Autor analizuje kierunki i zakres oddziaływania nowych mediów na poszczególne wymiary aktywności obywatelskiej. Udowadnia, że istnieją w tym obszarze zmiany zarówno ilościowe, jak i jakościowe. Wskazuje, że proces rozwoju i upowszechnienia nowych mediów skutkuje aktywną, innowacyjną adaptacją nowych technologii jako narzędzi aktywności obywatelskiej. [...] Książka wnosi wiele nowego do dotychczasowego stanu wiedzy o roli Internetu w życiu obywateli, zwłaszcza w kontekście ich aktywności społeczno-politycznej. Praca ma charakter politologiczno-medioznawczy, w związku z czym powinna zainteresować zarówno naukowców, jak i studentów obydwu dyscyplin. [Fragment recenzji prof. dr. hab. Stanisława MichaIczyka]
Kiedy Internet staje się narzędziem manipulacji i nadużyć... Dla Sylwii ucieczką od problemów: chłopaka myślącego tylko o zabawie, szefa zalegającego z wypłatą, matki niemogącej sobie poradzić ze zdradą męża oraz tajemnicy ojca, jest założenie bloga. Początkowo to tylko forma rozrywki, jednak z czasem blogowanie wciąga dziewczynę coraz bardziej, stając się prawdziwą obsesją. Antidotum na kłopoty powoli staje się trucizną...
Chiny 5.0 : jak powstaje cyfrowa dyktatura "Jak powstaje cyfrowa dyktatura " Tytuł oryginału: "Neuerfindung der Diktatur : wie China den digitalen Überwachungstaat aufbaut und uns damit herausfordert,".
Są ludzie dobrzy i są ludzie źli. I teraz wyobraź sobie taki świat, w którym ci dobrzy są nagradzani, a ci źli - karani. Świat, w którym ten dobry człowiek zawsze ma pierwszeństwo, ponieważ czci ojca swego i matkę swoją, przez ulice przechodzi wyłącznie na pasach i płaci wszystkie rachunki. Świat, w którym taki człowiek może sobie kupić bilet na pociąg i podróżować w wagonie sypialnym pierwszej klasy. I otrzyma kredyt w banku. Ten drugi natomiast w ogóle nie pojedzie pociągiem i nie dostanie kredytu - ponieważ odpisywał na egzaminie wstępnym na uczelnię, gromadził na komputerze pirackie kopie filmów, a jego żona urodziła dziecko, którego państwo akurat sobie nie życzy.
Ten świat, w którym wszechwiedzący cyfrowy mechanizm wie o tobie więcej, niż wiesz o sobie samym. Mechanizm, który pomoże ci się poprawić, bo w każdej chwili powie ci, co masz zrobić, żeby być bardziej uczciwym i zasługiwać na zaufanie. No powiedz, czy to nie byłby sprawiedliwy i harmonijny świat? [fragment]
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Najtroskliwsi rodzice i wychowawcy nie zdołają powstrzymać dzieci przed kontaktem z mediami. Telewizor, komputer, internet czy telefon komórkowy towarzyszą młodym na co dzień. Podstawowym problemem jest dzisiaj nauczenie dzieci właściwego używania mowoczesnych mediów.
Jak podają badania, młodzi ludzie spędzają przeciętnie 20 godzin w tygodniu przed ekranem telewizora lub komputera. Niektórzy nawet 40 i więcej. (.) Właściwego stosunku do multimediów można nauczyć poprzez różnego rodzaju dyskusje, ćwiczenia, warsztaty, prace i zajęcia z mediami. Do mediów można wychować jedynie przez media. Należy nauczyć dzieci i młodzież odczytywać ich język, ukazywać im sposoby manipulacji, rozmawiać o tym, z czym stykają się w mediach. Jest to proces długotrwały i nie można sobie go zaplanować jako jedną czy dwie rozmowy. W praktyce należy wykorzystywać do tego każdą nadarzającą się okazję. Książka ta ma stanowić pomoc dla rodziców i wychowawców.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni