W latach 90. ubiegłego wielu światy gangsterów i ówczesnych celebrytów mieszały się ze sobą praktycznie na co dzień. Aktorzy, sportowcy, gwiazdy estrady, a nawet dziennikarze i politycy nie widzieli niczego złego w pokazywaniu się w towarzystwie znanych przestępców. Czuli się nawet w pewien sposób nobilitowani, że znają kogoś z "miasta“. Gdyż dzięki temu mogli choćby liczyć na odzyskanie skradzionego samochodu, zmobilizowanie do efektywnej pracy ekipy remontowej czy dostawę kokainy.Gotowe na wszystko modelki, aktorki i piosenkarki dzięki gangsterom robiły kariery, które w żaden sposób nie było proporcjonalne do ich talentu.- Lgnęli do nas tacy ludzie, że czasami sam się dziwiłem, że nie boją się kompromitacji - wyznaje Sokołowski.Oto prawdziwy obraz Polski lat 90. widzianej oczyma nie tylko "Masy“.Opowiadamy też o innych ówczesnych celebrytach z przestępczego świata, których pseudonimy i nazwiska stale gościły wówczas na pierwszych stronach gazet, byli powszechnie rozpoznawalni.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Sprawa dilera gwiazd rozpala wyobraźnię. Kto jest na jego liście? Politycy. Dziennikarze. Artyści. Prawnicy. I ich dzieci.O Cezarym P. krążą już legendy. Głównie o jego tajemniczym, zaszyfrowanym notesie, w którym podobno roi się od nazwisk ludzi z pierwszych stron gazet, ale również o tym, kto wsypał najsłynniejszego polskiego dilera, niegdyś pracownika Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania w Warszawie.Jego proces toczy się od listopada 2017 roku przed warszawskim sądem i końca nie widać. Do tej pory sąd nie wydał zgody na wgląd do akt żadnemu dziennikarzowi. Piotr Krysiak jako pierwszy - i jedyny - zajrzał do nich i dotarł do stenogramów rozmów dilera z klientami, często osobami publicznymi, znanymi z okładek poważnych pism i kolorowych magazynów. Sprawdź, kto znalazł się na liście dilera.Piotr Krysiak: Autor bestsellerowej książki Dziewczyny z Dubaju (2018) o ekskluzywnych prostytutkach, wśród których nie zabrakło znanych modelek i celebrytek. W 2017 roku ukazała się jego książka Wyspa Ślepców - reporterska relacja o pedofilii na Dominikanie, przestępstwie, w które zamieszani byli dwaj polscy duchowni: ks. Wojciech G. i abp Józef Wesołowski.Dziennikarz prasowy i telewizyjny. Publikował w "Życiu Warszawy", "Super Expressie" i tygodniku "Wprost". Był szefem serwisów informacyjnych w TVP Info, wydawcą i producentem.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Myślisz, że influencer to idol, którzy gra sobie w gry i wygaduje niegroźne bzdury w sieci? I że zaraz wszystko minie: dzieciom fascynacja internetowymi idolami, a idolom fascynacja wrzucaniem filmików na TikToka i YouTube’a?Mylisz się. Świat influencerów, który aferami żyje, a inby i dramy natleniają jego krwiobieg, wdziera się w nasze życie. Bo kto sponsoruje młodocianych guru, którzy dorabiają się niewyobrażalnych fortun przed trzydziestką? My i nasze dzieci. Kto obserwuje ich głupie, chamskie, obraźliwe, a czasem autodestrukcyjne akcje? My i nasze dzieci.Przemoc, manipulacje i amatorska pornografia zapewniają im stały dopływ forsy i adrenaliny. Kto się od niej uzależnia? Zgadnij. Ale darmowe ciuchy, luksusowe podróże, wyszukane żarcie, ekstrawaganckie fury, a nawet widowiskowe walki w oktagonie to w gruncie rzeczy tylko niewinna otoczka. Jakub Wątor burzy tę kolorową fasadę i pokazuje, że kryje się za nią piekło. To od jego artykułu zaczęła się afera, która wstrząsnęła światem influencerów i w końcu uświadomiła nawet politykom, że wśród idoli dzieciaków są przemocowcy, nałogowcy, szowiniści, przestępcy, prawdopodobnie nawet pedofile. Czy głośna afera Pandora Gate zmiecie "influenzę" z sieci? Gdzieżby! Branża influ zdominuje rynek rozrywkowy - to nieuchronne. Samozwańczy twórcy wypierają gwiazdy tradycyjnych mediów, kina, muzyki i sportu. Już dziś często wpływają na społeczeństwo z większą mocą niż eksperci, politycy czy naukowcy. Faktów nie zmienimy, ale dzięki książce Wątora mamy okazję coś z tego zrozumieć i dowiedzieć się, jak chronić siebie i nasze dzieci.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Kogo nazywano "Czerwonym Księciem"? Kim był serialowy bohater wszechczasów? Kto uchodził za najsłynniejszego erotomana PRL-u?W czasach wszechobecnej szarzyzny PRL-u celebryci, kochani przez tłumy i rozpieszczani przez władzę, jawili się przeciętnemu obywatelowi niczym rajskie ptaki, istni królowie życia. Na temat owych sław krążyły rozmaite, często rozdęte do granic absurdu, a nawet krzywdzące plotki, czego na własnej skórze doświadczył niejeden z nich. Iwona Kienzler snuje opowieść o politykach, artystach, dziennikarzach i sportowcach, zarówno tych powszechnie uwielbianych, jak i tych znienawidzonych ze względu na przynależność partyjną, czy oskarżanych o zaprzedanie się systemowi.Cyrankiewicz, Sokorski, Łomnicki, Mikulski, Jaroszewicz, Ciszewski, Komar, Głowacki - w najnowszej książce "Królowie życia PRL-u" oglądamy ich z zupełnie innej niż dotąd, nieznanej strony.
WYKONAWCY:
Czyta: Elżbieta Kijowska.
WYMAGANIA SYSTEMOWE:
Nagranie w formacie mp3.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Lunch z liderami : drugie danie : 51 nowych spotkań z tymi, którzy zmieniają bieg historii Tytuł oryginału: "Lunch with the FT : a second helping,". "51 nowych spotkań z tymi, którzy zmieniają bieg historii " "Pięćdziesiąt jeden nowych spotkań z tymi, którzy zmieniają bieg historii "
ZAPRASZAMY NA NAJSŁYNNIEJSZE LUNCHE ŚWIATA". Financial Times" zaprasza na "Lunch z liderami" - gość wybiera restaurację, a wydawca reguluje rachunek. Rozmówcy rozluźniają się przy jedzeniu i butelce wina i pozwalają sobie na otwartość, autentyczność, a nawet niedyskrecję. Z kim spośród wszystkich ludzi na świecie chciałbyś pójść na lunch? • Co tak naprawdę kryje się za prowokacjami Elona Muska na Twitterze? • Na co nie mógł sobie pozwolić Bernard Arnault, właściciel 70 luksusowych marek, od Louis Vuittona i Diora po Hennessy’ego i Dom Pérignon? • Jak Swietłana Aleksijewicz widzi dzisiejszą Rosję? • Dlaczego w Google DeepMind nad sztuczną inteligencją pracują filozofowie? • Czego nauczyła się od inwestorów aktorka Gwyneth Paltrow? W swojej kultowej rubryce "Financial Times" przez prawie 30 lat publikuje wywiady z wielkimi i najważniejszymi, ludźmi sukcesu, liderami, osobami, które kształtują świat i wpływają na bieg historii. Spotkaj się z największymi osobowościami ze świata biznesu, marketingu, finansów, polityki, sztuki i sportu. Sprawdź, czy twoja opinia na ich temat jest słuszna, poznaj ich najskrytsze tajemnice i dowiedz się, na czym polega sekret ich sukcesu. POZNAJ BLIŻEJ LUDZI, KTÓRZY ZMIENIAJĄ BIEG HISTORIIROZDZIAŁ SPECJALNY! Sprawdź, o czym rozmawiano podczas jedynego w Polsce lunchu z "Financial Times".
UWAGI:
Na okładce nadtytuł: Financial Times. Na okładce: Elon Musk, Richard Branson, Rebecca Solnit, Sheryl Sandberg, Edward Snowden, Swietłana Aleksijewicz, [>>] Jean-Claude Juncker, Bernie Ecclestone, Roger Federer.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Lunch z ludźmi sukcesu : 52 spotkania z tymi, którzy zmieniają świat Tytuł oryginału: "Lunch with the FT : 52 classic interviews,". "52 spotkania z tymi, którzy zmieniają świat " "Pięćdziesiąt dwa spotkania z tymi, którzy zmieniają świat "
Z KIM SPOŚRÓD WSZYSTKICH LUDZI NA ŚWIECIE CHCIAŁBYŚ PÓJŚĆ NA LUNCH? Spotkaj się z największymi osobistościami ze świata sztuki, biznesu, mody, polityki i sportu. To niepowtarzalna okazja, żeby się dowiedzieć, na czym polega tajemnica ich sukcesu? Dlaczego Jeff Bezos pracuje przy zwykłym tanim biurku? Jak wygląda lunch w "standardzie Ryanaira" z dyrektorem generalnym Michaelem O’Learym? Jak to możliwe, że szef największego towarzystwa ubezpieczeniowego uprawia jeden z najbardziej ekstremalnych sportów na świecie? Jak George Soros zarobił miliard funtów w ciągu jednego dnia? Co wspólnego z gwiazdą rocka ma Steve Wozniak? Dlaczego Dolce i Gabbana nie sprzedają ubrań za gotówkę, a założycielka marki Jimmy Choo osobiście farbuje buty celebrytom?"Financial Times" zaprasza na Lunch z ludźmi sukcesu - gość wybiera restaurację, a wydawca reguluje rachunek. Rozmówcy rozluźniają się przy obiedzie i butelce wina, pozwalając sobie na otwartość, autentyczność, a nawet niedyskrecję. Jakie sekrety zdradzili? Którą restaurację wybrali? Co zamówili? Wszystko jest jawne.Poznaj wielkie nazwiska od bardziej osobistej strony i zainspiruj się historią ich sukcesu. KULTOWA RUBRYKA PO RAZ PIERWSZY PO POLSKU.
UWAGI:
Na stronie tytułowej: Legendarna rubryka "Financial Timesa" pierwszy raz po polsku. Na okładce nadtytuł: Financial Times zaprasza na.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Trudno być dziś dziennikarzem w Polsce: co raz to narzekają, że jesteś niepotrzebny i niedługo nieuchronnie zastąpią cię skomputeryzowane maszyny. Niełatwo w tym samym czasie utrzymywać się z celebrzenia na tej scenie: stajesz się przedmiotem łatwym do obrażania, wyśmiewania, a w najlepszym przypadku nie doceniają cię.Jak jest, gdy jest się po trosze i jednym, i drugim - to główna teza tej książki. Co się dzieje, gdy będąc dziennikarzem, starasz się trafiać z przekazem do swojej publiczności, stosując narzędzia celebrytów? Nie czarujmy się - tylko wtedy, gdy czujemy oddech czytelnika za naszymi plecami, uprawianie tego zawodu ma sens. Książka traktuje o styku dziennikarstwa, coraz powszechniej stabloidyzowanego, i systemu celebryckiego, coraz powszechniej wkraczającego w miejsca, które do tej pory funkcjonowały jako salony (nie mylić z Salonem, ulubionym celem ataków grupy konserwatywnych dziennikarzy).
UWAGI:
Bibliogr.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Znana dziennikarka i wpływowa redaktorka opisuje kulisy świata mediów oraz show-biznesu, kreśląc portrety znanych ludzi, z którymi miała okazję zetknąć się w swojej karierze. Dzieli się refleksjami, anegdotami, wymienia imiona i nazwiska, często sytuując je w zaskakujących kontekstach. Nie unika tematów, które do dziś uchodzą za kontrowersyjne.
UWAGI:
Bibliografia na stronach 380-[382].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni