodsi z pacjentów. Niełatwo podjąć podobny temat, lecz grupa lekarzy, pedagogów, psychologów, fizjoterapeutów i logopedów, których dziełem jest niniejsza książka, postawiła sobie za cel ulżyć nieco chorym i ich rodzinom, jeśli nie w wymiarze fizycznym, to chociaż psychologicznym. Jak zauważyli we Wstępie Autorzy, część cierpień psychicznych wynika z niewiedzy, ze strachu lub braku akceptacji, przy czym kwestie te dotyczą nie tylko małych pacjentów, lecz także ich rodziców i, co gorsza, nierzadko i personelu medycznego. Autorzy postawili na jasność przekazu: każdy rozdział ułożony jest według tego samego schematu - wprowadzenie, rozpoznanie, etiogeneza, postępowanie lecznicze, bibliografia. Wybór jest nieprzypadkowy: zdaniem Autorów jedynie wiedza na temat źródeł choroby, jej rozwoju i wpływu na organizm oraz psychikę pacjenta, pozwala, przynajmniej w pewnym stopniu, oswoić lęki i obawy związane z chorobą oraz umożliwić w miarę normalne funkcjonowanie na łonie rodziny i społeczeństwa. Autorzy sięgają po schorzenia tak tajemnicze i mało znane jak sarkoidoza, której etiologii do dziś nie rozpoznano. Publikacja ta służy w równej mierze rozbiciu mitów i przesądów, jakie wciąż jeszcze towarzyszą niektórym chorobom i zaburzeniom, tym samym podnosząc poziom świadomości społecznej. Dzieci chore. stają się tym samym psychologiczną i socjologiczną koncepcją choroby. Publikacja powinna zainteresować pedagogów specjalnych, logopedów, rehabilitantów, terapeutów pracujących z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną, a także psychologów klinicznych, prowadzących psychoterapię z dziećmi i młodzieżą chorującą na rzadkie choroby genetyczne i deficyty rozwojowe. Zaciekawi ponadto rodziców i wychowawców dzieci cierpiące na te choroby oraz wyższe uczelnie pedagogiczne, psychologiczne, medyczne i pokrewne, jako źródło wiedzy dla studentów.
UWAGI:
Bibliografia przy pracach.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni