Marcin Zaborski wraca do upalnego lata 1939 roku. Próbuje odtworzyć świat ostatnich miesięcy poprzedzających wojenny dramat. Przywołuje zapachy i smaki. Pokazuje codzienne życie Polaków, zabiera nas na przedwojenne ulice wielu miast i miasteczek, opisuje z jakimi problemami zmagają się w tamtym czasie ich mieszkańcy. Towarzyszy im w podróżach do popularnych kurortów i "badów". Przygląda się turystom na plażach nad polskim Bałtykiem, śledzi modowe trendy zaglądając do walizek i szaf polskich kobiet.
Uliczny hałas, pękające w szwach kolejki podmiejskie, matrymonialni oszuści, nocne wyścigi nietrzeźwych kierowców. Prężenie muskułów w polskiej armii, dramatyczne sceny z Gdańska, dyplomatyczne zabiegi, które mają uchronić świat przed eksplozją wojennej zawieruchy. Nadzieja na to, że uda się jej uniknąć przeplata się tu z przekonaniem o nieuchronności starcia, które na zawsze już zmieni świat.
UWAGI:
Bibliografia na stronach 366-367.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Na rynku turystycznym i rekreacyjnym panuje silna konkurencja, powodująca, że firma oraz destynacja turystyczna, aby przetrwać, musi zaproponować turystom ofertę gwarantującą dodatkową wartość. Stworzenie tej wartości jest możliwe tylko przy pełnym zrozumieniu zasad obowiązujących na rynku oraz znajomości narzędzi stosowanych w marketingu, w tym promocji. Autorzy podręcznika przybliżają czytelnikowi te zagadnienia, omawiając: podstawy teorii marketingu usług turystycznych i rekreacyjnych oraz obszarów turystycznych, rynek usług turystycznych i rekreacyjnych, zachowania klientów na tym rynku, elementy marketingu-mix (5P), marketing terytorialny w turystyce, markowy produkt turystyczny, nowoczesne instrumenty komunikacji marketingowej, marketing relacji w turystyce i rekreacji, badania marketingowe i tworzenie strategii marketingowych w przedsiębiorstwach turystycznych i rekreacyjnych.
Ludzie z pierwszych stron gazet: Nałkowska, Barszczewska, Halama, Mościcki, Gombrowicz i ci mniej znani: Straszewicz, Parnell, Pruszkowski, Roszkowska, Stempowski - w scenerii upalnego lata. Ich nadzieje, tęsknoty, żarty, marzenia i plany. Szlaki przemierzane luksusowymi, szybkimi wagonami o aerodynamicznych kształtach, liniami LOT-u, ale także własnymi samochodami oraz ekonomicznymi wagonami trzeciej klasy. Raiki dla bogatych: Zakopane, Jurata, Krynica, Zaleszczyki i urokliwe letniska: Kosów Huculski, Jaworze, Kazimierz. Słoneczny polski modernizm Ciechocinka oraz campingi wagonowe. Wszystko to w innych niż dzisiejsze granicach i często w zapomnianych pejzażach.
UWAGI:
Ilustracje także na wyklejkach. U góry okładki i strony tytułowej: Z Kiepurą na molo, z Gombrowiczem na statku, z Nałkowską u wód...
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Zwolnij wreszcie : jak odnaleźć spokój w świecie, który nigdy się nie zatrzymuje Tytuł oryginału: "Things you can see only when you slow down : how to be calm in a busy world".
Haenim Sunim ; tłumaczenie z języka koreańskiego Chi-Young Kim, Haenim Sum ; tłumaczenie z języka angielskiego [>>] Adriana Sokołowska-Ostapko ; ilustracje Young-Cheol Lee.
ADRES WYDAWNICZY:
Kraków : Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, 2020.
Jak nie zwariować, słuchając wiadomości? Jak przestać się martwić końcem świata? Jak przetrwać kolejny dzień w pracy i nie oszaleć? Czasem wystarczy. zwolnić. Chwila wytchnienia może uratować nie tylko ciebie, ale i cały świat - bo gdy zwalniasz ty, świat zwalnia razem z tobą.
Trzymasz w ręku poradnik pełen drogowskazów dla człowieka dwudziestego pierwszego wieku i na miarę jego problemów. Zebrane w ośmiu rozdziałach porady buddyjskiego mnicha, którym towarzyszą nastrojowe ilustracje, skutecznie przypominają o tym, co w życiu najważniejsze - niezależnie od tego, czy akurat trapią cię zmiany klimatyczne, czy znienawidzony dźwięk porannego budzika.
UWAGI:
Na okładce: "Ta książka pokazuje drogę do życia w spokoju, radości i spełnieniu. Jestem za nią wdzięczna". Agnieszka Maciąg.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni