Na bożonarodzeniowym przyjęciu na Manhattanie młody mężczyzna poznaje kobietę i przez tydzień umawiają się co wieczór do kina.
Mężczyzna jest zauroczony, ale ostrożny, nie chce wykonać pochopnego ruchu. Napięcie między dwojgiem rośnie, towarzyszą mu niepewność, nadzieja, ale i podejrzliwość. Wszystkie te emocje kumulują się ostatniej nocy grudnia.
Czy wraz z odejściem starego roku bohaterowie pozbędą się swoich wątpliwości i obaw? Mało kto potrafi dziś pisać o miłości równie wnikliwie i pięknie, jak pochodzący z Aleksandrii i mieszkający w Nowym Jorku Aciman. Jego powieść to przejmujące studium oczekiwań i nadziei, z jakimi zmaga się każdy, kto rozpoczyna nowy związek.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Paul przez całe dorosłe życie przeżywa każdą miłość równie żarliwie i bez opamiętania jak w wieku młodzieńczym. I nie jest istotne, czy podkochuje się w stolarzu pracującym dla jego rodziców podczas wakacji na południu Włoch, czy jako student na zaśnieżonym kampusie w Nowej Anglii wplątuje się w gasnący i powracający romans z nieuchwytną przyjaciółką punktowany anonimowymi zbliżeniami z mężczyznami, czy jest na korcie tenisowym w Central Parku, czy też spaceruje wczesną wiosną nowojorskimi ulicami. Jego zauroczenia są zawsze nieuchwytne, płynne i podszyte organicznym pożądaniem, nieodmiennie rozszczepionym między jednym zakochaniem a drugim.
Opis pochodzi od wydawcy
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
André Aciman, wyjątkowy znawca miłości i pożądania, powraca do bohaterów bestsellerowych “Tamtych dni, tamtych nocy": w swojej najnowszej książce “Find Me". Elia, Olivera i Samuela widzimy blisko dwie dekady po ich pierwszym spotkaniu.Samuel jest w podróży, z Florencji udaje się do Elia, do Rzymu. (Elio jest teraz światowej sławy pianistą). Przypadkowe spotkanie w pociągu z piękną, młodą kobietą wywraca do góry nogami plany ojca Elia i zmienia jego życie. Elio przeprowadza się do Paryża, gdzie nawiązuje płomienny romans, a Oliver, profesor college’u w Nowej Anglii, planuje podróż przez Atlantyk.Aciman jest mistrzem czułości, intymnych detali i emocjonalnych niuansów, które są materią pożądania. "Find Me" ponownie przenosi nas w scenerię jednego z największych literackich romansów i bada, czy prawdą jest, że prawdziwa miłość nigdy nie umiera.
UWAGI:
Stanowi kontynuację losów Elia i Olivera, bohaterów książki pt. Tamte dni, tamte noce.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 001071 od dnia:2024-06-27 Wypożyczona, do dnia: 2024-07-29
Zapomniane tragedie i katastrofy, których nie dało się przemilczeć. Dramatyczne wypadki, które wstrząsnęły powojenną Polską.Z labiryntu płonących wyrobisk kopalni Barbara-Wyzwolenie nie mieli dokąd uciec. Zabijał ich tlenek węgla. Pożar ten, w pierwszy dzień wiosny 1954 roku, jest największą tragedią w polskim górnictwie po drugiej wojnie światowej.W tym samym czasie w USA powstał tajny raport CIA na temat wielkiej katastrofy kolejowej pod Wałbrzychem. Tyle że nikt ze starszych wałbrzyszan takiej katastrofy nie pamięta.Leszek Adamczewski dalej tropi największe katastrofy w powojennej Polsce - już nie tylko lądowe.Czas zatarł szczegóły zatonięcia promu Jan Heweliusz, a wiedza o upadku na Poznań bombowca Pe-2FT została ukryta celowo. Informacje o pożarach szczecińskiej Kaskady i zabytkowych spichrzy w Bydgoszczy oraz o wybuchu w warszawskiej Rotundzie PKO i utajnionych przez władze komunistyczne katastrofach kolejowych z licznymi ofiarami, uzupełniają reportaże z tragicznych wypadków samolotów pasażerskich PLL LOT Kopernik i Kościuszko. Autor próbuje wyjaśnić także zagadkę katastrofy samolotu AN-24, który w 1969 roku uderzył w górę Policę w Beskidach.
UWAGI:
Tekst na skrzydełkach. Bibliografia na stronach 322-[325].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Wielka miłość, polityka, sztuka i zdrada z widmem Lebensbornu w tle
Nowa powieść autora "Domu tęsknot" to sensacyjna polsko-niemiecka rodzinna epopeja rozgrywająca się w nazistowskich Niemczech oraz w dzisiejszej Polsce. Charlotte, przedwojenna berlinianka i córka znanego antykwariusza, zakochuje się w Adolfie Zieglerze, znacznie od niej starszym malarzu i kobieciarzu, protegowanym Hitlera malującym akty "prawdziwych, niemieckich kobiet". Stając się jego kochanką, odrzuca zaloty Kristiana, który jednak nie może o niej zapomnieć. Losy bohaterów osobliwego trójkąta splotą się w czasie wojny w słynnym "salonie Kitty" - ekskluzywnym burdelu, w którym specjalnie przeszkolone dziewczyny wyciągają tajne informacje od swych wysoko postawionych klientów. Następnie akcja przenosi się do Łodzi, gdzie mieści się placówka Lebensbornu, tytułowa "Ferama blond", gdzie rodzą się przyszłe pokolenia Niemców i do której porywane są jasnowłose dziewczęta... Tam też po latach skieruje się syn Charlotte, któremu - jak się okaże - ktoś ukradł życiorys. Tajemniczy ośrodek, wymazany z kart historii, staje się przedmiotem intrygującego śledztwa.
Powieść Adamczyka to nie tylko świetna, trzymająca w napięciu rozrywka, ale także doskonały kryminał historyczny pełen prawdziwych postaci, zdumiewających ciekawostek z życia III Rzeszy i plastycznych opisów znanych zdarzeń, w które uwikłani są bohaterowie.
UWAGI:
Bibliografia na stronach 534-[535].
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 001866 od dnia:2024-06-20 Wypożyczona, do dnia: 2024-07-22
Dom tęsknot to napisana z rozmachem powieść, w której granice między magią, a rzeczywistością nie są z góry określone. To rodzaj nietypowej sagi, w której życie prawdziwych osób jest kontynuacją życia fikcyjnych postaci literackich. Akcja dzieje się we Wrocławiu, osadzona jest w poniemieckiej kamienicy, zamieszkanej przed wojną przez krewnych Gustava Freytaga, jednego z najsłynniejszych pisarzy niemieckich. Właśnie ich życiu ciąg dalszy piszą nowi lokatorzy, polscy osadnicy, wkraczający w obcą sobie narodowo oraz kulturowo przestrzeń. Zamieszkują w nie swoich domach, śpią w cudzych łóżkach, z czasem traktując je jak własne, chociaż niekiedy budzą ich koszmary śnione przez poprzednich, niemieckich lokatorów.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi w systemie edukacji polskiej i brytyjskiej
Ilekroć zdarza się nam rozmawiać z nauczycielami, którzy pracują z uczniami z różnego rodzaju dysfunkcjami, zawsze zastanawiamy się nad filozofią podejścia do takich osób, nad naszym do nich stosunkiem, nad sposobem ich traktowania. Na ile określenie rewalidacja oddaje sens naszych relacji? Czy dosłowne tłumaczenie tego słowa (franc. revalidation z łac. re- = znów, + validus = mocny) odzwierciedla charakter podejścia do osób chorych? Czy rzeczywiście celem naszych działań jest przeprowadzenie takich osób na naszą, lepszą stronę funkcjonowania i postrzegania świata?To czynienie ich ponownie mocnymi zakłada, że sposób funkcjonowania uczniów wymaga poprawy. Zawsze zachęcamy swoich rozmówców do refleksji nad tym, czy raczej nie warto próbować zrozumieć ich sposób funkcjonowania, spotkać się po tamtej stronie. Może w ogóle cenne byłoby zaprzestanie myślenia w kategoriach "tamta i ta strona" czy "tamten i ten świat". Być może warto myśleć o dysfunkcji jako o innej formie funkcjonowania. Innej, a nie bezwzględnie wymagającej korekty. Wiele osób, które weszły w głęboką, opartą na pełnej akceptacji relację z osobami np. niepełnosprawnymi intelektualnie, mówi o tym, jak niezwykłe, prawdziwe są to więzi. Często oparte na bardzo autentycznych uczuciach, pozbawionych manipulacji. W takich sytuacjach słyszymy, że wiele się nauczyły o tym, jak traktować drugiego człowieka, jak budować relacje bez rywalizacji, bez oceniania, z nastawieniem na zrozumienie, a nie tłumaczenie.Oczywiście nie możemy przesadzać z "lekceważeniem" trudności, jakie pojawiają się w funkcjonowaniu takich osób, ale warto byłoby przestać traktować nasze umiejętności jako najcenniejsze.Dla poparcia naszych wątpliwości warto przytoczyć słowa Lwa S. Wygotskiego:Kalekie dzieci reprezentują jakościowo inną, wyjątkową formę rozwoju. Jeśli niewidome lub głuche dziecko osiąga ten sam stopień rozwoju co dziecko normalne, to dziecko z niedorozwojem osiąga go w inny sposób, innym trybem, za pomocą innych środków. Szczególnie ważne jest więc, by pedagog znał wyjątkowy tryb postępowania z takim dzieckiem. Owa niezwykłość przekształca minusy kalectwa w plusy kompensacjiAutorki mają nadzieję, że przygotowana publikacja, oprócz wiedzy na temat różnorodnych metod pracy z osobami z dysfunkcjami i koncepcji podejścia do uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi, dostarczy też inspiracji do przyjrzenia się naszej filozofii rozumienia drugiego człowieka. Bardzo do tego zachęcają, jeszcze raz odwołując się do słów O. Sacksa:Tak więc skutki rozwojowej choroby czy schorzenia, które często budzą przerażenie, można postrzegać także jako kreatywne: niszcząc pewne drogi, sposoby funkcjonowania, zmuszają one system nerwowy do tworzenia nowych dróg, do niezamierzonego dotychczas rozwoju i ewolucji. Owe możliwości kreacyjne choroby dostrzegam prawie u każdego pacjenta [...].
UWAGI:
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 165-169.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Hejt i krytyka to zjawiska, z którymi musimy się mierzyć w dzisiejszym życiu. Jednak zdarza się, że najsurowszym krytykiem jest wewnętrzny głos, który ukrywa się w naszej głowie i mówi nam znowu dałaś plamę, to ci się nie uda, siedź cicho, są mądrzejsi od ciebie itd. Najczęściej te oskarżenia nie mają nic wspólnego z faktami, ale sprawiają, że rezygnujemy z wyzwań, przejmujemy się nadmiernie porażkami i czujemy się gorsi od innych.
W książce autorki proponują różne strategie, które pomogą zmierzyć się z tym wewnętrznym głosem i sprawić, aby w końcu zamilkł lub - co więcej - zaczął wspierać i zachęcać do działania.
Zaprosiły do rozmów na te tematy: Katarzynę Cichopek, Darię Ładochę, Odetę Moro, Honoratę Skarbek, Dorotę Welman, Zofię Zborowską-Wronę.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
redakcja naukowa Marian Podstawka ; autorzy Mieczysław Adamowicz, Agnieszka Deresz, Piotr Gołasa, Irena [>>] Jędrzejczyk, Sylwester Kozak, Przemysław Litwiniuk, Anna Milewska, Agnieszka Parlińska, Marian Podstawka, Aleksandra Wicka.